Site icon IAS

"נתיב המורשת התעשייתית": מסלול מקורי למטייל המתקדם

אין זה סוד כי גרמניה היא אחת מן המדינות המתועשות המתקדמות בעולם. לכן, אין זה מפתיע לגלות כי במדינה מתפתל מסלול טיול ברכב, המתהדר בשם המחייב "נתיב המורשת התעשייתית" (Industrial Heritage Route).

"רבים מכירים את הדרך הרומנטית או את דרך היין, אבל למעשה, גרמניה מציעה לא פחות מ-150 דרכי נוף נושאיות שונות ומגוונות להפליא, מהיסטוריה ועד אמנות, מיין ועד אדריכלות, מאתרי ספא ועד אגדות עם. ישנה אפילו דרך שמוקדשת לצעצועים", אומרת גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל.

כאמור, אחת המעניינות שבהן היא "הדרך התעשייתית", שנמתחת לאורך של 400 ק"מ בחבל הרוהר (Ruhr) במערב המדינה, הנחשב למוקד תעשייתי חשוב.

זוהי דרך בלתי שגרתית ומקורית, החולפת בכ-50 אתרים מעוררי עניין תעשייתי, בין אסן (Essen) לדיסבורג (Duisburg), ולצד נופים מרתקים.

בין השאר, פוקדת הדרך את מכרות הפחם צולפראיין (Zollverein), אתר מרתק שהוכרז אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, לצד קומפלקסים תעשייתיים מתקדמים, הנדמים לעתים כעתידניים. כדאי לדעת כי אחד היתרונות הבולטים של הנתיב התעשייתי, הוא בקירבה הרבה שבין האתרים.

חלק מהאתרים עדיין פעילים וחלקם היסטוריים, ובהם פועלים כיום מרכזי מבקרים אינטראקטיביים. באופן זה, הדרך לוקחת את המבקרים בה למסע בזמן, המציג לראווה את 150 השנים האחרונות של עולם התעשייה.

ואם אתם כבר פוקדים את חבל הריין, מומלץ לחקור את התרבות המקומית – בדמות המאכלים, האמנות, המוזיקה והפולקלור של תושבי המקום, שלהם אף שפה ייחודית. בנוסף, מעבר לערים המוכרות קלן ובון, מציע חבל הריין שפע של עיירות נופש ומרפא, בהן באד מינסטראייפל (Bad M?nstereifel) הפופולרי ובאד הונף (Bad Honnef) הסמוכה לבון.

אין פשוט מלתכנן את הטיול הבא שלכם לגרמניה: אפליקציה מיוחדת (ניתנת להורדה ב: http://tinyurl.com/c9anvsu שהכינה לשכת התיירות הגרמנית מאפשרת למצוא במהירות את כל הפרטים על יותר ממאה אטרקציות בגרמניה. האפליקציה מיועדת לכל סוגי הטלפונים החכמים, ומציעה נופים מרהיבים, מוזיאונים מסורתיים, אתרי נופש פעיל ועוד – כולל פרטים מלאים על מחירים, שעות פתיחה, מסלולי הגעה וגם תלושי הנחה למסלולים מודרכים, שכירת מכוניות ועוד.

לפרטים נוספים על אפשרויות תיירות מגוונות בגרמניה אנא פנו לאתר המורחב שלנו (בעברית!), הכולל מפות, אפליקציות וחוברות הדרכה שניתן להוריד מהרשת ב:

http://www.germany.travel/il

Exit mobile version