Site icon IAS

דלתא מגישה הצעה לקנות את אליטליה

אליטליה. ממשיכה להציג עליה במספר הנוסעים ובהכנסות צילום יח"צ

חברת התעופה דלתא איירליינס אישרה כי הגישה הצעת מחיר רשמית, מתוך כוונה לרכוש את חברת התעופה אליטליה, הנמצאת במצב של ניהול מיוחד של ממשלת איטליה.

חברת התעופה של אטלנטה מתחרה בהצעותיהן של חברת הלואו-קוסט איזי ג'ט וחברת הרכבת הממשלתית האיטלקית  Ferrovie dello Stato. המנהלים של חברת התעופה מטעם ממשלת איטליה אישרו כי קיבלו שתי הצעות מחייבות והבעת עניין אחת.

עם זאת, אין מדובר דווקא במצב שבו החברה תימכר לגוף אחד בלבד. למשל, חברת איזי ג'ט האירופית מתמחה בטיסות קצרות-טווח, כך שלא בהכרח תשפיע על העסקים הטרנס-אטלנטיים של דלתא, מצב שסולל את הדרך לאפשרות של יותר מבעלים אחד.

צפויה הארכה של הלוואת המדינה לאליטליה

אליטליה נמצאת במשבר כלכלי מאז שחברת התעופה איתיחאד החליטה להפסיק לממן אותה ואילו העובדים דחו חבילת מימון של 2 מיליארד דולר, שהיתה מותנית בקיצוצים בכוח אדם בהיקף של יותר מ-10%.

אליטליה, שהרוויחה רק פעמים בודדות במשך 70 שנותיה, הועברה בתחילת 2017 לניהול מינהל מיוחד. הממשלה האיטלקית הפסיקה את הליכי שיקומה של חברת התעופה, שהייתה פעם סמל לצמיחה הכלכלית של איטליה לאחר מלחמת העולם השניה, לאחר שלא הצליחה להיאבק בתחרות מבית מול חברות לואו-קוסט ושכר זולות וכן ברכבות מהירות, ולא השקיעה די בקווים ארוכי הטווח, כדי לחזור לרווחים.

מטוס דלתא איירליינס. האמריקנית שתמעניינת באיטלקית. צילום יח"צ

חברת התעופה פועלת כעת הודות להלוואת גישור מהממשלה בגובה של כ-900 מיליון יורו, אשר תאזל בסוף השנה. זו צפויה להיות מוארכת לאור השיחות על אפשרויות הרכישה החדשות.

בינתיים הודיעה אליטליה כי תשיק חמש טיסות שבועיות לוושינגטון דאלס (Washington Dulles) מרומא החל מאי 2019.

ואילו באליטליה ישראל מונה באחרונה מנהל חדש, ג’ורג אתאנאסיו (George Athanassiou), שהשתתף באירוע שבו הוכרז על חידוש קו הטיסות ממלפנסה-מילאנו לתל אביב שיופעל מחודש יולי ועד לאוקטובר 2019. הוא גם ציין כי החברה הציגה ברבעון האחרון רווחים ואת התוצאות הפיננסיות הטובות ביותר מאז הקמתה.

17 שנה לקריסת חברת התעופה סבנה

אגב היום, ה-7 בנובמבר, מלאו 17 שנה לקריסתה של חברת התעופה הבלגית סבנה (Sabena) אחרי 78 שנות פעילות. החברה העסיקה 10,000 עובדים והטיסה 11 מיליון נוסעים בשנת 2000 ל-107 יעדים ב-48 מדינות.

החברה פשטה רגל אחרי שנים של הפסדים ומתוך אפרה קמה החברה הפרטית בריסל איירליינס.

לישראלים השם סבנה מתקשר, כמובן, לאירוע חטיפת המטוס הבלגי ב-8 במאי 1972, כשבדרכו מבריסל דרך וינה, נחטף על ידי מחבלים מארגון "ספטמבר השחור" והונחת בנמל התעופה לוד. המטוס שוחרר תוך יממה בפעולה של סיירת מטכ"ל.

Exit mobile version