Site icon IAS

שינוי במגמת הנסיעות של התיירות הסינית: פחות טיסות ארוכות-טווח

תיירים סינים. מעדיפים להישאר באסיה. צילום Depositphotos

מספר היציאות של תיירים סינים ממדינתם גדל ברבעון האחרון של 2018 ב-7%, אך מצמיחה זו נהנו רק יעדים הקרובים לסין. כך עולה ממחקר חדש. שאר העולם ראה לראשונה ירידה במספר המבקרים הסינים ברבעון האחרון של השנה שעברה.

נתונים סטטיסטיים רבעוניים חדשים שפורסמו על ידי Cotri Analytics, מכון מחקר שבסיסו בגרמניה ועוסק בנתוני התיירות הסינית היוצאת, מראים כי 56% או 22.5 מיליון מתוך 40 מיליון הנסיעות היוצאות מסין ברבעון האחרון של 2018, הסתיימו בהונג קונג, במקאו או בטייוואן. רק 44% או 17.5 מיליון יציאות, היו ליעדים מעבר ליעדים הקרובים לסין.

ב-2017 נחלקו האחוזים 50:50 בין נסיעות ברחבי סין וסביבתה לבין נסיעות מרוחקות יותר. בשנים קודמות נטתה הכף לטובת יעדים ארוכי-טווח. ברבעון האחרון של 2017-2018 הצליחו הונג קונג ומקאו להוסיף 5 מיליון כניסות מסין ושאר העולם איבד כמיליון כניסות באותה תקופה.

וולפגנג גיאורג ארלט, מנהל Cotri, אמר: "הסינים עדיין נוסעים לחו"ל במספר גדל והולך, אבל האוכלוסיה הפחות חזקה הפכה קצת זהירה ובוחרת יעדים קרובים יותר ובהם הונג קונג ומקאו, בעוד העשירון העליון מחפש חוויות אותנטיות יותר ביעדים חדשים". לפי המחקר, "הקלות בהוצאת ויזות, מספר גדל והולך של קישוריות אווירית, הכביש החדש והרכבות בין הונג קונג, מקאו וסין תומכים בדפוס נסיעות חדש זה. יעדים ארוכי-טווח יצטרכו להגביר את מאמציהם למשוך מבקרים סיניים", סיכם המחקר.

הסינים השפיעו על ירידה בתקבולים מתיירות בארה"ב

מי שחשה זאת על בשרה היא ארצות הברית: לפי דוח של מועצת הנסיעות והתיירות WTTC, התקבולים מתיירות בינלאומית ירדו באחוז אחד בין 2017 ל-2018 לכדי 198.8 מיליארד דולר. זאת בעיקר בשל היעדר צמיחה של התיירות מסין, שהדולרים שלה מהווים כ-11% מכל הוצאות התיירים בארה"ב.

"לאחר 10 שנים של גידול, מספר המבקרים הבינלאומיים מסין נותר ב-2018 ללא שינוי, בין השאר כתוצאה מהידרדרות יחסי הסחר בין שתי המדינות", אמרה גלוריה גווארה, נשיאה ומנכ"לית המועצה. "לאור חשיבותם הכלכלית של המבקרים הסינים, כל הפשרה ביחסי הסחר בין המדינות תהיה בעלת השפעה חיובית על הכלכלה האמריקאית הרחבה". לפי נתוני המועצה, בשנת 2018 הגיעו לארצות הברית 79.9 מיליון מבקרים, מתוכם 3% היו סינים. עם זאת, במועצה מציינים שהנתונים טרם פורסמו רשמית בשל הדממת הממשל שגרמה לעיכוב הפרסום.

ה-WTTC פרסמה שורת המלצות לארה"ב, הכוללות את חידוש המותג "ארצות הברית", הרחבת התוכנית לוויתור על ויזה לארה"ב, עדכון ושדרוג שדות תעופה ותשתיות אחרות ואימוץ זיהוי נוסעים באמצעים ביומטריים כאמצעים להגביר את התיירות הסינית אליה.

גם לפי נתוני ארגון התיירות העולמי UNWTO, התיירות העולמית צמחה בשנת 2018 ב-6%, בעוד צפון אמריקה ראתה גידול של 4% בלבד בתיירות בינלאומית.

 

שר התיירות יריב לוין עם תיירים סינים בישראל. לא מוותרים עליהם. צילום משרד התיירות

ירידה בתיירות הסינית גם לישראל

לפי נתוני משרד התיירות, בשנת 2018 הגיעו לישראל 104.9 אלף תיירים מסין לעומת 113.6 אלף בשנת 2017 – ירידה של 8%.

למרות זאת, מגייס משרד התיירות דייל/ת שירות ומידע בשפה הסינית בלשכת התיירות בנתב"ג. לפי הודעת המשרד, תיאור התפקיד כולל מתן מענה ושירותי מידע לתייר עם כניסתו לישראל, תוך שימת דגש על יצירת חוויה ראשונית חיובית; ליווי אורחים VIP של משרד התיירות בנתב"ג – מעצבי דעת קהל, עיתונאים ועוד.

על הפונה להתמודד על התפקיד להיות סטודנט פעיל הלומד לתואר ראשון/שני במוסד להשכלה גבוהה המוכר ע"י המל"ג. ידיעת שפות – סינית ברמה גבוהה, אנגלית ברמה גבוהה ושפות נוספות – מהווה יתרון.

קורות חיים ניתן לשלוח לתומר לוי, מנהל לשכת נתב"ג  tomerl@tourism.gov.il.

Exit mobile version