Site icon IAS

פוקוס על הבינה המלאכותית המתפתחת

כניסת הבינה המלאכותית בתהליכי מגזר הנסיעות. צילום Depositphotos

במרוצת 20 השנים האחרונות השתנו גורמי שיווק טכנולוגיים רבים בתעשיית הנסיעות – מאינטרנט ועד טלפונים סלולריים. הגל הבא הוא, ללא ספק, התפתחות הבינה המלאכותית (AI – Artificial Intelligence), המלכדת את כל הגורמים: אינטרנט, טלפונים סלולריים ואייפדים, ניתוב בלשני ( NLP- linguistic programming), למידה ממוחשבת, ראייה ויזואלית ורובוטיקה.

NLP פותח בשנות ה-70 של המאה הקודמת ומאז ועד היום הוא התפתח להשגת שינוים והצלחה בתחומים שונים ומגוונים כגון הצלחה בתחום העסקי, תקשורת אישית ובין-אישית. בשנות ה-90 התפתחה שיטת NLP של הדור השלישי, שהביאה לפריצות דרך בקבלת תוצאות מדויקות ומהירות יותר.

נמצאת בכל פינה 

הבינה המלאכותית נמצאת היום בכל פינה שאפשר להעלות על הדעת במגזר תעשיית הנסיעות, והיא מתחילה לשנות את הדינמיקה שלה ומאפשרת הזדמנויות חדשות למותגי נסיעות, חשיבה מחודשת של תהליכים עסקיים, משפרת את הפרסום, מגדילה את מעורבות הלקוחות, משפרת את תמיכתם ודברים נוספים.

בזמנו כתבנו באתר IAS, כי מנהלי טכנולוגיית מידע (IT –  Information Technology) בחברות התעופה מתחילים להעדיף שימוש בבינה מלאכותית. עתה מתברר כי כל תעשיית הנסיעות – תיירות, אתרים ומלונאות – מצטרפת לתעופה במגמה להגביר את השימוש בבינה מלאכותית.

חשיבה כמעט אנושית

מה שייחודי לבני אדם הוא תהליך המוח, בדרך שבה הם לומדים, מגיבים וחושבים. תכונה ייחודית זו כמעט נמוגה בגין השיתוף עם המחשבים וזה מה שקרה מאז הופעת הבינה המלאכותית. זוהי הטכנולוגיה הפופולרית ביותר ביישומים ארגוניים, וכבר ניתן לומר כי ההכנסות הראשיות של הבינה המלאכותית באות ממגזר הנסיעות. חברות האירוח והנסיעות מעניקות עתה ערך מוסף אמיתי לצרכנים, באמצעות שילוב אינטליגנציה מלאכותית בפלטפורמות חיפוש באינטרנט.

הבינה המלאכותית קרובה מאוד היום לפתרונות האוטומציה כמעט לכל ענף. זה כולל מכונות ייצור שיכולות לחשוב בצורה אינטליגנטית כמו בני אדם וכולל אמצעי שיווק מתקדמים במגזר הנסיעות כולו. ארגון הנסיעה כיום הפך קל יותר ללקוחות. פעם היה צורך לבקר פיזית במשרדו של סוכן הנסיעות. מאז כניסת הבינה המלאכותית חלו שינויים בולטים בתהליכי מגזר הנסיעות, שנעשו מהירים ונוחים יותר. עתה צופים האנליסטים כי מגמה זו תתגבר ב-2019.

אין ספק כי בינה מלאכותית, גרמה שינוי מהותי ((Revolutionizing בכל ענף התיירות. להלן כמה גורמים שהטמיעו את השפעות הבינה המלאכותית:

הבינה המלאכותית נכנסה גם למגזר המלונאות ומקלה על הקשר עם האורחים. צילום Depositphotos

הזמנות מלון

בשוק התחרותי של ענף התיירות, ישנן מאות אפשרויות לינה זמינות בכל עיר. כמה מלונות משתייכים לרמות הגבוהות של הרשתות המובילות, אך ישנן גם קבוצות של מלונות בינוניים וקטנים. ההיצע הרב מקשה על הלקוחות לבחור את האפשרויות הטובות ביותר. לעזרתם באים כמה אתרים המנחים את המשתמשים לבחור מלון, ולוודא שהם מקבלים את המחירים הטובים ביותר על פי צרכיהם ותקציביהם.

צ'טבוטים (Chatbots) 

צ'טבוט הוא סוג של תוכנה המתמחה בניהול שיחות טקסטואליות עם בני אדם, שנועדו להיחוות כטבעיות ככל האפשר. מטרת השיחה יכולה להיות שיווק, יעוץ, שירות לקוחות או הדרכה. ישנם סוגים רבים, אבל צ'טבוט המכיל בינה מלאכותית, מסוגל להבין ניסוחים רבים ואף להשתפר לאורך זמן בתגובותיו מול ניסוחי המשתמשים המשוחחים איתו.

בעת כניסה לאתר האינטרנט של חברות במגזר הנסיעות, מבחינים שהצ'טבוטים הממוחשבים מהווים תמיכת לקוחות למשתמשים. ההערכה היא כי עד שנת 2025, 85% מהלקוחות ידברו עם הארגונים ללא אדם, שייסייעו להם במשך 24/7.

שירות חדרים

מתן שירות חדרים קולי-ממוחשב מספק ללקוחות רמת שירות גבוהה. ישנם מלונות גדולים המכנים את השירות המיוחד הזה בשמות אנשים, ישנם המלווים את הקול הממוחשב בסרטוני קידום מכירות. הבינה המלאכותית שעושה זאת, מחוברת לבסיס הלקוחות שלה. היא לא רק מספקת תכונה ייחודית למלון, אלא גם מותירה השפעה בלתי נשכחת על המוחות של הלקוחות מבחינה פסיכולוגית, כי לדבר עם קול מלאכותי הוא לא משהו שניתן להשוות עם קול שירות מקצועי אנושי.

ניתוח נתונים

בינה מלאכותית היא לא רק תמיכה בשירות הלקוחות. היא גם מסייעת בעיבוד נתונים וניתוחם. כמו בכל ענף אחר, התפקיד הראשי של הבינה המלאכותית במקרה זה לא קשור רק לאיסוף מידע על הלקוח, אלא גם לפרש את המידע, הצרכים וההעדפות שלו ולפי הנתונים המתקבלים מכל הלקוחות, יכולים הארגונים לארגן את המדיניות שלהם. משוב כזה במגזר הנסיעות חשוב בהרבה מכל מגזר אחר. יתרון נוסף, הבינה המלאכותית מאפשרת קבלת משוב מיידי וביקורות מלקוחות. זה עוזר לספקי השירות להחליט על התמחור שלהם ולשפר את שיווקם.

אפשרות תשלום

בינה מלאכותית מאפשרת ללקוחות לשלם בכל עת באינטרנט בהתאם לההעדפותיהם. שירותי הצ'טבוטים ועזרי הקול עוזרים להפליא במימוש עסקאות אלה.

Exit mobile version