Site icon IAS

שיא בכניסת תיירים בחודש מרץ וברבעון הראשון של השנה

בחודש מרץ נרשמו 305 אלף כניסות מבקרים, מתוכם 293 אלף כניסות תיירים, עלייה של כ-22% בהשוואה לחודש מרץ אשתקד ועלייה של כ-23% ביחס לחודש מרס 2015, כאשר 255 אלף מהם נכנסו בדרך האוויר. כמו כן היו 12 אלף כניסות מבקרי יום, מתוכן אלפיים כניסות של נוסעים בשיוט.

באשר לנתוני הכניסות ברבעון הראשון (ינואר-מרץ) השנה, מתברר, כי היו 772 אלף כניסות מבקרים לישראל, עלייה של 21% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016, מתוכם 739 אלף כניסות תיירים, עלייה של 24% בהשוואה לאותה התקופה אשתקד, כאשר 655 אלף כניסות תיירים היו בדרך האוויר (עלייה של 20%).  84 אלף כניסות תיירים נרשמו ברבעון הראשון בדרך היבשה, עלייה של 70%, בהשוואה לאשתקד ו-33 אלף כניסות של מבקרי יום, ירידה של 17%, בהשוואה לאשתקד, כשמתוכם היו אלפיים כניסות של נוסעים בשיוט.

ההכנסות למשק מתיירות בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בלמעלה מ-4 מיליארד ₪. תוספת ההכנסות למשק מהעלייה בתיירות הנכנסת, ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, נאמדת בכ-730 מיליון ₪, ובתוספת של כ-5,000 מועסקים בתעשיית התיירות ובענפים הנלווים לה.

השר יריב לוין: ״כבר כמה חודשים ברציפות שאנו עדים לשיאים חדשים במספר התיירים הנכנסים לישראל, ואני שמח שגם בחודש מרס נרשם שיא של כל הזמנים בכניסות תיירים. לא מדובר במקריות – אלא במדיניות. אנו מבצעים פעולות שיווק ומהלכים חדשניים למיתוג ישראל ומביאים ארצה חברות תעופה וקווי תעופה חדשים, וכל אלו מוכיחים את עצמם חודש אחר חודש. עלייה המשמעותית תורמת תרומה בלתי רגילה למשק, לתעסוקה ולכלכלה הישראלית. ישראל היא יעד תיירותי אטרקטיבי ומגוון ואנו מוכיחים כי אם פועלים נכון אפשר להביא לכאן תיירים רבים. אני משוכנע שאם נמשיך בדרך הזאת נראה עלייה משמעותית נוספת גם בעתיד".

נתונים מנוכי עונתיות ונתוני מגמה בכניסות תיירים

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), שפרסמה את הנתונים מנוכי העונתיות מתברר, כי ברבעון הראשון של השנה (ינואר-מרץ) נרשמו 3.4 מיליון כניסות תיירים ברמה השנתית, כ- 280 אלף בממוצע לחודש, בהשוואה ל-3.3 מיליון כניסות ברמה שנתית שנרשמו בחודשים אוקטובר – דצמבר 2016, כ- 272 אלף כניסות בממוצע.

מניתוח נתונים מנוכי העונתיות מתברר, כי ברבעון הראשון של השנה (ינואר-מרץ) נרשמו 3.4 מיליון כניסות תיירים ברמה השנתית (280 אלף בממוצע לחודש), זאת לעומת 3.3 מיליון כניסות ברמה שנתית שנרשמו בחודשים אוקטובר – דצמבר 2016 (272 אלף כניסות בממוצע לחודש).

מניתוח נתוני המגמה של התיירים מתברר, כי ברבעון הראשון של השנה נרשמה עלייה של 9% בחישוב שנתי, שזה 0.7% בממוצע לחודש, ובחודשים אוקטובר – דצמבר 2016 נרשמה עלייה של 40% בחישוב שנתי, שזה 2.8% בממוצע לחודש. מה שמראה, כי על פי נתוני המגמה הייתה ברבעון הראשון של השנה האטה בעליית המגמה של כניסת התיירים, בהשוואה לחודשים אוקטובר דצמבר 2016.

"לא מדובר במקריות – אלא במדיניות"

שר התיירות יריב לוין: "כבר כמה חודשים ברציפות שאנו עדים לשיאים חדשים במספר התיירים הנכנסים לישראל, ואני שמח שגם בחודש מרס נרשם שיא של כל הזמנים בכניסות תיירים. לא מדובר במקריות – אלא במדיניות. אנו מבצעים פעולות שיווק ומהלכים חדשניים למיתוג ישראל ומביאים ארצה חברות תעופה וקווי תעופה חדשים, וכל אלו מוכיחים את עצמם חודש אחר חודש. העלייה המשמעותית תורמת תרומה בלתי רגילה למשק, לתעסוקה ולכלכלה הישראלית. ישראל היא יעד תיירותי אטרקטיבי ומגוון ואנו מוכיחים כי אם פועלים נכון אפשר להביא לכאן תיירים רבים. אני משוכנע שאם נמשיך בדרך הזאת נראה עלייה משמעותית נוספת גם בעתיד".

יציאות ישראלים לחו"ל

יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה, כי ברבעון הראשון (ינואר-מרץ) נרשמו 1.2 מיליון יציאות ישראלים לחו"ל, כולל כ-3% יציאות של אזרחים ישראלים המתגוררים בחו"ל ומגיעים לביקורי מולדת, שזו עלייה של 12.5% בהשוואה לרבעון הראשון ב-2016. עוד מתברר, כי ברבעון הראשון של השנה נרשמה עלייה של 14.3% ביציאת ישראלים לחו"ל בדרך האוויר.

נתונים מנוכי עונתיות ומגמה ביציאות ישראלים

על פי נתונים מנוכי עונתיות נרשמו ברבעון הראשון של השנה (ינואר-מרץ) 601 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל, שזה בממוצע 7.2 מיליון ברמה שנתית, עלייה לעומת שלושת החודשים הקודמים, אוקטובר – דצמבר 2016, בהם נרשמו 590 אלף יציאות בממוצע לחודש, שזה 7.1 מיליון יציאות ברמה שנתית.

מניתוח נתוני המגמה של מספר היציאות לחו"ל מתברר, כי ברבעון הראשון (ינואר-מרץ) של השנה הייתה עלייה של 7% בחישוב שנתי, שזה 0.6% בממוצע מדי חודש, לעומת עלייה של 11% בחישוב שנתי בשלושת החודשים הקודמים, אוקטובר – דצמבר 2016, שזה 0.9% בממוצע מדי חודש. מה שמראה, כי ברבעון הראשון של השנה, על פי נתוני המגמה הייתה האטה ביציאת ישראלים לחו"ל – אופייני לרבעון הנחשב לעונה החלשה ביציאת הישראלים.

Exit mobile version