Site icon IAS

ארקיע משעה את הקו בין נתב"ג לאילת עד סוף חופשת הפסח

האחים נקש יזרימו כספים לחברת ארקיע. צילום ארקיע

חברת התעופה ארקיע הודיעה היום כי לאור הנחיות משרד הבריאות ומיעוט הנוסעים הנובע מכך, משעה החברה את פעילות קו נתב"ג-אילת עד סוף חופשת הפסח והתבהרות המצב. אתמול עוד הודיעה החברה כי הפעילות מתבצעת לפי הנחיות משרדי הממשלה בכל הנוגע לתחבורה ציבורית. "ארקיע מפעילה טיסות פנים-ארציות בהתאם לביקושים ובכך ממשיכה את  הפעילות האוירית החיונית לעיר אילת ותושביה"..עתה נותרה אילת עם טיסות ישראייר בלבד שהחל מהיום, יום שני, מורכבות משני סבבים בלבד – אחד בבוקר ואחד אחר הצהרים, על מנת לשמר את המשכיות הנתיב לטובת הטסת רופאים וגורמים חיוניים לעיר. הטיסות מחיפה הוקפאו עד להודעה חדשה..

כמו כן, לאחר ניתוח מבצעי תעופתי, הועידה רשות שדות התעופה (רש"ת), כי תנועת הנוסעים והצורך לשמר את התעופה הפנים ארצית מאילת ולאילת, החל מיום רביעי, 18/03/2020, ועד לסוף חודש אפריל, נמל התעופה רמון יהיה פעיל בין השעות 06:00 עד 22:00 ונמל התעופה ייסגר לפעילות לילית.

מלונות אילת. ראש העיריה: הענף פשוט מתרסק. צילום עירית רוזנבלום

אתמול  שלח ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשורת שרים, בו טען, בין היתר כי  "השלכות משבר הקורונה על ענף התיירות הינן הרות אסון. מבין כל ענפי התעסוקה, ספג ענף התיירות את הפגיעה הקשה ביותר. הענף פשוט מתרסק. ואולם שלא בדומה לערי תיירות אחרות, בהן משקלו של ענף התיירות בכלכלת העיר מהווה אחוזים בודדים, העיר אילת כידוע נשענת רובה ככולה על תיירות. המשמעות היא שכל 12,000 חדרי המלון בעיר נסגרים, 80% מ-6,500 בתי העסק בעיר נסגרים, כך האטרקציות של העיר, המסעדות, הקניונים וכל מקומות הבילוי. 80% מהמועסקים בעיר נשלחים לבתיהם, מי לחל״ת ומי לפיטורים. ההשלכות על הכנסות העירייה קשות ותשפענה על יכולתה לתפקד ולהמשיך ולהעניק שירותים לתושביה ובוודאי על יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה, תשלום שכר לעובדים, לספקים ולנותני שירותים. תושבי אילת הנאנקים תחת נטל כבד ממילא בשל מאפייניה הייחודיים של העיר, מחד גיסא יוקר מחיה מהגבוהים בישראל ומאידך גיסא, שכר נמוך ב-15% מהממוצע בישראל, לא יצלחו את המשבר הזה ללא סיוע מיוחד. אילת שתמיד נאמר עליה, 'יש תיירות יש עיר, אין תיירות אין עיר', סופגת מכה כלכלית וחברתית אנושה וכל זה קורה כאשר העיר מתמודדת עם אתגרים עצומים ואוספת את שבריה, בעקבות סגירת שדה דב, הרחקת שדה התעופה רמון, מדיניות השמים הפתוחים, תחרות אדירה וכעת נוסף, לכך אסון הטבע האחרון שפקד את העיר וגרם להרס רב ששיקומו יעלה עשרות מליוני שקלים".

את מכתבו סיים ראש העירייה בבקשה לחבילת סיוע כספית מיוחדת לעיר על רקע ההשלכות הקשות של המשברים האמורים. "אני מודע כמובן לעיסוק הבלתי פוסק שלכם סביב השעון בניהול המשבר הענק, אך העיר אילת חייבת לקבל בתקופה זאת התייחסות מיוחדת ונקודתית של משרדי הממשלה הרלוונטיים, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד התיירות, משרד הפנים ומשרד הכלכלה ולקבוע חבילת סיוע כספית מיוחדת לעיר".

Exit mobile version