Site icon IAS

מגמת עלייה נרשמה ביציאות ישראלים לקפריסין ב- 2015

התיירות הישראלית לקפריסין, בדרך האוויר, נמצאת במגמת עליה משמעותית. ב-2014 יצאו לקפריסין כ-68 אלף ישראלים, עלייה של 57% בהשוואה ל-2013. ב-2015 ביקרו בקפריסין בדרך האוויר כ-98.5 אלף ישראלים, גידול של 43.3% בהשוואה ל-2014. אם חלק מהעלייה של התיירות הישראלית ב-2014 הייתה בגין העתקת אירועי ספורט חשובים מישראל לאי השכן, בעקבות מבצע צוק איתן, באה שנת 2015 והוכיחה כי הישראלים אוהבים לנפוש בקפריסין. מה גם שהיצע הטיסות אשתקד באמצעות המותג UP, ארקיע ואגיאן היה כ-130 אלף מושבים והיצע של כ-20 אלף מושבים של טיסות שכר. כשמוסיפים את כ-30 אלף הישראלים שהגיעו לקפריסין באמצעות קרוזים, רובם במנו ספנות, אז גדל מספר הישראלים שהגיעו ב-2015 לקפריסין ל-128.5 מבקרים.

מצפים לגידול של 10% – 15%

לואיזה ורקלאס, מנהלת לשכת התיירות הקפריסאית בישראל מעריכה, כי השנה יגדל מספר הישראלים שיבקרו בדרך האוויר באי השכן, בגלל היצע מושבים גדול יותר מההיצע שהיה בשנה שחלפה, כתוצאה מהצטרפותה של חברת התעופה הקפריסאיתTUS Airway , שתפעיל בשלב הראשון 9 טיסות שבועיות לישראל באמצעות מטוסי טורבו פרופ מדגמים Saab2000 עם 50 מושבים ו-Saab340B עם 34 מושבים, והצטרפותה גם של חברת התעופה עיט הישראלית עם מטוס שורט שיש בו 50 מושבים וגם חכירה של מטוס מישראייר, כדי להציע היצע של כ-9,000 מושבים.

"לאור נתונים אלה אני אופטימית זהירה ומצפה לגידול של 10% – 15% בתיירות הישראלית לקפריסין" מציינת ורקלאס.

שלווה

מה שמושך כל כך את הישראלים לקפריסין, עוד לפני הביקורים בעריה, אתריה, כפריה וחופי הים שלה היא השלווה, כי הקפריסאים לא יודעים להתעצבן ואם כן – הם מסתירים זאת היטב כשהם יוצאים לבלות בטברנות. תכונה זו משתקפת גם בצורת אכילתם – לאט עם הרבה מנות קטנות של מזטים וכך גם את המנות העיקריות. השלווה המנות הקטנות והטעימות, כשברקע מתנגנת לה מוסיקה יוונית משגעת עושים את הארוחה.

ומה מגישים?

צלוחיות טחינה בטעם שמימי, יוגורט, גבינת חלומי קלויה בפיתות זעירות, סלט ירקות עם טעם של פעם, חתוכים גס ומוצפים בשמן זית וחומץ, תפוחי אדמה אפויים, שיפודים קטנים של כבש ועוף, זיתים על האש, פירות ים בצורות שונות, דגים חתוכים דק ועוד ועוד. מדי פעם לוגמים בירה, אוזו, יין אדום או לבן, ומקנחים בזיווניה – שרף חריף, שמייצרים אותו בזיקוק ענבים. את הארוחה מסיימים בקפה שחור, שקוראים לו קפריסאי – ולא רחמנא ליצלן – טורקי.

ואם הארוחה השלווה הזאת היא בלילה לא יהססו אחריה הקפריסאים לפרוק את המרץ העור בקירבם בריקודים יוונים סוערים. וכך זורם לו הזמן הראש מתנקה והחיים מקבלים צבע יפה.

סיבה נוספת להגיע לקפריסין היא החופים, המאפשרים, במרחק טיסה קצר של כ-35 דקות מנתב"ג, לחוש תחושה של אי יווני, של אוכל הקפריסאי (שבבסיסו הוא יווני), ים נקי ונמלים קטנים שבהם עוגנות סירות ,נופש וסירות דייגים ציוריות.

גם רכס הרי הטורודוס, המתנשא עד לגובה של 1,951 מטר מהווה מוקד משיכה מרשים, כי הוא שזור בפינות חמד רומנטיות, אפשרויות טיול מאתגרות ובחורף מסלולי סקי.

ואם דיברנו על רומנטיקה זה המקום להזכיר, כי  בשנים האחרונות נוסעים מישראל לקפריסין זוגות צעירים רבים כדי להתחתן בנישואים אזרחיים ומהירים. סוכנויות הנסיעות נרתמו לנושא וחבילות נישואין רומנטיות משווקות בהצלחה רבה.

היעדים הבולטים בקיץ הם (וגם בשאר העונות) הם: לימסול, לרנקה, איה נאפה, מקדש אפולו, הרי הטרודוס, כירוקיטיה, עמק מראטאסה, חבל פיציליה והכפר אגרוס, מנזר קיקוס, פאפוס, פוליס, חצי האי אקאמס, פאנו פלאטרס וניקוסיה הבירה, המחולקת בקו הגבול המפריד בין שני חלקי האי – היווני והטורקי.

 

Exit mobile version