Site icon IAS

אייר ברלין מנסה לכפות על נוסע לשלם על טיסה שבוטלה

אייר ברלין נעלמה למרות שהיתה חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה. צילום Depositphotos

חברת הלואו-קוסט הגרמנית פושטת הרגל, אייר ברלין (Air Berlin) מנסה להכריח נוסע לשלם עבור טיסתו שבוטלה ואשר לא תתבצע עוד לעולם. למי ששכח, אייר ברלין שפשטה רגל בסוף 2017, היתה בשיאה חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה אחרי לופטהנזה, עם צי של 200 מטוסים. היא התפרסה על רשת יעדים רחבה ואף טסה מגרמניה לצפון ומרכז אמריקה.

הסיפור הנוכחי החל כאשר נוסע ששילם עבור טיסתו באייר ברלין עם כרטיס אשראי Chase, המתמחה בתחום הנסיעות, גילה שהחברה עומדת בפני פשיטת רגל, ועשה מעשה כדי להציל את כספו. הוא פנה לחברת האשראי וביקש לבטל את העיסקה, וזו אכן השיבה לו את הסכום.

לא מכבר קיבל הנוסע פנייה מהמחלקה המשפטית של מפרקי חברת התעופה, עם צו בית משפט לפירעון של 2,200 דולר לאייר ברלין, במסגרת הליכי פשיטת הרגל. לא בטוח שהנוסע שילם 2,200 דולר עבור הכרטיס  – מחיר גבוה במיוחד עבור טיסה בחברת לואו-קוסט – אך נראה שהסכום כולל גם את עלויות עורכי הדין ובית המשפט. באורח מוזר, אייר ברלין תובעת את הנוסע ישירות,  למרות שצ'ייס הם אלה שהחזירו לו את דמי הנסיעה.

Etihad Airways היתה הבעלים הקודמים של אייר ברלין והפסיקה להזרים אליה כספים. צילום Depositphotos

תובעים גם את איתיחאד איירווייס

לכאורה, אין ברור יותר מכך שהנוסע אינו צריך לשלם על שירות שכבר לא קיים. אבל העובדה שמדובר בחברה פושטת רגל, מקשה על העניין. במסגרת הליך פשיטת רגל של חברה, חברות מורשות לסרב להחזיר כסף ללקוחות, שכן יש חייבים אחרים ומשקיעים שקודמים בתור לקבל את כספם או פשוט כאשר אין לחברה את ההון הזמין לכך. כך קרה במקרה של אייר ברלין, שלא החזירה את כספי הלקוחות ששילמו ולא טסו, למעט הלקוח הזה, שהצליח להציל את כספו דרך חברת האשראי.

חברות כרטיסי אשראי רבות מציעות ביטוח נסיעות שמגן על הלקוחות מפני חברות פושטות רגל, אבל במקרה זה, חברת האשראי פשוט החזירה ללקוח את הכסף ישירות ולא דרך הביטוח שלו ועל אייר ברלין יהיה להילחם כדי לחלץ אותו ממנו.

יוזכר כי מפרקי חברת התעופה הגרמנית תובעים את Etihad Airways, הבעלים הקודמים שלה מאבו דאבי, בגין נזקים של 2.2 מיליארד דולר. לטענתם, ההחלטה של אתיחאד לא להמשיך את המימון לאייר ברלין, הביאה אותה לחדלות פרעון. המפרק אמר בעבר כי אתיחאד לא עמדה בהתחייבויותיה הכספיות כלפי אייר ברלין.

לכן קצת מוזר שהחברה טורחת להשקיע בהחזר חוב של אחד חלקי מיליון מהסכום שהיא תובעת מאיתיחאד, מה שמציג אותה כנואשת במיוחד.

Exit mobile version