Site icon IAS

תיירות במשבר- יום עיון לרגל השקת ספרם של ד"ר ערן כתר ופרופ' אלי אברהם

ביום חמישי האחרון, 17.12.2015, התקיים יום עיון לרגל הוצאת ספרם של ד"ר ערן כתר ופרופ' אלי אברהם בארגון המחלקה לניהול תיירות ומלונאות של המכללה האקדמית כנרת. ביום עיון התארחו מומחים מענף התיירות ודנו במשבר ההולך וגדל בענף התיירות הישראלי וגם הציעו אסטרטגיות שיווקיות לשינוי תדמיתה השלילית. ספרם של ד"ר כתר ופרופ' אברהם מציע 3 סוגי אסטרטגיות מרכזיות: אסטרטגיית מקור המסר, אסטרטגיית המסר עצמו ואסטרטגיית קהל היעד. 

ד"ר כתר הציג את "ארגז הכלים" למנהלים ולמשווקים שהגיעו לכנס ונתן כמה דוגמאות מתוך 21 האסטרטגיות המוצגות בספר. האסטרטגיות מבוססת על מקרי בוחן של מדינות במשבר בעולם שהצליחו למתג מחדש את המדינה ולמשוך אליה תיירים רבים. 

בין הדוגמאות: נפאל שחוותה רעידת אדמה הרסנית ועשתה שימוש באסטרטגיית מקור המסר החלופי, עובדי משרד התיירות הנפאלי צילמו מבקרים שהגיעו אחרי רעידת אדמה עם גלויה שאומרת 

"I Am In Nepal Now" והתפרסמה ברשתות החברתיות. דוגמא נוספת היא קניה שהתרחשו בה אירועי טרור קשים ומשרד התיירות החליט לעשות שימוש באסטרטגיית קהל היעד ובמקום לפנות לשווקים המסורתיים והאירופאיים, הם החליטו לפנות לשוק של מדינות שחוו משברים בעצמם כמו השוק הרוסי או השוק האינדונזי. במהלך זה , קניה אתגרה את התפיסה שאומרת שלא חייבים להסתכל רק על העולם המערבי, אלא גם על העולם שבמשבר.

ד"ר ערן כתר התייחס גם לישראל ומצבה כיום בענף התיירות: "ישראל נמצאת במצב של "משבר כפול", משבר ביטחוני ומשבר בענף התיירות וניתן לראות את זה במספרים. בעוד שבישראל ישנה דעיכה במספר התיירים, בעולם ישנה עלייה של כ-5%, ישראל נסוגה אחורה והכלכלה הישראלית נפגעת. 

ישראל יכולה וצריכה ללמוד מהצלחות של מדינות אחרות ולהבין מה הפתרונות שיש בכדי לשקם את תדמיתה השלילית ולהזכיר לעולם שמדינת ישראל היא מיוחדת, מדהימה ובעלת נופים מרהיבים והיסטוריה מעניינת ובסופו של דבר כולנו פה, גאים להיות חלק ממנה".

 

Exit mobile version