Site icon IAS

בידוק לטיסה במכשיר הטלפון הסלולארי

ממחר יתחילו בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) "פיילוט" חדש למעבר בשירות עצמי לנוסעים עם כרטיס עלייה  למטוס במכשירים הניידים הסלולריים. הסכם על כך הושג בין כל הגורמים הפועלים בטרמינלים בנתב"ג, כולל חנויות הדיוטי פרי.

מערכות טכנולוגיות מתקדמות

כבר היום נהנים הנוסעים בנתב"ג ממערכות טכנולוגיות עצמיות מתקדמות המשולבות בהליך הבידוק לטיסה והמותאמות לכל הדרישות התעופתיות הביטחוניות  והתקינה הבינלאומית  תוך רמת שירות גבוהה ביותר. כמו כן קיימת אפשרות לבצע רישום לטיסה בבית, שליחת מזוודות לנתב"ג וקבלת כרטיסי עליה למטוס. אפשרות נוספת למי שמגיע לטיסה רק עם טרולי היא להשתמש בעמדות רישום לטיסה עצמאיות המוצבות בטרמינל ולקבל כרטיס עלייה למטוס. בשני המקרים חייבים לעבור בדיקה ביטחונית.

צעד קדימה

עכשיו צועדת רשות שדות התעופה צעד נוסף קדימה ומציעה כרטיס עלייה למטוס, שיוכן מבעוד מועד בבית או במשרד, ופרטיו יועברו למכשיר הסלולארי. השיטה מיועדת לנוסעים המגיעים לנתב"ג עם טרולי בלבד. נוסעים אלה יוכלו להשלים את ההליך הצ'ק אין  בנתב"ג, כולל בדיקה ביטחונית,  באמצעות הטלפון הסלולארי, ובכל המעברים עד לעלייה למטוס – כולל הקנייה בחנויות ה"דיוטי פרי".

חנויות הדיוטי פרי היוו עד לא מכבר מחסום ליישום השיטה, בגלל דרישתם לראות את שוברי העלייה למטוס המודפסים. לאחר ביצוע ניסיונות סלולאריים מולם, שהראו כי שיטת הרישום הסלולארית פועלת, הם הסכימו ליישום התהליך.

הליכי המעבר

לאחר קבלת כל ההסכמות יתחיל ממחר פיילוט להשלמת הליך הנוסע היוצא, אשר יבוצע עם  כרטיס עלייה למטוס סלולרי במכשיר הנייד של הנוסעים, המגיעים לנמל עם טרולי בלבד. הנוסעים  אשר יגיעו לנתב"ג עם כרטיס עלייה למטוס במכשיר הסלולרי, שיוכן אינטרנטית בבית, או במשרד, או להיעזר בעמדות השירות העצמי יוכלו עם קבלת הברקוד לעבור בנתב"ג את הליך הרישום לטיסה, כולל לעבור בדיקה ביטחונית מהירה ולעבור לאולם שחקים ולהיכנס באמצעות הרישום הסלולארי לאולם שיקוף הכבודה שאיתה עולים למטוס.

בהמשך יוכלו הנוסעים לעבור ביקורות דרכונים ולהיכנס לאזור הדיוטי פרי ולבסוף לקבל אישור כניסה, באמצעות רישום העלייה למטוס הסלולרי, לשרוול המוליך למטוס.

אמצעי זה יאפשר להפוך את חווית הטיסה והשהייה בנמל התעופה לנוחה מהירה יעילה ודיגיטאלית יותר.

נוסעים המגיעים לנמל עם מזוודות המיועדות להישלח לבטן המטוס, חייבים לעבור צ'ק אין רגיל מול דיילת המקבלת את המזוודות ושולחת אותן לטיסה המיועדת.

הצעד הבא בהתקדמות הטכנולוגית יתבצע, כאשר תתקין רשות שדות התעופה "ספיד גייטים" – שערים מהירים לעלייה למטוס בכל שערי היציאה מנתב"ג וההליך כולו של יציאת הנוסעים יושלם במעבר עצמאי של הנוסע עד למושב המטוס.

 

 

 

Exit mobile version