Site icon IAS

מחירי הטיסות והמלונות בעולם צפויים לעלות בחדות ב-2019

שיקוף מזוודות. הדרישה הגוברת לטיסות תגרום לעליית מחירים ב-2019. צילום Depositphotos

תחזית גלובלית לשנת 2019 של מחירי הטיסות והמלונות, שפורסמה בשבוע שעבר על ידי GBTA – Global business Travel Association  ו-CWT – Carlson Wagonlit Travel  ובתמיכת הקרן של משפחת קרלסון, מצביעה על הטרנדים וההתפתחויות שיעצבו את תעשיית התיירות והתעופה בעולם.

לפי התחזית, מחירי הנסיעות צפויים לעלות ב-2019, כאשר את העלייה יובילו המלונות בעולם עם התייקרות של 3.7% ואחריהם התייקרות של 2.6% בטיסות. זאת בשל הגידול בכלכלה העולמית והעלייה במחירי הנפט. במסגרת התחזית לעולם התעופה, CWT מציינת שסקטור התעופה יציג את הטיסות האולטרה-ארוכות-הטווח, וגידול בתחרות מחברות הלואו-קוסט, שלא רק שמספרן הולך וגדל, אלא שהן גם מתחרות על נתיבים ארוכי-טווח.

מחירי הטיסות צפויים להתייקר בשל עליית מחיר הדלק הסילוני, המחסור ההולך וגדל בטייסים, הגורם לחברות להתחרות על כל טייס, מלחמת סחר פוטנציאלית וכן הגדלת פילוח הנסיעה כדי לשפר את התשואה.

אסיה פסיפיק צפויה להראות גידול של 3.2% במחירים בשנה הבאה. התיירות הסינית אמורה להישאר גבוהה ועד 2020 היא צפויה להיהפך לשוק הטיסות הגדול בעולם. ב-2019 צפויה סין לגדול בשוק הטיסות ב-39%

אבל סין לא לבד: רוב המדינות באזור יציגו עלייה במחירים, בעיקר בניו זילנד (7.5%) והודו (7.3%). הודו צפויה להיות שוק התעופה השלישי בגודלו עד 2025, עם נמלי תעופה הפועלים מעבר ליכולתם.

דווקא יפן תראה ירידות מחירים

יוצאת הדופן היחידה בשוק הגועש הזה היא יפן. שם צופים כי המחירים יירדו ב-3.9% בשל הגדלת הקיבולת התעופתית לקראת המשחקים האולימפיים ב-2020.

באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה, התעופה צפויה להראות המשך גידול: במערב אירופה עם עליית מחירים של 5.8% כשהגידול יהיה בעיקר בנורווגיה (11.5%), גרמניה (7.3%), צרפת (6.9%), וספרד (6.7%)  מנגד, מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, יחוו ירידה של 2.3% ו-2%, בהתאמה.

צפון אמריקה תציג, לפי התחזית, עליית מחירים מתונה של .1.8%.

חדר במלון NYX החדש במדריד. ספרד תתפוס את מקום ארה"ב כיעד השני בעולם. צילום יח"צ

אשר לתחום המלונאות, הוא מושפע מהגידול בתנועה התעופתית שיתדלק את הביקוש לחדרי מלון. גם הטכנולוגיה תשחק כאן תפקיד חשוב. המלונות מכניסים חידושים בתחום הפרסונליזציה של חוויית הלקוח. חדירת הטלפונים הסלולרים מחייבת את המלונות לספק ללקוחות אפקליקציות שגם משמשות להזמנות.

עוד צופים בתחזית מיזוגים של רשתות וכן תחרות גוברת של מלונות הפאר עם המלונות הבינוניים, בחלקו בשל הביקוש הגובר של המטיילים הצעירים למלונות בוטיק.

כמו העלייה במחירי הטיסות, גם מחירי המלונות באירופה, במזרח התיכון ואפריקה, צפויים לעלות ב-5.6% באירופה, בעוד במזרח אירופה מדובר ירידה של 1.9% וירידה של 1.5% במזרח התיכון ובאפריקה.

נורווגיה תוביל גם במלונאות את עליית המחירים עם 11.8%, ואחריה ספרד עם עלייה של 8.5% – והיא צפוייה להחליף את ארצות הברית כיעד השני הפופולאריות שלו – פינלנד עם עלייה של 7.1% וצרפת וגרמניה עם עליות של 6.8% כל אחת.

בצפון אמריקה מחירי המלונות יעלו ב-2.8% – 5% בקנדה ו-2.7% בארצות הברית.

Exit mobile version