Site icon IAS

אוסטריאן איירליינס נפרדת מצי מטוסי הפוקר

אוסטריאן איירליינס חתמה על חוזה עם חברת שירותי התעבורה למטוסים, Alliance Aviation Services Limited, למכירת כל צי מטוסי הפוקר (Fokker) שבבעלותה. צי מטוסי הפוקר של אוסטריאן כולל 15 מטוסי פוקר 100 ושישה מטוסי פוקר 70, ובסך הכל 21 מטוסים. מכירת מטוסי הפוקר תצעיר את צי מטוסי הטווח הבינוני של אוסטריאן איירליינס. מטוסי הפוקר שנמכרו יוחלפו בהדרגה החל מינואר 2016 במטוסי סילון מדגם אמברייר (Embraer)  195.

מחיר המכירה של מטוסי הפוקר הוא 15 מיליון דולר והוא ישולם באמצעות שילוב של הנפקת מניות חדשות בחברת Alliance ובמזומן. אוסטריאן תפסיק בהדרגה את השימוש במטוסי פוקר ותעבירם לידי Alliance Aviation מדצמבר 2015 עד דצמבר 2017. במקביל, תקבל החברה לידיה את מטוסי ה-אמברייר. מטוסי סילון אלה הינם כיום בגיל ממוצע של ארבע שנים (נבנו בין 2009-2012) לעומת גיל ממוצע של 21 שנים בצי מטוסי הפוקר. "החלפת מטוסי הפוקר במטוסי אמברייר תפחית באופן משמעותי את הגיל הממוצע של צי המטוסים של אוסטריאן ותשפר את מבנה העלויות של החברה," הסביר מנכ"ל אוסטריאן איירליינס, קיי קרטקי (Kay Kratky).

בבעלות Alliance Aviation צי של 15 מטוסי פוקר 100 ושמונה מטוסי פוקר 70 והיא המפעילה הגדולה ביותר של מטוסים אלה, לדבריה. החברה מפעילה בסיסים בבריסביין, טאונסוויל, קנז, מלבורן, אדלייד, פרת' ואוקלנד. במשך שנים רבות הייתה החברה לקוחה של אוסטריאן טקניק ברטיסלבה, המתמחה בתיקון ותחזוקה של מטוסי פוקר. הסכם שירות ארוך טווח בין Alliance Aviation ואוסטריאן טקניק ברטיסלבה נחתם לא מכבר באביב 2015.

Exit mobile version