Site icon IAS

אל על הציגה את מטוס הבואינג 777 הראשון שהוסב לתצורת דרימליינר

מטוס אל על, בואינג 777 שהוסב לתצורת דרימליינר. צילום עוזי בכר

באירוע מיוחד לתקשורת, חשפה היום (א') חברת אל על את סיום תהליך השיפוץ וההסבה של מטוס הנוסעים רחב הגוף מסוג בואינג 777. זה המטוס הראשון בצי המטוסים של אל על שעבר שיפוץ מקיף כזה, שנעשה בצמוד עם יצרנית המטוס בואינג, ועם חברות מובילות עולמיות בתחום.

המטוס המוסב, שנושא את שם העיר שדרות, יעניק ללקוחות אל על חוויית טיסה משודרגת הקרובה ביותר לחוויית טיסה במטוס הדרימליינר. מטוס ה-777 החדש של אל על, מעכשיו יהיה המטוס הגדול ביותר של החברה, ויכלול 313 מושבים בתצורת שלוש מחלקות שירות: עסקים, פרימיום ותיירים. המטוס צפוי להתחיל לפעול כבר באוגוסט הקרוב. תהליך השיפוץ, התבצע על רקע התכנית האסטרטגית של החברה להרחיב ולהצעיר את צי המטוסים שלה, על מנת להמשיך ולתת מענה לביקושים הגבוהים, תוך שיפור חווית הלקוחות במספר אספקטים. כעת, לאחר תהליך מאומץ של כ-5 חודשים, הושלמה העבודה על המטוס הראשון בצי המחודש, אשר יפעל כבר באוגוסט הקרוב למגוון יעדים ביניהם פריז, לונדון, בנגקוק, פוקט ועוד.  

החידוש המשמעותי ביותר הוא במחלקת התיירים, הכוללת מושבים ארגונומיים חדישים, בדגם ייחודי מסוג SLIM, שמאפשר מרווח אישי גדול יותר לנוסעים באזור הרגליים. המושבים מצוידים בכרית ראש מתכווננת הניתנת להתאמה אישית, ויכללו מסכי מולטימדיה גדולים יותר משהיו במטוס ה-777. תצורת המושבים במחלקת התיירים מיישרת קו עם תצורת המושבים המקובלת בחברות התעופה המובילות בעולם, לשורה הכוללת 10 מושבים (3-4-3). המחלקה תצויד בשקעי USB type C  חדישים, שיאפשרו טעינה מהירה לכלל המכשירים. בדומה לדרימליינר, במטוס המשודרג קיימות גם מחלקת פרימיום ומחלקת עסקים, שיאפשרו לנוסעים נוחות מירבית. מחלקות אלה מביאות לידי ביטוי את מיטב הטכנולוגיות הקיימות בתחום. 

מטוס אל על המוסב. מחלקת תיירים עם מושבים ארגונומיים חדישים, בדגם ייחודי מסוג SLIM. צילום עוזי בכר

 

על מנת להנעים את זמן הטיסה, מערכת הבידור במטוס עברה גם היא שדרוג למערכת הבידור המתקדמת, הקיימת בכל מחלקות השירות במטוסי הדרימליינר, וכוללת מסך מגע אישי גדול בטכנולוגית HD המאפשר חוויית צפייה איכותית, עם שפע של תכנים – סרטים וסדרות ישראליות וזרות, אלבומי מוזיקה, ספרי שמע ומשחקים וכמובן מערכת WIFI מהמתקדמות והחדשניות ביותר בעולם התעופה (בכפוף לזמינות לוויינית). 

מימין: שלומי עם שלום, ראש מטה אל על ושלומי קרקו סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה באל על. צילום עוזי בכר

 

סמנכ"ל התחזוקה וההנדסה באל על,  שלומי קרקו, אמר: "אנו גאים להשיק את מטוס ה-777 בתצורתו החדשה והמשודרגת, כחלק מהתוכנית האסטרטגית להרחבת ולחידוש צי המטוסים. מדובר בפרויקט דגל בחברה שמביא לידי ביטוי את מיטב היכולות ההנדסיות והטכנולוגיות שיש לנו באל על, בשיתוף חברות מובילות בשוק התעופה העולמי. התוצר הסופי המרהיב יאפשר לנו להעניק חוויית טיסה משודרגת ומתקדמת, להציע לוח טיסות גמיש והגעה ליעדים חדשים ומרגשים. אני גאה באנשינו שהביאו להישג מרשים זה. זו רק ההתחלה, נמשיך להסבת מטוסים נוספים בצי". 

שלומי עם שלום, ראש מטה אל על, נתן סקירה על מטוסי אל על שגילם הממוצע בעבר היה 21 שנים וכללו מטוסי בואינג 747, בואינג 767, בואינג 737-800, בואינג 737-900 ושלושה מטוסי מטען 747. לאחר מכן נחתם הסכם לרכישת 16 מטוסי דרימליינר שהפחית את הגיל הממוצע של הצי ל-9.8.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, שהגיע לחנוך את המטוס, התרגש מהמעמד ואמר:" כיף לראות שבזמן ששדרות גדלה וממריאה קדימה, גם חברת אל על ממריאה עם מטוס הנושא את שמה של העיר שדרות. התרשמתי מאוד מהמטוס החדיש והמשודרג, מכמות המקומות שהתווספה, מהנוחות ומהדאגה לדיילים, לדיילות ולטייסים, שעובדים שעות רבות. המשיכו להמריא למרחקים כפי ששדרות ממריאה".  

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי. צילום עוזי בכר

 

Exit mobile version