Site icon IAS

מחקר קובע: חופשות ה"סיטי ברייק" ניצחו את חופשות הבטן-גב

ההכנות למחר: הוועדה העולמית למשבר התיירות. צילום Depositphotos

תיירות ה"סיטי ברייק" – חופשות עירוניות קצרות – הותירה מאחור בעשור האחרון את צורות הבילוי התיירותי האחרות בעולם. בהשוואה לחופשות בכלל, טיולים עירוניים גדלו כמעט פי 4 באותה תקופה. אלה תוצאות ה-World Travel Monitor ®  של חברת המחקר התיירותי IPK, שנעשה בהזמנת יריד התיירות ITB ברלין.

הנתונים מלמדים על סיפור הצלחה ברור: מאז שנת 2007, טיולי ערים בינלאומיים שילשו את נפחם והגיעו להיקף כספי של 190 מיליון דולר בשנת 2017. נתון זה מעמיד את חופשות העיר לראשונה בצמרת סוגי החופשות. מכך עולה, שה"סיטי ברייק" גברו על חופשות הבטן-גב – השמש והים – ששלטו בעולם התיירות זה שנים. הצמיחה החזקה בטיולים העירוניים תודלקה בטיסות הלואו-קוסט ואפשרויות הלינה החדשות של הכלכלה השיתופית.

הצמיחה של החופשות העירוניות מונעת במיוחד על ידי נוסעים מאסיה/פסיפיק ודרום אמריקה, שם גדל מספר הסיטי-ברייקס פי 4-5 בעשור האחרון. לגידול המרשים מאסיה/פסיפיק אחראים בעיקר הסינים, הקוריאנים והיפנים, שהחלו לצאת לטיולים בערים בינלאומיות, בעיקר בתוך האזור שלהם.

פרימרק באלכסנדר פלאץ, ברלין. עריה של גרמניה בראש הסיטי ברייק האירופי. צילום Depositphotos

לפי הנתונים, טיולי ערים על ידי האירופים יותר מאשר הוכפלו מאז 2007. שיעור צמיחה נמוך יחסית זה בהשוואה לאזורים האחרים, נובע מההיקפים הגבוהים ממילא של הסיטי-ברייקס הבינלאומיות שנעשו על ידי האירופים. לעומת זאת, בצפון אמריקה אופנת תיירות הערים יותר מאשר שילשה את עצמה בעשור האחרון.

ומי היו היעדים העירוניים הפופולאריים ביותר ב-2017? לפי המחקר, היו אלה עריה של ארצות הברית ואחריה גרמניה, צרפת, בריטניה וספרד. ביחד, חמישה היעדים הללו קיבלו כ-35% מכלל הסיטי-ברייקס בעולם בשנה שעברה. מבחינת יבשות, כמעט 60% מכלל חופשות העיר נעשו באירופה, כ-25% מהתיירים בחרו באסיה/פסיפיק, אחריה צפון אמריקה ודרומה, בעוד אפריקה מדורגת במקום החמישי.

נזכיר כאן שמשרד התיירות הישראלי יזם בשנת 2017  באירופה את קמפיין Two Cities One Break ששיווק ביחד את ירושלים ותל אביב כטיול עירוני משותף ונחל הצלחה רבה.

מהו הפרופיל של התייר העירוני?

התיירים העירוניים משתייכים בדרך כלל לקבוצת הגיל הצעירה יותר ופחות, כשגיל המטייל הממוצע הוא 41. במונחים של הכנסה, חופשות עיר מתבצעות בדרך כלל על ידי תיירים מבוססים כלכלית. לפי ה-World Travel Monitor®, כ-50% מהתיירים הללו הם בקטגוריה של בעלי ההכנסה הגבוהה ושני שלישים משתייכים לתחום בעלי ההשכלה הגבוהה.

מבחינת הוצאה, בשנת 2017 ההוצאה הממוצעת לאדם ללילה בטיול עירוני היתה סביב 170 יורו, כולל כל העלויות כמו תחבורה, לינה וכו'. כ-70% מהתיירים הללו בחרו להגיע ליעד בטיסה ואותו אחוז התגוררו במלונות, אך נרשם גידול בסוגי אכסון נוספים – במיוחד בכלכלת השיתוף, דוגמת Airbnb הפופולארית.

בתוך פלח השוק של המלונאות, נרשמה ירידה באטרקטיביות של המלונות הזולים ב-2017 בעוד המלונות ברמה הגבוהה נמצאים בגידול מתמיד.

לגבי פעילויות ומניעים של נוסעים עירוניים בינלאומיים, נתוני המחקר מראים כי ביקור באתרים בעלי עניין וכן תיור, היו המניעים החשובים ביותר. בנוסף, רוב התיירים בעיר רוצים גם ליהנות מהאווירה של העיר, לצאת לקניות, להתנסות באוכל טוב ואף לבקר במוזיאונים ובתערוכות.

תעלות אמסטרדם. לפי טריוואגו, היא העיר האירופית היקוה ביותר לבילוי בסתיו. צילום Depositphotos

זה הסתיו עם הערים היקרות שלו

ואיפה הכי יקר לבלות סופ"ש כזה? לפי תוצאות של אתר הזמנת המלונות טריוואגו הבינלאומי, ניו יורק היא המובילה ביוקר הסיטי ברייקס בחודשי הסתיו הקרובים, בעוד אמסטרדם היא היקרה מבין הערים האירופיות הפופולאריות ביותר והשנייה ברשימה הכללית.

הערים הפופולאריות לפי טריוואגו לביקור בסתיו כוללות את אמסטרדם, ברלין, בריסל, דבלין, לונדון, פריז, וינה, ציריך, אתונה, ברצלונה, איסטנבול, ליסבון, רומא, קרקוב וסוצ'י.

בניו יורק עומד המחיר הממוצע ללילה על 252 יורו (כ-297 דולר). באמסטרדם יעמוד המחיר הממוצע על 193 יורו. בדבלין – השנייה ביוקר שלה באירופה, יעלה לילה 182 יורו. מלון בסידני באוסטרליה יעלה בממוצע 182 יורו ללילה.

פריז, למרבה הפליאה, עומדת רק על 169 יורו ללילה וסוגרת את רשימת חמישה היעדים היקרים ביותר לעונת הסתיו .

סוצ'י שברוסיה היא היעד הזול ביותר בסתיו זה מבין 15 היעדים הפופולאריים ביותר, עם 67 יורו ללילה לחדר, כשאחריה איסטנבול עם 80 יורו וקרקוב הפולנית עם 90 יורו – הכל לפי נתוני טריוואגו.

Exit mobile version