Site icon IAS

הבוקר: טיסת המבחן הראשונה של מטוס ראשי המדינה

מטוס ראשי המדינה מתכונן להמראה ראשונה. צילום תעשיה אווירית

הבוקר (א') יבצע מטוס ראשי המדינה את טיסת המבחן הראשונה שלו על ידי צוות טייסי הניסוי של התעשייה האווירית. במסגרת טיסת המבחן, ימריא המטוס לטיסה מעל שמי האזור ובמהלך מספר שעות טיסה יבחנו טייסי הניסוי את המערכות המרכזיות של המטוס. המטוס קיבל מרשות התעופה האזרחית (רת"א) אישור כשירות אווירית לניסוי טיסה וזוהי טיסת מבחן ראשונה מבין סדרת טיסות ובדיקות נוספות שייערכו בהמשך.

ביום חמישי האחרון, ביצע המטוס בדיקת הסעה על פי פרוטוקול ההכנות לטיסת מבחן. בבדיקת הסעה זו נבדקו המערכות ההידראוליות, מערכות הבלמים ומערכות היגוי קרקע. במהלך ההתארגנות לריצת מסלול ראשונה אובחן עשן קל מגלגל שמאל ועל פי הנוהל הגיע לשטח האווירי צוות כיבוי. בהמשך היום המטוס ביצע ריצת מסלול נוספת, בה נבדקו המנועים במלוא הכח, מערכת הבלמים, מערכת היגוי הקרקע ומערכות נוספות – כל המערכות פעלו בצורה תקינה ובהתאם לדרישות המחמירות בעולם התעופה.

מטוס ראשי המדינה ממריא. צילום יואב וייס באדיבות התעשיה האווירית

המשימה: ביקורים מדיניים מעבר לים

עלות המטוס המיוחד מדגם 767-300ER שהוכשר על ידי התעשייה האווירית, מסתכמת בכ־729 מיליון שקל אותם אישרה הממשלה (לעומת מחיר ראשוני של כ-170 מיליון שקל), והוא אמור להפוך למבצעי החל מהחודש הבא, בתום סדרת טיסות מבחן, ולהסיע בתוכו את ראש הממשלה, הנשיא ופמליותיהם  לביקורים מדיניים מעבר לים.

מטוס ראשי המדינה מכיל מערכות מתוחכמות אשר תוכננו, יוצרו והורכבו בתעשייה האווירית על מנת להתאימו לצרכים ולתפקוד הרציף הנדרש ממטוס ראשי המדינה. המטוס יכול לטוס בטיסה רציפה ללא צורך בנחיתות ביניים עד לסין ויפן במזרח וארה"ב או ברזיל במערב ובתוכו מערכות קשר מתוחכמות ומוצפנות המאפשרות קשר רציף, מאובטח ומוצפן לראשי המדינה עם מדינת ישראל או מדינות אחרות. בנוסף, עונה המטוס על כל דרישות הביטחון והבטיחות המורכבות, המוכתבות מאופי משימתו.

בין לקוחות החברה נמצאות חברות השילוח הגדולות בעולם כגון DHL ואמאזון אשר 80% מצי מטוסיה מוסב על ידי התעשייה האווירית.

Exit mobile version