Site icon IAS

ממשלה חדשה בארגנטינה: ההשפעה על התיירות בכללותה

בואנוס איירס, בית הפרלמנט. צילום freepik

השבוע זכה מועמד השוק החופשי חוויאר מיליי (Javier MileiI) לנשיאות בארגנטינה בניצחון של 55% מקולות הבוחרים. לפני מספר ימים תועד חוויאר מניף את דגל ישראל בהפגנה פרו ישראלית והצהיר בעבר שאם יבחר יעביר את השגרירות בישראל לירושלים. הבטחות הליבה שלו בבחירות היו לבטל את הבנק המרכזי במדינה, את מטבע הפזו להחליף בדולר. בנוסף, לסגור משרדי ממשלה 'לא חיוניים' כמו הבריאות, חינוך ורווחה. באופן כללי להנהיג ליברליזציה של הכלכלה.

אם הוא ימשיך עם האג'נדה הזו, מה זה אומר על מגזר התיירות – הנכנס, היוצא והפנים. כמה מהר יכולים לראות שינויים? עד כמה זה רלוונטי למגזר התיירות הבינלאומי?

Nicolás Posse, מנהל אתר האינטרנט civitatis בארגנטינה, הנחשב מהגדולים בעולם למכירה מקוונת לפעילויות תיירותיות והגדול בארגנטינה, אמר: "חשוב לציין ששינויים כלשהם לא יהיו בטווח הקרוב, ייקח זמן לשנות דברים. הוא גם יזדקק לאישור חקיקה לשינויים כאלה, ולמפלגתו אין רוב. כך שדברים עלולים להתמהמה או אפילו לא לקרות.

"עם זאת, למרות שאנחנו נמצאים בשלבים מוקדמים, ההשקעות הבינלאומיות רושמות גידול מרשים, והמניות זינקו די מהר. זה איתות שאולי בקרוב עסקי תיירות ונסיעות בארגנטינה צפויים לקבל יותר תשומת לב ממשקיעים, כלומר הלוואות זולות יותר וגישה קלה יותר להשקעות – ואלה חדשות נהדרות עבור עסקים רבים בתחום הנסיעות הזקוקים מאוד לכסף כדי להתחדש ולצמוח".

ביחס לדולריזציה הפוטנציאלית של הכלכלה, Posse מציין שכרגע, בחלק מהמקרים עבור ספקי נסיעות מבוססי ארגנטינה (כגון מלונות גדולים יותר או מפעילי טיולים ופעילויות) המכוונים לכניסות בינלאומיות, הם כבר מסוגלים למכור בדולרים באינטרנט. "עם זאת, אלו הם מיעוט ומוגבלים יותר לרשתות בתי מלון ובוודאי לא לספקים הקטנים של סיורים ופעילויות. אבל בלי קשר ליכולת של מישהו למכור באינטרנט בדולרים, ברגע שהכסף הזה מגיע לחשבון הבנק הארגנטינאי שלו הוא מומר אוטומטית לפזו ובערך הרשמי. זה רחוק ממה שתקבל בדולרים אם קנית במזומן ברחוב. המציאות היא שחלק משמעותי מכלכלת התיירות הארגנטינאית מתפקדת במזומן ולכן ברובה לא מקוונת."

האובליסק של בואנוס איירס הוא אנדרטה מודרנית הממוקמת בליבה של בואנוס איירס . צילום freepik

Nicolás Posse הוסיף ואמר כי, בהסתכלות מנקודת מבט עסקית גרידא ולא מנקודת מבט פוליטית, הפוטנציאל להסרת בקרות המטבע והסרת הפיקוח על מגזר הנסיעות בדרך כלל יכול להיות חיובי לטווח הבינוני עד הארוך: "הסרת אתגרי המטבע והסרת התקנות תשחרר את עסקי הנסיעות לעשות את מה שהם עושים הכי טוב, כלומר מתן שירותי נסיעות; זאת תוך הסרת סיכונים שאינם חיוניים למה שהם עושים, בפרט חשיפה למטבעות. בינתיים מעבר ממזומן לתשלומים דיגיטליים מועיל לכל מערכת הנסיעות, כולל נותני שירות, ספקים וכמובן גם לנוסע הסופי: נוסעים יכולים לשלם באינטרנט, החזרים כספיים יכולים להיות אוטומטיים, ניתן לחזות כמה אנשים יגיעו מחר, וכך כולם נהנים מהתפתחות לקראת כלכלה דיגיטלית שכרגע לא ממש קיימת בשוק הנסיעות בארגנטינה".

"ברור שנוסעים בינלאומיים נוטים יותר לבקר במדינה שבה היכולת לשלם עבור דברים נעשית בקלות וביעילות – ואתה יכול להזמין ולשלם באינטרנט בקלות. פתיחת נתיבי האוויר לתחרות בינלאומית תיצור גם יותר טיסות נכנסות במחירים נוחים יותר, ותמשוך יותר תיירים. חשוב מאוד שכל זה יעודד יותר ארגנטינאים לנסוע שוב לחו"ל לחופשה, משהו שלמעשה נעצר – אחת מ-20 הכלכלות הגדולות בעולם נעלמה כשוק מקור במשך זמן רב".

"יהיו גם מפסידים, חברות נסיעות שהיו תלויות בעבר בחוזים ממשלתיים או נהנו ממדיניות כלכלית ורגולטורית שעיוותה את מערכת הנסיעות האקולוגית, ימצאו את עצמן צריכות להסתגל, מהר מאוד כאשר שוק הליבה שלהן ייעלם. עסקים בארגנטינה דורשים, כמו בכל מקום בעולם, סביבת פעולה יציבה וכל מה שיוחלט צריך להיות מיושם בדרך ברורה, עקבית ומתמשכת כך שחברות הנסיעות יוכלו לתכנן את העתיד לטווח ארוך. זה יהיה לטובת כל מערכת הנסיעות בעולם ולנוסעים מקומיים ובינלאומיים שנהנים מארגנטינה היפה."

Exit mobile version