Site icon IAS

מספר הישראלים היוצאים כפול ממספר התיירים הנכנסים

מאמצי השיווק של משרד התיירות ממשיכים להניב פירות והתיירות הנכנסת גדלה באחוזים דו ספרתיים. זה משמח מאוד, אך זה לא מספיק. ההתמודדות מול גלי הישראלים היוצאים לחו"ל בעקבות הגידול העצום בתנועה האווירית, קשה לכל מי שעוסק בתיירות נכנסת ובראשם משרד התיירות. רואים זאת מדי חודש ובמצטבר מתחילת השנה (ינואר-יולי).

מעבר לעובדה שב-7 החודשים שחלפו השנה נכנסו כ-2 מיליון תיירים לעומת יציאתם של 4.05 מיליון ישראלים לחו"ל, מתברר גם, כי מניתוח של הלמ"ס לחודשים מאי, יוני ויולי נרשמה ירידה  של 5% בחישוב שנתי, ירידה של 0.4% בממוצע לחודש. נקווה שנתוני המגמה ישתנו עד סוף השנה ושהפער בין היוצאים לנכנסים יקטן.

הגידול בהשקות חברות תעופה חדשות ובהרחבות הפעילויות של הקיימות הוא מבורך. אבל אסור להתעלם מהעובדה שחברות התעופה רוצות יותר את הישראלים היוצאים, מאשר את התיירים הנכנסים, כי ביוצאים הן רואות את הביזנס העיקרי שלהן. ולנתון זה צריכים למצוא פתרון יצירתי נוסף.

נתוני כניסות תיירים

בחודש יולי השנה נכנסו לישראל 271.1 אלף תיירים, עלייה של כ-17% בהשוואה לחודש יולי  2016 ועלייה של כ-11% בהשוואה לחודש יולי 2015. במצטבר ב-7 החודשים הראשונים של השנה נכנסו לישראל מעט יותר מ-2 מיליון תיירים, עלייה של 24.4% בהשוואה לאותה התקופה ב-2016 ועלייה של 22.1% בהשוואה לאותה התקופה ב-2015.

בדרך האוויר נרשמו בחודש יולי 245.7  אלף כניסות תיירים, עלייה של 14.4% בהשוואה לחודש יולי 206  ועלייה של 9.8% בהשוואה לחודש יולי 2015. בחודש יולי נכנסו לישראל 22 אלף מבקרי יום.

נתונים מנוכי עונתיות ומגמה (הלמ"ס)

סה"כ תיירים – מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות מתברר, כי בשלושת החודשים מאי, יוני יולי נרשמו ברמה שנתית 3.4 מיליון כניסות תיירים, שזה 286 אלף בממוצע לחודש, בדומה לחודשים פברואר – אפריל  השנה.

תיירים בדרך האוויר – מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות מתברר, כי בשלושת החודשים מאי, יוני ויולי נרשמו ברמה שנתית 3.1 מיליון כניסות תיירים, שזה 256 אלף בממוצע לחודש.

מניתוח של הלמ"ס לפי נתוני המגמה של התיירים מתברר, כי בחודשים מאי, יוני ויולי נרשמה ירידה  של 5% בחישוב שנתי, שזו ירידה של 0.4% בממוצע לחודש.

"משרד התיירות ממשיך בפעולות השיווק הנמרצות"

שר התיירות יריב לוין: "אני שמח שגם בחודש יולי אנו עדים לעליות במספרי כניסות התיירים לישראל. משרד התיירות ממשיך בפעולות השיווק הנמרצות, במהלכים החדשניים למיתוג ישראל ובעידוד חברות התעופה לפתוח קווים ישירים לישראל, והתוצאות ניכרות במספרי התיירים המגיעים לכאן. המהפכה בתיירות לישראל תורמת תרומה אדירה למשק, לתעסוקה ולכלכלה הישראלית ואני משוכנע כי בהמשך עבודה נכונה המגמה הזו תלך ותגבר".

יציאות ישראלים

ב-7 החודשים הראשונים של השנה נרשמו 4.05 מיליון יציאות לחו"ל של ישראלים, עלייה של 11.9% בהשוואה לאותה התקופה ב-2016. בנוסף, נרשמו 3.8 מיליון יציאות דרך האוויר, עליה של 13.2% בהשוואה לאותה התקופה ב-2016.

בחודש יולי השנה נרשמו 933 אלף יציאות לחו"ל מתוכן 881 אלף יציאות היו דרך האוויר, 42 אלף יציאות היו דרך היבשה

הלמ"ס: מניתוח נתוני המגמה של מספר היציאות לחו"ל מתברר, כי בשלושת החודשים מאי, יוני יולי נרשמה יציבות בנתוני המגמה, לעומת שלושת החודשים הקודמים, פברואר, מרץ אפריל שבהם נרשמה עלייה של 10% בחישוב שנתי, 0.8%  בממוצע מדי חודש.

 

 

Exit mobile version