אל על פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2025, ומציגה תוצאות חזקות על רקע הביקושים הגבוהים לטיסות החברה והיצע מוגבל בנמל בן גוריון עקב המצב הביטחוני. הכנסות החברה הסתכמו בכ-1,074 מיליון דולר, עלייה של כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי זינק ל-203 מיליון דולר, גידול של כ-8%.
שיפור נוסף נרשם בהון העצמי, שהגיע ל-997 מיליון דולר נכון ל-30 בספטמבר 2025 – כמעט פי שניים מסוף 2024. החברה מחזיקה בעודף נטו מזומנים של 534 מיליון דולר, עם יתרות מזומן מרשימות של כ-1.828 מיליארד דולר.
צמיחה תפעולית: יותר מושבים, תפוסה גבוהה ושיפור בתשואה לנוסע
אל על ממשיכה להגדיל את כושר הייצור שלה. ה-ASK (היצע מושבים בק"מ) עלה בכ-3%, בין היתר בזכות קליטת מטוסים נוספים, החזרת מטוסים לפעילות והגדלת חכירה רטובה (ACMI). צי המטוסים גדל עם הגעת ה-787 ה-17, וכן הושם מחדש מטוס 777 נוסף. שיעור התפוסה הגיע ל-95.3%, עלייה של כ-1.5% לעומת השנה הקודמת. גם ההכנסה למושב בקילומטר (RASK) עלתה ב-4.2%.
ה-EBITDAR נותר דומה לרבעון המקביל – בין היתר עקב ירידה בפעילות המטענים, חוזק השקל מול הדולר והוצאות בגין תביעות בהיקף של 12 מיליון דולר.
שיפור ניכר בסעיף המימון
החברה רשמה ברבעון הכנסות מימון נטו של 4 מיליון דולר, לעומת הוצאות מימון של 24 מיליון דולר ברבעון המקביל – שינוי של 28 מיליון דולר. המהלך נובע בעיקר מהגדלת יתרות הנזילות והקטנת החוב הפיננסי.
מחזקת את הבסיס העסקי: מועדון הנוסע המתמיד ממשיך לצמוח
החברה ממשיכה להרחיב את פעילותה המשיקים למוצרי הליבה. מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד הגיע ל-3.472 מיליון, גידול של 311 אלף בשנה. מספר מחזיקי כרטיס האשראי Fly Card טיפס ל-498 אלף, גידול של 71 אלף לקוחות. שיעור הרכישה של חברי המועדון בטיסות החברה הגיע ל-53%, לעומת 47% אשתקד.
שינוי הנהגה בצמרת החברה
מנכ״לית אל על, דינה בן טל גננסיה, הודיעה על סיום תפקידה לאחר כ-20 שנה בחברה. לדבריה: "אנו מסכמים רבעון נוסף המושפע ממציאות ביטחונית משתנה… האיתנות הפיננסית והנזילות הגבוהה יהוו עוגן להמשך הצמיחה. זו הייתה תקופה מרגשת בחברה שהיא סמל ישראלי."
יו״ר הדירקטוריון, עמיקם בן צבי: "הדוחות מעידים על חוסן פיננסי מרשים ועל התקדמות משמעותית במימוש היעדים. אנו בטוחים בהצלחתו של לוי הלוי."
סמנכ״ל הכספים, ינקלה שחר, הדגיש: "אנו ממשיכים לבסס את החוסן הפיננסי ולממש את התוכנית האסטרטגית, עם גידול משמעותי במועדון הלקוחות ובהמשך הצטיידות בצי המטוסים."
אל על: פעילות מגוונת מעבר לטיסות
אל על פעילה בהובלת נוסעים ומטען, ומפעילה טיסות סדירות ושכר, לצד שירותים משלימים: מכסות דיוטי פרי, קייטרינג תעופתי, שירותי אבטחה, תחזוקת מטוסים, מועדון נאמנות וגוף חדשנות ("קוקפיט").
סיכום:
אל על מסיימת את הרבעון השלישי של 2025 עם תוצאות שיא, נזילות גבוהה, צמיחה בהיצע הטיסות ובמועדון הלקוחות, ומבצעת חילופי הנהגה בשיא המומנטום העסקי.
