לאחר יותר מעשור בהן נעדרה מהשירות האווירי הפנים־ארצי, חברת אל על חזרה לטוס לאילת. הלילה (שלישי) נחתה בשדה התעופה רמון הטיסה הראשונה בקו תל אביב–אילת, במסגרת מהלך רחב שמוביל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לחיזוק הנגישות לעיר הדרומית ולפיתוח הקישוריות בין המרכז לנגב.
הטיסה ההיסטורית לוותה בטקס הסלנה חגיגי, בהשתתפות מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה, מנכ"ל רשות שדות התעופה שרון קדמי, ראש עיריית אילת אלי לנקרי, והנהלת נמל התעופה רמון. החידוש נעשה לבקשת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, כחלק מתפיסת “מחברים את ישראל” שמטרתה להבטיח חיבור אווירי, תחבורתי וכלכלי בין חלקי המדינה.
בשלב הראשון תפעיל אל על שתי טיסות יומיות – בשעות הבוקר והערב – באמצעות מטוסי בואינג 737. מחירי הכרטיסים יתחילו ב־139 שקלים, ותושבי אילת וחבל אילות ייהנו ממחיר מסובסד של 99 שקלים בלבד.
הקו של אל על מצטרף למערך הקיים הכולל בממוצע כ־30 תנועות מטוסים ביום לנמל רמון, בהן טיסות של ארקיע, ישראייר ואייר חיפה. החזרת אל על לתמונה צפויה לחזק את התחרות בשוק הטיסות הפנימיות ולתרום לירידת מחירים ולהרחבת ההיצע.
שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "פתיחת הקו של אל על לאילת היא בשורה חשובה לעיר הדרומית ולכלכלת התיירות בישראל. אילת היא שערה הדרומי של המדינה, וחיזוק הנגישות אליה הוא חלק מרכזי במדיניות 'מחברים את ישראל' שאני מובילה. נמשיך לפעול להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, להגדלת תדירות הטיסות ולחיזוק הקישוריות של אילת לכל חלקי הארץ."
גם מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הדגיש את חשיבות המהלך: "חידוש פעילות חברת התעופה אל על בקו לאילת הוא תוצאה של יוזמה של שרת התחבורה מירי רגב, ועבודה מתואמת של משרד התחבורה, רשות שדות התעופה וחברת אל על. זהו צעד נוסף בהרחבת השירות האווירי הפנימי בישראל, בשיפור זמינות הטיסות ובקידום תחרות שתיטיב עם הציבור."
חזרתה של אל על לקו האווירי לאילת מסמלת יותר מסתם יעד חדש – זהו צעד אסטרטגי לחיזוק הפריפריה, לעידוד תיירות הפנים ולחיבור מחודש בין שמי המרכז לחופי הדרום.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם