Site icon IAS

האקרים פרצו לאתר האינטרנט והאפליקציה של בריטיש איירווייס

מטוס דרימליינר בואינג 787 של בריטיש איירווייס(צילום: יחסי ציבור)

בריטיש איירווייז, פריצה למחשבים במשך שבועיים. צילום יח"צ

בריטיש איירווייס, חברת התעופה הבריטית, חשפה כי האקרים השיגו מידע על כרטיסי האשראי של 380 אלף לקוחות החברה. פריצת הסייבר התרחשה במשך שבועיים בין התאריכים 21 באוגוסט ל-5 בספטמבר, כך מסרה בריטיש איירוויז אתמול, יום חמישי.

בהודעה לנוסעים שפרסמה החברה באתר שלה ba.com, נכתב כי במהלך הזמן הזה אספו ההאקרים נתונים אישיים של לקוחות שהזמינו טיסות מאתר האינטרנט של בריטיש איירווייס ומהאפליקציה של החברה. המידע הגנוב לא הכיל נתוני נסיעות או פרטי דרכונים, הדגישה החברה.

"אנו מצטערים מאוד על השיבוש שגרמה הפעילות הפלילית הזו. אנו מתייחסים ברצינות רבה להגנה על המידע של לקוחותינו", אמר אלכס כרוז, יו"ר ומנכ"ל חברת התעופה.

הודעת החברה על הפריצה

הודעה נמסרה למשטרת בריטניה

בריטיש איירווייס מסרה כי הודיעה למשטרה ולרשויות הרלוונטיות על הפריצה. החברה מסרה עוד כי תיצור קשר עם הלקוחות שנפגעו ומבטיחה לשלם עבור בדיקות אשראי ולפצות לקוחות שאיבדו כסף.

באתר הופיעו כמה שאלות במסגרת מעין שאלות ותשובות ובהן, "איך אדע אם אני הושפעתי מהפריצה?" התשובה היא כי המקרה מתייחס להזמנות שנעשו מה-21 באוגוסט בשעה 22.58 ועד ה-5 בספטמבר בשעה 21.45, ועד בכלל. "אנחנו נתקשר עם לקוחות שהושפעו ונייעץ להם. אנחנו מציעים ללקוחות אלה להתקשר לבנק שלהם או לספק כרטיס האשראי ולפעול לפי הנחיותיהם".

שאלה נוספת מתייחסת לפיצוי הצפוי. בתשובה נמסר מבריטיש איירווייס כי החברה תשלם עבור שירות בדיקת האשראי. "אנו מתייחסים ברצינות רבה להגנה על נתוני הלקוחות שלנו, ואנו מצטערים מאוד על החשש שמעוררת פעילות פלילית זו. אנו נמשיך לשמור על הלקוחות שלנו מעודכנים עם המידע העדכני ביותר. אנו ניצור קשר עם לקוחות וננהל את כל התביעות על בסיס אישי".

שאלות נוספות נענו כי החלפת הסיסמה נעשית בדרך הרגילה, כי אין בעיה עם מי שאמור לטוס היום ולעשות צ'ק אין, שכן הבעיה נפתרה וכן כי חשבונות של אקזקיוטיב קלאב לא נפגעו.

Exit mobile version