Site icon IAS

איזי ג'ט ונמל התעופה בריסטול משתפים פעולה להורדת פליטת גזים

מטוס איזי ג'ט, צילום יח"צ

איזי ג'ט ונמל התעופה בריסטול הודיעו על פריצת דרך בניסוי שבחן שימוש באמצעים חשמליים למתן שירותי קרקע למטוסים, במטרה להגיע ליעד של אפס פליטת פחמן. הכלים שבהם נעשה שימוש הופעלו על ידי חשמל במקום דיזל, המשמש כיום בשדות התעופה במתן שירותים אלו.

היוזמה היא חלק משיתוף פעולה בין איזי ג'ט ונמל התעופה בריסטול להפיכת הפעילות של מתן שירותי קרקע לנקיה מפליטת פחמן דו חמצני. תוצאות הניסוי הראו הפחתה של 97% בפליטת CO2 . המעבר לציוד קרקע חשמלי כולל מדרגות, עגלות כבודה, מסועים ויחידות שינוע למטוס, מהווה חלק מתוכנית רחבה יותר של אימוץ פיתוחים שמטרתם שיפור היעילות התפעולית עם אפס פליטת פחמן.

איזי ג'ט משתמשת בנמל התעופה של בריסטול לצורך בחינת הפתרונות הטכנולוגיים העדכניים ביותר בתחום הפחתת הפחמן. לכל תוצאה מוצלחת של ניסוי מסוג זה יש פוטנציאל להיות מופץ ברשת התחבורה של איזי ג'ט המשתרעת על פני 150 שדות תעופה ב-35 מדינות.

הניסוי שנמשך שישה חודשים החל ב-1 בספטמבר 2021 בשתי עמדות מטוסים ייעודיות המשמשות את מטוסי איזיג'ט. התוצאות עד כה מראות חיסכון של 1721 ק"ג של פחמן במהלך התקופה שבה נעשה שימוש בציוד החשמלי שפליטת הפחמן ממנו הייתה 59 ק"ג בלבד לעומת 1780 ק"ג שנפלטו באמצעות ציוד דומה המופעל על דיזל.

איזי ג'ט עובדת עם מספר שותפים בפרויקט החשוב הזה וביניהם DHL, TCR, ITW, Up and Away ו- .Terbergh

הפרויקטים והניסויים בתחום זה יכללו יתמקדו בתחומים הבאים:

יוהאן לונדגרן, מנכ"ל איזי ג'ט, אמר: "איזי ג'ט מובילה את שחרור תעשיית התעופה מפליטת פחמן. אנו שמחים לראות את תוצאות הניסוי שערכנו, שהביא להפחתה משמעותית בפליטת הפחמן באמצעות שימוש בטכנולוגיה חדשנית. תוצאות הניסוי יסייעו לנו לעצב את אסטרטגיית הקיימות שלנו לביצוע שינויים תפעוליים עתידיים. כל אלה יסייעו לקדם את איזי ג'ט לעבר היעד שהצבנו לעצמנו של אפס פליטות פחמן עד 2050.

אנחנו באיזי ג'ט רוצים למלא את חלקנו בהובלת תעשיית התעופה לשחרור מפליטת פחמן ואנו שמחים שהניסוי הנוכחי הצליח להביא להפחתה משמעותית בפליטת הפחמן התפעולי וזאת באמצעות אימוץ טכנולוגיה הזמינה לנו כיום. לצד שימוש בצי מטוסים יעיל ומודרני, הפחתת הפחמן בפעילות הקרקע שלנו באמצעות שותפינו, היא מרכיב חשוב בתהליך, הכולל את התמיכה שלנו בפיתוח מטוסים עם אפס פליטת פחמן".

אודות איזי ג'ט

איזי ג'ט היא חברת התעופה המובילה באירופה המציעה שילוב ייחודי ומנצח של רשת יעדים המחברת בין שדות התעופה העיקריים באירופה, בתעריפי משתלמים ועם שירות ידידותי.

איזי ג'ט טסה בקווים הפופולריים באירופה יותר מכל חברת תעופה אחרת והיא מטיסה למעלה מ- 96 מיליון נוסעים מדי שנה – למעלה מ- 16 מיליון מהם למטרת עסקים. לאיזי ג'ט מעל 300 מטוסים והיא טסה בכאלף נתיבים ל- 150 שדות תעופה ברחבי 35 מדינות. למעלה מ- 300 מיליון אירופאים חיים במרחק שעה נסיעה משדה תעופה שאיזי ג'ט פועלת בו.

איזי ג'ט תומכת במספר ארגוני צדקה מקומיים ויש לה גם שותפות ארגונית עם UNICEF שגייסה מעל 14 מיליון ליש"ט לילדים הפגיעים ביותר מאז הוקמה בשנת 2012.

חברת התעופה מתייחסת ברצינות רבה לנושא הקיימות והיא חברת התעופה הגדולה הראשונה שמפעילה טיסות ללא פחמן בכל הרשת שלה. חברת התעופה משיגה יעד זה על ידי קיזוז פליטת הפחמן מהדלק המשמש לכל טיסותיה. החברת רואה בכך אמצעי ביניים עד שטכנולוגיה חדשה תהיה זמינה לתעשיית התעופה. עד אז, החברה תמשיך לתמוך בטכנולוגיה חדשנית, תפעל ביעילות ותשאף למלא את מרבית המושבים שלה.

Exit mobile version