Site icon IAS

ארקיע תפעיל טיסות לבלגרד

התחרות על הטיסות לבלגרד צוברת תאוצה. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ אישר היום  לחברת התעופה ארקיע להפעיל טיסות סדירות ומטען בקו תל אביב – בלגרד, לצד חברת ישראייר. 
השר כץ ציין כי מינויה של חברת ארקיע כמוביל נקוב נוסף בקו נתב"ג בלגרד, התאפשר בעקבות עדכון הסכם תעופה שנחתם בין ישראל לסרביה באוק' 2015, זאת כחלק ממדיניות השר כץ לקידום התחרות בענף התעופה. ההסכם המעודכן מאפשר לחברות תעופה נוספות להפעיל טיסות סדירות ומטען בין המדינות. 

חברת ארקיע מתכוונת להפעיל בקו עד שלוש תדירויות שבועיות בין החודשים פברואר עד דצמבר. הטיסות יבוצעו במטוסי אמבראר 195 ובואינג 757. יצוין כי חברת ארקיע מבצעת כיום שתי טיסות שכר שבועיות וחברת ישראייר שלוש טיסות סדירות  שבועיות.

הסכם התעופה בין ישראל לסרביה אינו מגביל את מספר חברות התעופה שכל צד רשאי למנות. עד כה, מונו כמובילים נקובים בקו תל אביב – בלגרד, חברת ישראייר, חברת אל על והחברה הסרבית אייר סרביה. 

"כניסת מוביל ישראלי נוסף בקו תל אביב – בלגרד המבוצעת במסגרת "השמים הפתוחים" תעודד את התחרות ותוביל להוזלה של תעריפי הטיסה בין ישראל לסרביה כמו כן, היא תגדיל את היצע המושבים בטיסות שבין שתי המדינות ", אמר השר כץ.  לדבריו, בשנת 2016, טסו בין שתי המדינות כ-55 אלף נוסעים וההערכה היא כי מספר הנוסעים צפוי לגדול במהלך 2017.  

מנכ"ל חברת ארקיע, ניר דגן בירך על מינויה של חברת "ארקיע" כמוביל נקוב בין תל אביב לבלגרד. "ארקיע החלה להפעיל טיסות שכר בקו, בשנה שעברה, בהצלחה מרובה. עם קבלת האישור לטיסות סדירות תפעיל ארקיע 3 תדירויות שבועיות. ארקיע רואה בבלגרד יעד חופש אטרקטיבי לקהל הישראלי ושואפת להרחיב את הפעילות גם לתיירות סרבית לישראל", אמר דגן.

 

Exit mobile version