Site icon IAS

אל על וישראייר לא יתמזגו

אל על מפסיקה זמנית את טיסותיה. צילום סיון פרג'

שבועות ספורים אחרי שהוגשה תשובת הממונה על הגבלים עסקיים לעררים מטעם אל על וישראייר על התנגדותו למיזוג ביניהן, הודיעו היום חברות התעופה הישראליות כי הן מוותרות על העררים מטעמן.

אל על וישראייר הודיעו היום  (20.6.18) לבית הדין להגבלים עסקיים על כך שהן מושכות את העררים שלהן על החלטת מ"מ הממונה על הגבלים עסקיים שלא לאשר להן להתמזג.  כך נמסר מרשות ההגבלים העסקיים.

כזכור, בינואר 2018 התנגד מ"מ הממונה על הגבלים עסקיים  עו"ד אורי שוורץ לעסקת המיזוג בין אל על לישראייר. ההתנגדות נבעה משני נימוקים: החשש לפגיעה בתחרות פוטנציאלית מצד אל על בקווי התעופה ממרכז הארץ לאילת; וכן  החשש להגדלת תמריציה של אל על לדחוק את ארקיע באמצעות שירותי הביטחון שבהם אל על הינה מונופול מוכרז.

אל על וישראייר התנגדו להחלטת מ"מ הממונה, ועררו על החלטתו לבית הדין. בין היתר טענה אל על כי לא היה בכוונתה להיכנס לקווי התעופה לאילת וכי הדבר אינו כדאי עבורה. בתשובת הממונה לערר הוצגו ראיות על כוונתה ופעולותיה של אל על להיכנס כשחקנית לשוק הטיסות לאילת.

שבועות ספורים אחרי הגשת תשובת מ"מ הממונה, שעות ספורות בטרם דיון מקדמי בבית הדין להגבלים עסקיים שהיה קבוע בתיק, הודיעו חברות התעופה כי אינן עומדות עוד על הערר מטעמן, ובהתאם להחלטת מ"מ הממונה לא יתמזגו.

אל על מצדה הודיעה הבוקר לבורסה כי  נוכח חלוף הזמן מעת חתימת הסכם הרכישה ומשך הזמן הצפוי עד להשלמתו של הליך הערר בפני בית הדין, נדרשו הצדדים לאחרונה לשאת ולתת בדבר התנאים המסחריים בהם ניתן יהיה להותיר את הסכם הרכישה בתוקפו. "היות והמשא ומתן לא צלח ולא הושגה הסכמה, פנו הצדדים הבוקר לבית הדין להגבלים עסקיים והודיעו על משיכת הערר", דיווחה אל על.

מתווה העסקה קבע כי אי די בי תיירות היתה אמורה להעביר לסאן דור שבשליטת אל על את החזקותיה בישראייר, בתמורה ל-25% ממניות החברה הממוזגת ואל על היתה אמורה להחזיק ב-75%. העסקה היתה כפופה לשורה של תנאים מתלים, בראשם האישור של רשות ההגבלים – שלא התקבל.

Exit mobile version