Site icon IAS

באל על ממשיכים להתכתש

באל על ממשיכים להתכתש. הטייסים טוענים כי הנהלת החברה החליטה "ליצור משבר מכוון וידוע מראש עם הטייסים ולפעול לקיצוץ מאסיבי בשכרם בכל מחיר, תוך כדי המשך ניהול מו"מ על תנאיהם". הטייסים אמרו בתגובה כי דבריהם "הם שקר וכזב". בענף התיירות מקווים, כי  ההתכתשות תישאר במילים ולא תמשך בביטולי הטיסות.

בבוקר התנצל מנכ"ל אל על דוד מימון, בטקס פתיחת תערוכת התיירות IMTM, בפני הנוסעים שחוו חוסר נוחות עקב בעיית ביטולי הטיסות בחברה. אחר הצהריים נמסר מוועד הטייסים של אל על, כי "לפני מספר שבועות התקיים דיון בדירקטוריון החברה לגבי סוגיית טייסי אל על בני 65+. במסגרת זו הציגה ההנהלה כי לחברה יש צורך בטייסים בני 65 שישמשו כמדריכי סימולטור והדרכה, במיוחד לאור המחסור בקברניטים ולאור ניסיונם הרב בהדרכה, אך באותה נשימה המליצה שיבוצעו מהלכים שיובילו להורדת עלות העסקתם בצורה משמעותית".

לדבריהם, "הוחלט ליצור משבר מכוון וידוע מראש עם הטייסים ולפעול לקיצוץ מאסיבי בשכרם בכל מחיר, תוך כדי המשך ניהול מו"מ על תנאיהם. נקודת ההנחה של ההנהלה, אשר אושרה על ידי הדירקטוריון, הייתה כי הפעולות שנקטה החברה כנגד הטייסים בחודשים האחרונים יגרמו לכך שהם יירתעו מהתנגדות להנהלה, וכי הטייסים הצעירים, שלהם יש עדיין שנים רבות עד הגיעם לגיל 65, לא יתנגדו גם כן. או לחילופין, תביא למשבר ולפגיעה בנוסעים שאותה יהיה קל לייחס לטייסים, פגיעה שתייצר דעת קהל כנגד הטייסים. בכך אישר הדירקטוריון להנהלה לייצר את המשבר שאנחנו עדיין בעיצומו".

מהנהלת אל על נמסר בתגובה: "הדברים המיוחסים כביכול להנהלה ולדירקטוריון בהודעת נציגות טייסי אל על הם שקר וכזב ממוחם הקודח של ניר צוק וחבריו לנציגות. אנו קוראים לטייסים להתעשת ולציית לצו בית המשפט שקבע כי עליהם לשוב לעבודה סדירה ולחדול משיבושי הטיסות".

 

 

Exit mobile version