Site icon IAS

אל על יוצאת לדרך חדשה

לאחר מרתון של דיונים בלשכתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נחתם הסכם התייעלות חדש באל על.

מנכ"ל אל על דוד מימון : "אנו שמחים  לבשר כי נחתם הסכם התייעלות בין חברת אל על להסתדרות ונציגות העובדים ומגזר הטייסים, אשר יוביל לדרך חדשה ויעילה של עבודה פורה  מול מגזר הטייסים, למען עתיד טוב יותר לחברה, על כלל עובדיה ולנוסעינו הנאמנים."

"ברצוננו להתנצל בפניכם קהל לקוחותינו על השיבושים שחוויתם ועל הסבלנות והנאמנות שגיליתם. אנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת להמשיך להיות ראויים לאמונכם ונעשה זאת בזכות העובדים הנאמנים שלנו – שרשרת ארוכה, המורכבת מהמוני חרוזים עדינים של עשייה למען בטיחותכם והגעתכם הנכספת אל היעד באופן הטוב, הנעים והיעיל ביותר – מעובדי התחזוקה, דרך הטכנאים, הדיילים, עובדי הביטחון והקרקע בכלל וכל צוותי האוויר וכמובן הטייסים."

"ברצוני להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שפעל לילות כימים לסייע להשגת ההסכם."

ההסכם כולל העמקה נוספת ומשמעותית של ההתייעלות , חיסכון בעלויות של מלונות ואש"ל  כמו גם הרחבת הגמישות הניהולית והתפעולית של החברה שסוכמה בשבוע שעבר:

הרחבת  הגמישות והגדלת זמינות הטייסים באמצעות קיצור שהייה, תוך ביטול הפיצוי האישי.

ביטול הפיצולים ובכלל זה מנגנון לביטול תוספת שכר במקרה של הפרה .
 סיום חכירת מטוסי הנוסעים.
התחייבות לשקט תעשייתי .

תמורת העמקת ההתייעלות יקבלו הטייסים תוספת שכר מגזרית בגובה   8.75% (תבוטל תוספת הפיצוי האישי) . הכסף שייחסך כתוצאה מתהליכי התייעלות ישמש מקור לתוספות שכר.

 כאמור מדובר בהתייעלות משמעותית בקרב מגזר הטייסים.

כמו כן סוכם כי  תוקם ועדת מעקב בראשות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל אל על דוד מימון, שתתכנס אחת לחודש ובמידת הצורך בתכיפות גבוהה יותר, כדי לעקוב מקרוב על יישום ההסכם.

מנכ"ל אל על ציין את ההערכה הרבה לכל עובדי החברה והצוותים המלווים אותה באוויר וביבשה, 24/7, לרבות הטייסים. :"הנכס האמיתי והמשמעותי של אל על הוא ההון האנושי שלה וזה מה שעושה את ההבדל. לאורך כל הדרך חזרתי ואמרתי שבחברת אל על עובדים האנשים הטובים ביותר והטייסים הטובים ביותר. "

עוד הוסיף –"זו הזדמנות עבורי למסור תודה מיוחדת לכל עובדת ועובד בחברה, אשר עשו לילות כימים כדי לשרת את נוסעינו ולהביאם ליעדם, למרות עוגמת הנפש שחוו. שום סכסוך פנימי, נקודתי וזמני לא ישנה את מרקם היחסים בינינו, אשר נבנה מזה עשרות בשנים, ואת מחויבותנו המשותפת לחברה ולקהל הלקוחות הנאמן שלנו. אני שמח שהצלחנו לגשר על אי ההבנות ופנינו לעתיד מבטיח יותר."

אני מתחייב כי כל עובדי החברה מגויסים לטובת חזרה לשגרה והחזרת העבודה התקינה לסדרה, תוך חיזוק האמון שלכם בנו. אנו מבינים שכעת יותר מתמיד חובת ההוכחה היא עלינו ובכוונתנו לעשות כל שיידרש כדי להישאר חברת התעופה המועדפת עליכם, בה תמשיכו להרגיש הכי בבית בעולם.

פנינו לעתיד, לחברה שתעבוד באופן יעיל יותר, שקוף והגון.

בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם נוסף, בהתאם להבנות שגובשו עם יושב ראש ההסתדרות מר אבי ניסנקורן ונציגות העובדים ביחס לסוגיות נוספות שעל הפרק הנוגעות למגזרים אחרים–

הסדרת תנאים מיטיבים  לעובדים זמניים ללא מגבלת זמן.
קביעת  מכסות לעתודה לקביעות במגזר אצד"א ומנהלי לצד שיפור משמעותי בתנאי העסקתם.
עיגון ביטחון תעסוקתי למגזר התחזוקה בגין  קליטת מטוסי ה-787.
הסדרת נושא הביטוחים הרפואיים.

 מוועד טייסי אל על נמסר: "אנחנו מברכים על חתימת פרק ההסכם של טייסי החברה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של חברת אל על. ליבנו עם אלפי הנוסעים והעובדים שנפגעו בשבועות האחרונים שלא לצורך. טייסי אל על ימשיכו להיות זמינים – כפי שהיו ויהיו תמיד – לרווחת הנוסעים ובמטרה לקדם את החברה. נמשיך לעמוד לצד עובדי החברה המסורים, עד שיגובשו גם ההסכמים איתם, ונפעל יחדיו לקיים יחסי עבודה תקינים. זה המקום להודות להסתדרות בראשות היו"ר אבי ניסנקורן ואבי אדרי שהיו שותפים מרכזיים בתהליך חשוב שהחזיר את חברת אל על לדרך המלך".

 

 

 

Exit mobile version