Site icon IAS

בריטיש איירווייס תרכוש מבואינג 42 מטוסים מדגם 777X המתקדם

מטוס 777x של בואינג. בריטיש הזמינה 42 יחידות. צילום יח"צ

יצרנית המטוסים בואינג, וחברת  IAG – החברה-האם של ענקית התעופה בריטיש איירווייס – הודיעו על חתימת הסכם לפיו תרכוש בריטיש איירווייס 42 מטוסים מדגם ה-777X המתקדם. החברה תצטרף לקבוצה של חברות תעופה מובילות אשר בחרו במטוס ה-777-9 שיבצע את טיסת הבכורה שלו בחודש הבא ויהיה למטוס הנוסעים הדו המנועי הגדול, היעיל והחסכוני ביותר בעולם. שווי ההזמנה מוערך בכ-18.6 מיליארד דולר.

וילי וולש, מנכ"ל חברת IAG אמר כי: "דגם ה-777-9 החדש הינו המטוס החסכוני בעולם בצריכת דלק. מטוס זה יספק לצי המטוסים של בריטיש איירווייס יתרונות רבים. זהו תחליף אידאלי עבור דגם ה-747 הוותיק, כאשר גודלו וטווח הטיסה הארוך, מתאימים בדיוק לרשת הקווים שלנו, שפרוסה ברחבי העולם". עוד הוסיף וולש כי "מטוס זה יסייע לנו לצמצם בעלויות התפעול ועלויות הדלק ביחס לכמות המושבים, כמו כן הוא יאפשר לנו לספק חווית טיסה משופרת".

קווין מקאליסטר, נשיא ומנכ"ל החטיבה המסחרית של בואינג, אמר כי: "בריטיש איירווייס היא אחת מבין החברות האייקוניות והמזוהות ביותר בעולם התעופה, שהשנה תציין 100 שנים בהן היא מובילה אנשים לכל קצוות עולם. לכבוד הוא לנו שבריטיש בחרה ב-777X כחלק מהמורשת שלה". מקאליסטר הויסף כי  דגם ה-777-9 הוא מטוס שאין שני לו, במיחוד בהיבט הביצועים והיעילות.

בריטיש איירווייס השקיעה רבות בחידוש צי המטוסים שלה, שהוא בין הגדולים והרחבים ביותר בעולם התעופה. זאת לצד שיפור וייעול רשת הקווים הנרחבת של החברה. בשנים האחרונות הצטיידה בריטיש גם במטוסי 787 דרימליינר חדשים. מטוס ה-777-9 החדש מיועד להחליף מטוסים רחבי-גוף ותיקים יותר, אשר היו בשימוש החברה ובעיקר את מטוס הבואינג 747.

סרטון הרכבה של מטוס 777x של בואינג

כנפיים מתקפלות ושיפורים נוספים

וילי וולש מנכ"ל קבוצת התעופה  IAG. "המטוס יאפשר לנו לספק חווית טיסה משופרת". צילום עירית רוזנבלום

לפי בואינג, הזמנת הדגם החדש משקפת את האמון שיש לבריטיש איירווייס בדגם הבואינג 777 הפופלארי זה שנים רבות. צי מטוסי ה-777 של החברה נחשב לאחד מהגדולים בעולם ומונה כ-60 מטוסים מדגם זה. רק בשנה האחרונה ביצעה בריטיש הזמנה של ארבע מטוסים מדגם ה-777-300 בעל הטווח המוארך.

דגם הבואינג 777-9 מתאפיין בתא נוסעים גדול ורחב יותר מאשר דגמי 777 קודמים וניתן להטיס באמצעותו בין 400 ל-425 נוסעים בתצורה של שתי מחלקות. מטוס זה מאובזר בטכנלוגיות של מטוס ה-787 המתקדם – כנפיים מתקפלות ושיפורים נוספים. הדגם מציע לחברות התעופה צריכת דלק נמוכה ב-12% ממטוסים אחרים. כמו כן, ה-777-9 מסוגל לטוס למרחקים ארוכים יותר ממטוסים קודמים עם טווח טיסה של 7,660 מיילים ימיים (14,075 קילומטר).

מטוס ה-777X יציג גם עיצוב חדש לקבינת הנוסעים, המבוסס על מאפייני מטוס ה-787. כפי שחשפה החברה לאחרונה, עיצוב הפנים של ה-777X יכיל חלונות גדולים יותר, קבינה רחבה יותר, תאורת מטוס חדשה ובנוסף שיפורים בוויסות לחץ האוויר, הלחות ואיכות השמע.

עד כה כבר הזמינו כ-8 חברות תעופה את דגם ה-777X  ועסקה זו של IAG מגדילה את צבר ההזמנות עבור דגם זה ל-358. המטוס צפוי לבצע את טיסות הבכורה עוד השנה ומסירה ראשונה שלו צפוייה להיות ב-2020.

Exit mobile version