Site icon IAS

סין מוזילה את מחירי הדרכונים כדי לעודד את התיירות של אזרחיה

תיירת סינית באירופה. . צילום Depostphotos

התיירות הסינית צמחה בקצב מדהים בשנים האחרונות. בתחילת שנות ה-2000 נעשו 10.5 מיליון נסיעות לחו"ל על ידי תיירים סינים. בשנת 2018 עלה מספרם ל-149.7 מיליון – מספר המייצג גידול מדהים של 1326%.

למרות המספר המרשים, הוא עדיין רחוק מן הפוטנציאל המלא של התעשייה. הסיבה לכך היא שרק כעשירית מכל הסינים מחזיקים כיום בדרכון – מספר נמוך מאוד לעומת ארה"ב (40%) או הממלכה המאוחדת (76%). לדברי החוקרים, עם זאת, פוטנציאל התיירים מסין אמור להגיע ליותר מ-400 מיליון עד 2030 והמדינה עושה הכל כדי להגיע למספר זה.

גם ישראל משתתפת במאמץ, מפרסמת לשוק הסיני ומארחת עיתונאים סיניים. בחודש יוני הגיעו לישראל 13.9 אלף תיירים סינים – עליה של כ-100% לעומת יוני 2018 ובמחצית הראשונה של השנה הגיעו 84.3 אלף סינים המהווים עליה של 67%.

דרכונים זולים יותר

מתחילת חודש יולי, עלות קבלת דרכון סיני צנחה ב-25%. מומחים צופים כי מהלך זה עשוי להכפיל את מספר בעלי הדרכונים בסין ל-240 מיליון בשנה הבאה. לא רק זאת: הליך הבקשה לדרכון נעשתה פשוטה יותר ואנשים יוכלים לפנות לבקשת דרכון בכל רחבי המדינה ולא רק בנקודה אחת. ב-2017 טיפלו שלטונות סין ב-570 אלף דרכונים כשב-2018 הגיע המספר ל-690 אלף. גידול משמעותי בהנפקת הדרכונים צפוי בשנים הקרובות.

מארגן התיירות הגדול ביותר בסין, Ctrip, מביע אף הוא אופטימיות באשר לעתיד התיירות מסין. "בשעה ששכרם של הסינים ממשיך לעלות, שאר 90% מהאוכלוסיה שטרם נסעו לחו"ל הוא פוטנציאל צרכני לתיירות בינלאומית", אמר לו יאנג, דובר מטעם החברה.

בסין של היום יש משפחות רבות עם ילדים צעירים מזה וזקנים בגימלאות מזה. לפי הצפי, עם הפחתת דמי הדרכון וגישה קלה יותר להשיג אותו, צפויות יותר משפחות לנסוע לחו"ל כשהן מצרפות ילדים וזקנים כאחד.

תיירים סינים באוסטריה. הסינים מעדיפים את אירופה. צילום Depositphotos

התיירות הסינית משתנה

סין היא מדינת המקור לתיירות הגדולה ביותר בעולם, ועשויה להגיע עד 2020 למכסה של 160 מיליון נוסעים. שוק התיירות הסינית היוצאת הוא מכרה זהב אמיתי ליעדים מערביים, שכן 70% מהסינים מעדיפים לנסוע עם בני משפחה וידידים והם מקצים את התקציבים הגבוהים ביותר מכל התיירים על פני כדור הארץ לחופשה. ההוצאה של התיירות הסינית יכולה להגיע ל-315 מיליארד דולר בשנה עד 2020.

לצד הגידול המתמשך במספרים, תיירים סינים עוברים שינויים משמעותיים בהעדפות הנסיעה שלהם, התנהגותם ודפוסי ההוצאות שלהם. מסיבה זו, רוב הקלישאות שהיו תקפות לשוק זה עד לפני כמה שנים כבר לא יכולות להיחשב ככאלה. כך עולה מדו"ח של חברת הייעוץ מקינזי, על המגמות החדשות בהתנהגותם של הסינים.

בעבר דווח כי קניות הוא הזרז העיקרי לנסיעות של הסינים לחו"ל. ממצא זה השתנה ועכשיו אטרקציות טבע הן הסיבה העיקרית לטיול בחו"ל, במיוחד במקרה של יעדים ארוכי-טווח. לפי המחקר, חובבי הקניות מוצאים את מבוקשם כיום בהונג קונג ובמקאו, בזכות ביטול הצורך בוויזה בין המדינות והשפה המשותפת. סטריאוטיפ נוסף הנוגע לסינים אומר שהם מעדיפים יעדים קצרי-טווח, אולם הצפי הוא שבשנים הקרובות כמחצית מהטיולים של הסינים יהיו ליעדים מרוחקים ויכללו את אירופה, עם דגש על איטליה.

כמו כן, בעבר העדיפו הסינים סיורים קבוצתיים מאורגנים. אלה מוחלפים עכשיו בחבילות טיול גמישות. לפי הדו"ח של מקינזי, למעשה הצעירים מעדיפים סיורים עצמאיים בעוד רק 4% נוטים לטיולים המונים 10-20 משתתפים. אלה בעיקר מטיילים מבוגרים יותר שאינם שולטים באנגלית. לכן 30% מהתיירים הסיניים מעל גיל 60 בוחרים בסיורים מאורגנים.

גם הנטיה המיוחסת לסינים להעדיף את המטבח שלהם כבר לא רלוונטית. לכך תרמו השיתופים ברשתות החברתיות כמו WeChat של מאכלים מערביים והתנסות במטבחים חדשים. כך ש-34% מהמשיבים במחקר רואים כאוכל טוב כזה המאפיין את היעד שאליהם נסעו.

את המידע שלהם לקראת הנסיעה לאירופה מוצאים הסינים באקספידיה ובטריפאדוויזר והם נוטים יותר ויותר לשלם באשראי ודרך האינטרנט באתרים כמו Alipay ו- WeChat Pay על פני מזומן. על היעד לנסיעה הם מחליטים בעיקר בעקבות המלצות של בני משפחה וחברים ואת ההזמנה הם עושים בעיקר דרך סוכני נסיעות אינטרנטיים (OTA) ורק 3% עשו שימוש באפליקציה בינלאומית להזמנת טיול לחו"ל.

Exit mobile version