Site icon IAS

אייר קנדה: ממוביל אווירי לחברת שירות ללקוח

אייר קנדה: החברה הטובה ביותר בצפון אמריקה. צילום יח"צ

"אחרי שהשקענו הרבה במטוסים ובפתיחת הקווים, תשומת הלב שלנו בשנים האחרונות מוקדשת אך ורק לטרנספורמציה ממוביל אווירי לחברת שירות ללקוח". כך אמרה רות בן צור, מנכ"לית חברת התעופה אייר קנדה באירוע של החברה למתאמי נסיעות וסוכנים עסקיים במלון קראון פלאזה סיטי סנטר בתל אביב.

לדבריה, מטוס מוביל מנקודה אחת לשניה – אבל החבילה היא החשובה. "חשוב לדעת מה אתה יודע כחברת תעופה על צרכיו של הלקוח שנכנס בשערי המטוס שלך. חשוב לדעת מראש מה הנוסע מצפה מאתנו: הוא לא מצפה רק לעלות למטוס, לשבת, לרדת ואז מה? להתברבר בשדה התעופה, לעמוד בתורים בצ'ק אין, לעמוד בתורים הארוכים לבורדינג, לבטחון – על כל הדברים האלה אייר קנדה חשבה", אמרה והוסיפה שצוותי חשיבה – אחרי שסקרו נוסעים של החברה ושאלו חזור ושאול איפה החולשות והחוזקות של החברה – "הביאו תוכנית שמיושמת בשנתיים האחרונות כמו בתנ"ך – קוראים ועושים".

על מזנון שופע של ארוחת בוקר, נפרשה שורת חידושים, שיפורים ואמצעי עזר מודרניים לטובת הלקוח העסקי, בפני כ-100 מתאמי נסיעות וסוכנים עסקיים. זאת לרגל הכנס השנתי של אייר קנדה "אייר קנדה 2019 עם הפנים ללקוח".

בדבריה הדגישה המנכ"לית בן צור, כי שנת 2018 הייתה שנת שיא מבחינת התוצאות העסקיות של החברה, עם הכנסה תפעולית של 18מילארד דולר קנדי, רווח תפעולי של 1.74 מיליארד קנדי, EBITDAR (רווח לפני רבית ופחת) של 2.851 מיליארד דולר קנדי וכדבריה – הנתון החשוב ביותר בחייה של חברת תעופה – נזילות של 5.7 מיליארד דולר קנדי בבנק. "זה מעיד על חוסן", ציינה.

רות בן צור, מנכלית אייר קנדה. באירוע של מתאמי הנסיעות והסוכנים העסקיים בתל אביב. צילום עירית רוזנבלום

חברה עם כ-400 מטוסים 

בן צור סיפרה שלאייר קנדה צי של 398 מטוסים, בהם השקיעה החברה בשנתיים האחרונות יותר מ-12 מיליארד דולר והגדילה את הקיבולת שלה בקווים הבינלאומיים ב-50%, עם פתיחתם של 85 קווים חדשים הן ליעדים בינלאומיים והן לארצות הברית.

לדבריה, שנת 2018 היתה מוצלחת עבור כל תעשיית התעופה, עם גידול של  6.5% בתנועת הנוסעים "והתנועה גדלה והולכת. לפי התחזיות, גם שנת 2019 תהיה שנה טובה – אבל לא בוננזה כמו השנה שעברה. לפי הצפי של האנליסטים, הגידול שחזינו בו ב-2018 וב-2017 לא יחזור השנה. בעיקר חוזים קיטון של התנועה ב-6%".

עם זאת, לדבריה, הקיטון הזה לאו דווקא יקרה "במשפחה שלהם", דהיינו, בחברות התעופה הצפון-אמריקאיות, אלא בעיקר באירופה. "צופים קצת קשיים ואתגרים לחברות התעופה האירופיות. יש לזכור שכ-40% מהקיבולת של החברות האירופיות היא של חברות לואו-קוסט וזה שונה מאד מהמצב בצפון אמריקה".

בן צור ציינה בשמחה את העובדה שהחברה מעסיקה 200 נשים טייסות. "מרשים לראות טייסות מקצועיות. באייר קנדה אוהבים לשים נשים בעמדות מפתח. זה לא מובן מאליו", אמרה מי שבעצמה מכהנת כבר 22 שנים כמנהלת אייר קנדה בישראל…

אייר קנדה חגגה בשנה שעברה 82 שנות פעילות ובשנה הבאה תחגוג 24 שנות פעילות בארץ.

מערכת מציאות מדומה של אייר קנדה. צילום עירית רוזנבלום

החידושים: תוכנית נאמנות חדשה ומערכת Altea של אמדאוס 

באי הכנס שמעו מפיה של המנהלת המסחרית, אניטה אסמן, כי לאחר השקעה של מספר שנים ולאחר שסקרה עשרות אלפי לקוחות, תשיק אייר קנדה בשנה הבאה את התוכנית הנאמנות האולטימטיבית ללקוחותיה.

ססיל ממרן-חסיד, מנהלת יחסי לקוחות ושיווק באייר קנדה. צילום עירית רוזנבלום

חידוש נוסף עליו שמעו באי הכנס מפיה של מנהלת המכירות, ורדה הרצוג, הוא השקת מערכת הזמנות חדשה שתוכנס לפעילות על ידי אייר קנדה בסוף השנה: מערכת Altea של אמדאוס הפועלת באינטגרציה מלאה לכל החברות שעובדות עם אמדאוס הכוללת 2.6 מיליון PNR. מערכת חדישה זו תשרת את סוכני הנסיעות ביתר יעילות ומהירות תוך כיסוי כל צרכיהם ובקשותיהם של הלקוחות.

הפתעה שציפתה לבאי הכנס הייתה מערכת מציאות מדומה VR בה סיירו בצורה וירטואלית במטוס הדרימליינר החדיש של אייר קנדה וביקרו במחלקה היוקרתית Air Canada Signature Class, כמו גם במחלקת הפרימיום אקונומי הייחודית של החברה  ובמחלקת התיירים.

אחת השאלות שעלתה באירוע היתה מתי תציע אייר קנדה טיסות לילה מישראל ורות בן צור ענתה ש"יהיו הפתעות בעניין טיסות הלילה. אנחנו בודקים היתכנות כלכלית ויכול להיות שנהיה אנשי בשורה בקרוב. מחלקה מיוחדת בודקת איך המטוס מתחבר לטיסה הבאה ואיך מפעילים אותו כדי שיביא את הרווח השולי הגדול ביותר. אייר קנדה כאן כדי לעשות כסף, וכרגע המטוס רק חוזר בלילה מטעמים כלכליים. אני לא אוהבת להיות בדוחות בצד האדום – רק בצד השחור הבוהק", סיכמה לצחוקם של הנוכחים.

Exit mobile version