Site icon IAS

רכבת ישראל מרחיבה אופקים: תחנת "ירושלים החאן" יוצאת לדרך

תחנת "ירושלים החאן" . הדמיה משרד התחבורה

משרד התחבורה ורכבת ישראל החלו בהקמת תחנת "ירושלים החאן", כחלק מהארכת הקו המהיר מתל אביב לירושלים אל תוך מרכז העיר. הפרויקט, שנמצא בלב תוכנית הפיתוח האסטרטגית של מערכת הרכבות הארצית לשנת 2040, יחזק את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל וכמוקד תיירות, מסחר ותרבות.

הארכת הקו, באורך כ-5.5 ק"מ, תתבצע כולה במנהרות תת-קרקעיות ותכלול שתי תחנות חדשות: "ירושלים מרכז" ברחוב יפו ו"ירושלים החאן" במושבה הגרמנית. התחנות ייבנו בעומק של כ-60 מטרים, בדומה לתחנת יצחק נבון, ויאפשרו גישה ישירה לאתרים מרכזיים כמו גן הפעמון, מתחם התחנה והעיר העתיקה.

שרת התחבורה, תא"ל (במיל') מירי רגב, אמרה: "ירושלים היא בירת הנצח של עם ישראל. הארכת הקו המהיר תאפשר לכל ירושלמי ולכל תייר להגיע ללב העיר במהירות ובנוחות, ומשם להמשיך לעיר העתיקה ברגל או ברכבת הקלה."

עם השלמת הפרויקט, תפעל הרכבת בתדירות של 13 רכבות לשעה לכל כיוון – עלייה משמעותית מ-6 כיום – ותשרת כ-20 אלף נוסעים בשעה בשני הכיוונים. כמו כן יוקמו מנהרות חנייה לרכבות נוספות, להגדלת הקיבולת.

תקציב הפרויקט מוערך בכ-440 מיליון ש"ח, מתוכם אושרו לאחרונה 50 מיליון ש"ח במסגרת תקציב 2025 לקידום עבודות תחנת החאן. הבנייה תבוצע תוך מינימום הפקעות ופגיעה בפני השטח, תוך דגש על נגישות מרבית להולכי רגל, תיירים ותושבי העיר.

לדברי מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "מדובר בבשורה תחבורתית וכלכלית שתעלה את מספר הנוסעים ותעניק אלטרנטיבה מתקדמת לכל אזרחי ישראל."

מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה, סיכם: "תחנת החאן היא חלק מתוכנית אסטרטגית נרחבת לשדרוג התחבורה בירושלים ולמתן שירות מיטבי לנוסעים."

Exit mobile version