Site icon IAS

מנכ"לית WTTC: שיתוף פעולה ציבורי ופרטי בנסיעות ותיירות – קריטי

בידוד בית ל-14 יום לשבים משורה של מדינות. צילום Depositphotos

גלוריה גווארה, מנכ"לית מועצת הנסיעות והתיירות  WTTC – World Travel & Tourism Council –  המורכבת מבכירי חברות התיירות הפרטיות בעולם, פרסמה הצהרה שבה היא מבקשת מהתעשיה שלא לטפח פאניקה מיותרת, שאותה היא רואה כהרסנית לא פחות מהנגיף עצמו.

על פי נתונים עדכניים של ארגון הבריאות העולמי WHO נכון לאתמול, שבת ה-29 בפברואר, סך הנדבקים עומד על 86,983, מתוכם 79,824 בסין; מספר מקרי המוות עומד על 2,978, מתוכם 2,870 בסין; מספר המחלימים עומד על 42,294 מתוכם 41,788 בסין.

גלוריה גווארה, נשיאה ומנכ"לית מועצת הנסיעות והתיירות. צילום WTTC

גווארה: "התפשטות COVID-19 בין בני אדם מונעת על ידי העברת טיפות. משמעות הדבר היא כי חיידקים מתפשטים מאדם לאדם כשאתם משתעלים או מתעטשים, ואנשים אחרים יכולים לחלות כאשר הם במגע עם אלה הנגועים. אמנם ניתן להבין שאדם עלול לחוש לחוץ או חרד מהמצב, אך עדיין אפשר להפחית את הסיכונים לזיהום בוירוס על ידי נקיטת הצעדים הנכונים להגבלת התפשטותו, כאשר כדי להגן על הבריאות ועל זו של הסובבים אותנו, די לשמור על היגיינת ידיים טובה".

בניהול נכון התיירות תתאושש תוך 10 חודשים

לדבריה, קריאתם היא לפעול למיתון השפעת נגיף הקורונה. "לשם כך, שיתוף פעולה בין בעלי עניין ציבוריים ופרטיים בנסיעות ותיירות הוא קריטי. בעבר הוכיח המגזר הפרטי את חוסנו בהתגברות על כל האתגרים הנקרים בדרכו. התחייבות כזו סייעה למזער את ההשפעה הכלכלית של אירועים כאלה, אבל תמיד ניתן לעשות יותר במה שמצטייר כמצב המשתנה במהירות".

היא הוסיפה כי מגיפות ויראליות קודמות הראו כי זמן החזרה הממוצע של התיירות ליעדים הוא 19.4 חודשים, אך עם התגובה והניהול הנכונים הם הצליחו להתאושש תוך 10 חודשים בלבד.

"במועצת הנסיעות והתיירות העולמית אנו תומכים בהמלצות ארגון הבריאות העולמי למטיילים ולציבור הרחב, להפחתת החשיפה וההעברה של מגוון מחלות. אנו גם קוראים לרשויות ולממשלות בעולם לנקוט בצעדים מידתיים בהתאם להנחיות ארגון הבריאות העולמי, שאינן עוצרים נסיעות אל וממדינות, למעט באזורים מוגבלים".

"לבסוף", היא קובעת, "חשוב לא לנהוג בדרך שעלולה לעודד סטיגמה כנגד אנשים מסוימים מאזורים נגועים ומניעה של התפשטות פאניקה מיותרת חשובה לא פחות מעצירת הנגיף עצמו", סיכמה.

Exit mobile version