Site icon IAS

מייסד-שותף בעליבאבא העניק מתנה למדינת ישראל

בארץ ענף הלקרוס שנתמך על ידי "אילת" – התאחדות ישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי, צובר תאוצה רבה ואף הוקמו קבוצות פעילות רבות. צילום FIL

מייסד-שותף וסגן יו"ר קבוצת עליבאבא, ג'וזף צאי, הוא בין התורמים הבולטים שסייעו לארגן סיור לאלפי הספורטאים אשר הגיעו לארץ להתחרות באליפות העולם בלקרוס. צאי תרם כחצי מיליון שקל ודאג להביא משקיעים רבים נוספים כדי להוציא לפועל את הסיור ל-46 משלחות מעשרות המדינות המשתתפות בטורניר. הסיור מתקיים במהלך ימי הטורניר וכולל ביקור בעיר העתיקה בירושלים, התרשמות מאצטדיון "קראפט" המשמש את הליגה הישראלית בלקרוס וכמובן ב"יד ושם".

לקרוס (Lacrosse), הוא ספורט קבוצתי במסגרתו נדרשים השחקנים להשתמש במקל ייחודי שבקצהו רשת בכדי להתמסר בכדור גומי קשיח, אותו יש לקלוע לשער היריב. הלקרוס הוא שילוב ספורטיבי של כדורגל, כדורסל והוקי והוא נחשב לספורט הקיץ הלאומי של קנדה ולענף הספורט הצומח ביותר בארה"ב. בארץ ענף הלקרוס שנתמך על ידי "אילת" – התאחדות ישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי, צובר תאוצה רבה ואף הוקמו קבוצות פעילות רבות ובהן נתניה, אשקלון, כפר יונה, אשדוד, שדרות, שער הנגב, רמלה, קריית גת, באר שבע, הרצליה ותל-מונד.

מנכ"ל איגוד הלקרוס הישראלי, דיוויד לסדיי, אמר: "אנו מברכים על תמיכתו של ג'וזף צאי להביא את הספורטאים לעיר ירושלים, אשר מאפשרת לאלפי הספורטאים לראות את יופייה של העיר ושל מדינת ישראל. לאחר מכאן הם יחזרו הביתה ויהפכו להיות שגרירים של מדינתנו. זוהי מתנה נהדרת".

הסיור כולל ביקור בעיר העתיקה בירושלים והתרשמות מאצטדיון "קראפט" המשמש את הליגה הישראלית בלקרוס. צילום FIL

האליפות הגדולה ביותר בענף

אחת מהמסורות הבולטות באליפות העולם בלקרוס היא הענקת מתנה לצוותים המתחרים, המספרת את סיפורה של המדינה. צ'אי שיחק לקרוס בעברו באוניברסיטת ייל היוקרתית והוא תומך נלהב של הלקרוס ואף פעיל ידוע במטרה להפיץ ברחבי העולם את המשחק. בנוסף, הוא בעלים של קבוצת סן-דייגו המשחקת בליגה הבכירה בארה"ב.

 אליפות העולם בלקרוס מתקיימת השנה במכון וינגייט שבנתניה ובשיתוף משרד התרבות והספורט, בין ה-12-21 ביולי בהשתתפות עשרות נבחרות מרחבי העולם. מדובר באליפות העולם הגדולה ביותר שנערכה בענף וזו הפעם הראשונה שטורניר זה מתקיים במדינה שאינה דוברת אנגלית. בנוסף, מארגני הטורניר קלטו 46 נבחרות מכל העולם הכוללים, על פי הערכות, 2,000 ספורטאים ואנשי צוות ואלפי מבקרים אשר הגיעו מחו"ל לצפות במשחקים. יתרה מזאת, התחרות ייצרה לישראל כ-100,000 לינות במלונות בתקופת התחרות ובימים שיקדמו לה. נבחרת ישראל מדורגת כיום שביעית בעולם ואף זכתה באליפות אירופה.

לפי איגוד הלקרוס הישראלי, הצפי להכנסות העיר נתניה לבדה מהתחרות (עסקים/מלונות) נאמד במעל ל-50,000,000 שקל.

הנבחרות המשתתפות בטורניר הן: ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה, אוגנדה, אירלנד, אירוקווי, אוסטריה, ארגנטינה, איטליה, ברמודה, בלגיה , גרמניה, ג'מייקה, דנמרק, הולנד, הונגריה, הונג קונג, ויילס, טייוואן, טורקיה, יפן, ישראל, יוון, לוקסמבורג, לטביה, מקסיקו, נורבגיה, ניו-זילנד, סין, סלובקיה, ספרד, סקוטלנד, פיליפינים, פורטו ריקו, פינלנד, פרו, צ'כיה, צרפת, קנדה, קולומביה, קרואטיה, קוריאה, רוסיה, שבדיה ושוויץ.

Exit mobile version