Site icon IAS

בריטניה מתכננת לשנות את חוקי פשיטת הרגל של חברות תעופה

מטוס תומאס קוק. בעקבות פשיטות רגל על הממשלה הבריטית לחלץ נופשים ולהחזירם. צילום Depositphotos

ב-19 בדצמבר, במהלך נאום המלכה לקראת פתיחת הפרלמנט של בריטניה, פירטה המלכה אליזבת את תוכניות הממשלה להחיל חוק חדש להגנה על נוסעי חברות התעופה במקרה שמוביל נכנס לחדלות פירעון. כך דווח ב- Travel Daily. הצעד הזה צפוי להינקט בעקבות הקריסות של החברות הבריטיות מונארך איירליינס ותומאס קוק איירליינס בריטניה.

חברת התעופה מונארך הבריטית קרסה ב-2017. צילום יח"צ

ממשלת בריטניה בוחנת הנהגת מנגנון שיקל על רשות התעופה האזרחית במדינה (CAA) להעניק לחברות תעופה חדלות פירעון רישיון הפעלה זמני, כדי שיוכלו להחזיר את נוסעיהן מהיעדים שאליהן טסו עמן ונותרו ללא טיסות חזור. הליך כזה יחסוך מממשלת בריטניה התערבות בכדי להחזיר את הנוסעים הביתה ולהוציא מיליוני פאונד על שכירת טיסות של חברות תעופה אחרות לשם כך.

איגוד סוכני הנסיעות הבריטי (ABTA) ביקש שהממשלה תיזום פגישה לבדיקת ההמלצות בעניין חדלות הפירעון של חברות התעופה ובנוסף, הציעה כי הנושא יופרד מהליך אסטרטגיית התעופה הבריטית הרחב, שהדיון בו יתעכב עד מאוחר יותר השנה.

מרק טנזר, מנכ"ל ABTA, אמר שאף שה-CAA מנהל היטב את ההליך, ההחלטה להחזיר את הנופשים, ללא קשר לשאלה אם הם היו זכאים באופן חוקי להגנה זו או לא, מערערת את הסקטור של מארגני החופשות בכך שהוא יוצר לצרכנים תמריץ שלא לבטח את עצמם, בידיעה שיטופלו בכל מקרה.

ABTA דרש זה מכבר לבהירות בנוגע להסדרי חדלות פירעון של חברות תעופה ולדעתו עליו לכלול התייעצות רחבה. בכדי לספק פיתרון, שכן הבלבול ביחס לאמצעי ההגנה פוגע בלקוחות ובעסקים כאחד. כמו כן, ממשלת בריטניה שוקלת הקמת גוף מינהלי שייתן עצות ותמיכה לנוסעים במהלך חדלות פירעון כדי להבטיח שלא יישארו תקועים בחו"ל.

Exit mobile version