Site icon IAS

גידול משמעותי במספר הטיסות למדינות האיחוד האירופי

מספר טיסות הנוסעים בין ישראל למדינות האיחוד האירופי גדל במהלך השנים 2013-2014 בשיעור ממוצע של 9.5%. הסכם "השמים הפתוחים" הביא לגידול משמעותי במספר הטיסות בין ישראל למדינות האיחוד האירופי, כך עולה מדו"ח חדש שהוצג אתמול (יום שני) לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ, על ידי רשות התעופה האזרחית שבמשרד התחבורה.

הדו"ח שבחן את השפעות תחילת יישום הסכם "השמים הפתוחים" עם האיחוד האירופי על מספר טיסות הנוסעים לאירופה קובע כי בשנתיים הראשונות ליישום ההסכם (2013-2014), חל גידול של 9.5% בממוצע, במספר טיסות הנוסעים בין ישראל לאירופה, לעומת גידול ממוצע של 0.6% בשנתיים שקדמו לחתימת ההסכם.

הדו"ח קובע עוד כי לגידול במספר הטיסות במהלך 2013-2014 התלווה גידול מרשים במספר הנוסעים ורמת התחרות בין חברות התעופה. במהלך 2013 חל גידול של כ- 7% במספר הנוסעים בטיסות למדינות האיחוד האירופי ובשנת 2014 חל גידול נוסף של 8.5%. 

מספר הטיסות של החברות הישראליות לאיחוד האירופי גדל במהלך שנת 2014 בשיעור של כ- 12% בהמשך לגידול של 3% במהלך שנת 2013, זאת, לעומת ירידה מתונה שנרשמה במהלך השנים 2011-2012. חלק השוק הכללי של החברות הישראליות עלה במהלך שנת 2014 ל- 40.8% מהיצע הטיסות, זאת, לאחר מספר שנים רצופות של ירידה בחלק השוק. 

מנוע צמיחה עיקרי לגידול בהיצע הטיסות בין ישראל לאיחוד האירופי, הייתה פעילות חברות הטיסות המוזלות (Low Cost) הכוללות את חברות איזי ג'ט ווייז אייר. חברות אלה רשמו במהלך השנים 2013-2014 גידול מרשים, בהיקף הטיסות ובמספר הקווים.

חלק השוק הכללי של טיסות ה-  Low Costגדל מ- 2.6% במהלך 2012 ל- 5% במהלך שנת 2013 והגיע ל- 8.8% במהלך שנת 2014. תכנית הטיסות הצפויה של חברות ה- Low Cost לעונת קיץ 2015 מצביעה על המשך מגמת הגידול המואץ בהיצע הטיסות של חברות אלה. 

יצוין כי שיעורי הגידול בהיצע הטיסות, במהלך המחצית השנייה של שנת 2014 היו נמוכים משמעותית משיעורי הגידול בהיצע במהלך המחצית הראשונה של השנה. הירידה החדה שתיירות הנכנסת לישראל שהחלה באמצע חודש יולי 2014 עם פרוץ מבצע "צוק איתן" ונמשכה עד סוף שנת 2014 הובילה לירידה בשעורי הגידול ומנעה מיצוי גבוה יותר של פוטנציאל הגידול בהיצע הנגזר מההסכם בשנת 2014.

השר כץ ציין כי הסכם "השמים הפתוחים" שנחתם לפני כשנתיים הביא להישגים ראשונים משמעותיים עבור הצרכן הישראלי ולחברות התעופה הישראליות שהצליחו בעקבות ההסכם להגדיל את מספר הטיסות והיעדים בין ישראל ואירופה.

 

Exit mobile version