Site icon IAS

על כשרות בבתי המלון ויחסי הגומלין בין האקדמיה לשטח

ישיבה משותפת, יוצאת דופן וחגיגית, של שתי ועדות הפועלות במסגרת התאחדות המלונות בישראל: ועדת העבודה, בראשות המלונאי שמעון לוי מרשת פתאל וועדת ההכשרה המקצועית, בראשות המלונאי: חן מיכאלי, מרשת דן, נערכה אתמול במלון דן פנורמה בתל אביב.

ח"כ אלעזר שטרן ('יש עתיד'), הוזמן לישיבה והרצה על מנהיגות: בצבא, בפוליטיקה ובעסקים. ח"כ שטרן, התייחס לעניין הכשרות בבתי המלון, וטען כי זהו נושא טעון, שרבים מעדיפים לא לגעת בו בגלל מורכבותו והקושי הפוליטי הכרוך בו. לדבריו: "הגעתי למערכת הפוליטית כדי לטפל בנושאי דת ומדינה. אני חלק מהציבור הדתי. ילדיי ונכדיי במסגרות דתיות, אבל נושא הכשרות מנותק מהדת. זהו עניין פוליטי וכלכלי, וכל עוד בתי המלון נפגעים מהמונופול של הרבנות – יש כאן בעיה, שצריך לטפל בה".

ח"כ שטרן הצהיר באותה הזדמנות כי הוא תומך באופן מוגבל בתחבורה ציבורית בשבת וחרף הכיפה שעל ראשו מתנגד לחוק המחייב סגירת כל העסקים בימי שבת.

למפגש המיוחד הגיעו גם חלק מראשי האקדמיה העוסקים בלימודי התיירות: פרופ. עליזה פליישר, ראש החוג לתיירות ולמלונאות באוניברסיטה העברית, דר' אלון גלבמן, ראש המחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת ודר' עמוס רון, ראש החוג ללימודי תיירות ופנאי במכללת אשקלון.

השלושה סקרו את הפעילות האקדמית בתחום לימודי התיירות בארץ, והדגישו את הצורך בהגברת שיתוף הפעולה עם בתי המלון על מנת לאפשר לסטודנטים להתנסות בעבודה מעשית תוך כדי לימודיהם ולהיקלט בהמשך בבתי המלון וברשתות.

Exit mobile version