Site icon IAS

אל על חתמה על הסכם חכירת מטוס דרימליינר נוסף

אתמול, ה-17 בינואר 2018, התקשרה חברת אל על עם חברה זרה בהסכם לחכירת מטוס דרימליינר נוסף מדגם 787-9 לתקופה של 12 שנים. זאת, עם אופציה להארכה על פי התנאים הקבועים בהסכם, אשר מועד מסירתו המתוכנן הינו במהלך הרבעון השלישי לשנת 2019.

לפי דיווחה של החברה, ההוצאה השנתית הצפויה לחברה בגין דמי החכירה של המטוס, אינה מהותית ביחס להיקף ההוצאות השנתי הכולל של החברה.

עם חתימת ההסכם, יש לחברה התקשרויות לרכישה וחכירה של 17 מטוסי דרימליינר חדשים מדגם 787 (עם אופציות למטוסים נוספים), מתוכם עשרה מטוסים חכורים – 8 מטוסי 787-9 (מתוכם התקבלו בחברה שני מטוסים) ו- 2 מטוסי 787-8 – ושבעה מטוסים בבעלות (4 מטוסי 787-9 ו-3 מטוסי 787-8).

בהודעתה לבורסה מבהירה אל על כי  נכון למועד הדיווח אין בכוונתה להצטייד מעבר ל- 16 מטוסים והיא בוחנת את זכויות השינוי, דחייה או ביטול הקיימות לה ביחס לאחד מהמטוסים מדגם 787-8.

תזכורת: השקעה בהיקף של 1.25  מיליארד דולר במטוסי הדרימליינר

כזכור, במסגרת התכנית, הצטיידה אל על ב- 16 מטוסים חדישים מדגם 787 דרימליינר בהשקעה של למעלה מ- 1.25 מיליארד דולר. מהלך זה מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה. מטוסים אלו, שייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020, יחליפו במהלך השנים הקרובות את צי מטוסי בואינג 747-400 וצי 767-300. מטוסי הדרימליינר הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים לחסכוניים בצריכת דלק ויעילים באחזקה. המטוסים הללו מתווספים למטוסי בואינג 737-900 החדישים שרכשה אל על, אשר פועלים כבר כיום בקווים באירופה והופכים את צי מטוסי אל על לצעיר יותר.

לפי תיאורי אל על, מציעה החברה במטוסי הדרימליינר החדשים חוויית טיסה ברמה הגבוהה ביותר, בזכות מערכות טכנולוגיות מתקדמות המצויות במטוס. בין היתר, מערכת המצמצמת את השפעת כיסי האוויר ומסייעת לטיסה חלקה יותר, מערכות לטיהור האוויר ולהגברת הלחות, היוצרות תחושה של טיסת נינוחה ונעימה יותר לרווחת הנוסעים. במטוסי הדרימליינר 3 מחלקות שירות: מחלקת העסקים  ובה מיטות שטוחות, מחלקת הפרימיום אקונומי החדשה ומחלקת התיירים.

משאבים רבים הושקעו בעיצוב חדש בחלקו החיצוני של המטוס ובתכנון ועיצוב חלל תא הנוסעים. את תהליך העיצוב הובילה חברת עיצוב בינלאומית, מהטובות בעולם, PriestmanGoode. שמומחיותה עיצוב חוויית נוסע במטוסים.

המטוס הראשון בסדרה נחת בנתב"ג באוגוסט 2017 לאחר טיסה ישירה של 12 שעות מסיאטל במסלול מעל הקוטב הצפוני ואירופה.

Exit mobile version