Site icon IAS

אייר קנדה, הראשונה להפעיל "דרימליינר" לישראל

ציון דרך חשוב לאייר קנדה ולישראל נרשם היום (ג') בנתב"ג, כשמטוס מדגם בואינג 787 של אייר קנדה נחת לראשונה בישראל ויופעל באופן סדיר בקו הטיסות טורנטו- ת"א- טורנטו.
 
כזכור, מטוסי בואינג מדגם 787 דרימליינר של חברות התעופה אתיופיאן איירליינס ולוט איירליינס נחתו בעבר בנתב"ג כחלק מקמפיין פרסומי אך לא נכנסו לפעילות סדירה בקווים לישראל.
 
רות בן צור, מנכ"לית אייר קנדה בישראל ענתה לשאלתי בדבר ייחודו של מטוס הדרימליינר והיתרונות שיעניק המטוס לחברת אייר קנדה בתחרות בקו הטיסות לצפון אמריקה:"ראשית, לא בכדי המטוס הזה נקרא מטוס החלומות, דרימליינר , משום שיש בו דברים שבאמת אנשים רק יכולים לחלום עליו, לדוגמא הפחתה משמעותית של תופעת הג'ט לג בטיסות ארוכות טווח , נוחות, עיצוב מתקדם, החלונות הגדולים המאפשרים צפייה מקסימאלית וכיוון כמות האור בלחיצת כפתור והשירות שהוא פשוט חלומי".
 

 
כמה פעמים יפעל המטוס בקו טורונטו – ת"א – טורונטו ?
"זה המטוס שיופעל מרגע זה בטיסתנו היומית מתל אביב לטורונטו. מטוס יעיל , חסכוני , שקט במיוחד, אווירה נעימה וביתית שבו ניתן לקרוא, לצפות בסרט , לעבוד או לישון. במחלקת עסקים קיימים מושבי המיטה ואילו במחלקת התיירים ניתן להטות את גב המושב למנוחה מרבית. בנוסף,התפוסה גדלה גם היא ב-25% ונוספה מחלקה חדשה, פרימיום אקונומי שלא הייתה בעבר.
 
"הגעתו של המטוס דווקא בימים אלו היא אמירה חזקה ובוטחת של אייר קנדה שאומרת אנחנו פה למרות הכל , לא נשנה את התוכניות וניקח את המטוס ליעד בטוח יותר, הוא של תל אביב ויישאר של תל אביב".
 
בדיעבד, זו לא הייתה טעות להפסיק את הטיסות לישראל בזמן מבצע "צוק איתן"?
"הצעד נעשה לאחר שה- FAA הודיע לחברות התעופה הצפון אמריקניות להפסיק את הטיסות לישראל ואנחנו כחברת תעופה צפון אמריקנית נאלצנו להשהות את הטיסות לישראל למשך 36 שעות.
 
דוד עברי, נשיא חברת בואינג בישראל, שנכח בטקס הרחיב על המטוס החדיש, בואינג 787 דרימליינר:" מטוס חדיש בהרבה מובנים. המשקל בהשוואה לנפח הוא קטן יותר, המנועים מאוד חסכוניים ולחץ האוויר בתא הנוסעים הוא נמוך . במטוסים של הדור הישן לחץ האוויר בתא הנוסעים היה שווה ללחץ הקיים ב-8,000 רגל ובמטוס הזה הוא ירד ל-6,000 רגל כשמשמעות הדבר שהגוף פחות מתאמץ במהלך הטיסה ובסיומה כאשר הנוסע יורד מהמטוס הוא רענן יותר ופחות עייף ".
 
"דבר נוסף, ניתן להתאים הלחות בתא הנוסעים למצב נורמלי בו שרוי הגוף, דבר המאפשר להפחית את היובש והשתייה המרובה האופיינית בטיסות ארוכות טווח", הוסיף דוד עברי.

"לסיכום, ברצוני להדגיש שאמינותו של המטוס הולכת וגדלה מידי יום על פי המשוב שאנו מקבלים מקהל לקוחותינו ברחבי העולם ואף חיסכון הדלק הסילוני גדול יותר ממה שציפו בחברת בואינג . בעקבות הביקוש הגדול, קצב ייצור המטוסים גדל ל-10 מטוסים בחודש בהשוואה לייצור של  8.7 מטוסים בחודש בדגם 777, דבר שלא היה מעולם בשוק התעופה העולמי ".
 
בטקס השתתפו גם שר התחבורה, ישראל כץ, שגרירת קנדה בישראל , הגברת ויויאן ברקוביץ ומנהלי חברות תעופה זרות בישראל שהגיעו לקחת חלק ברגע החשוב בתולדות התעופה בישראל.
            
 

https://www.youtube.com/watch?v=i9d9gppst_A

Exit mobile version