Site icon IAS

בואינג תפצה את אלסקה איירליינס ב-160 מיליון דולר

מטוס אלסקה איירליינס. צילום החברה

יצרנית המטוסים בואינג תפצה את חברת התעופה אלסקה איירליינס (Alaska Airlines) ב-160 מיליון דולר על אובדן הכנסות בעקבות קרקוע מטוסי הבואינג 737 Max על ידי מינהל התעופה הפדרלי (The Federal Aviation Administration).

כזכור, ב-5 בינואר 2024 נתלשה ממקומה דלת מטוס בואינג מסוג 737 Max של חברת אלסקה איירליינס, בעת ההמראה מפורטלנד שבאורגון לאלסקה, בטיסה מספר 1282. המטוס ביצע נחיתת חירום בשלום ואיש לא נפגע באורח קשה. במידה והאירוע היה מתחולל בגובה שיוט של המטוס, המקרה היה יכול להוביל לאסון.

בחקירה של תהליך ההרכבה, שבוצע במתקני חברת ספיריט אירוסיסטמס, קבלן משנה של בואינג,  ב-1 בספטמבר, דווח כי חמישה ברגים הקשורים לדלת שהתנתקה אינם תקינים. בחקירה של המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (The National Transportation Safety Board) התברר כי 4 ברגים לא הוחזרו למקומם.

מינהל התעופה הפדרלי הוציא הנחיית חירום ב-6 בינואר, לקרקע זמנית את מטוסי הבואינג 737 MAX בזמן שהמפעילים יערכו בדיקות ספציפיות לפני החזרת המטוס לשירות. ההחלטה השפיעה על יותר מ-200 מטוסים ברחבי העולם.

כאמור, אלסקה איירליינס נאלצה לבטל אלפי טיסות, מה שהוביל לאובדן רווח ניכר ברבעון הראשון ועל ההוצאות להחזיר לשירות את המטוסים. בשעה שאלסקה איירליינס ממשיכה להתאושש מההפסדים שלה, בואינג נאבקת לתקן את בעיות הייצור של המטוס.

Exit mobile version