Site icon IAS

מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות: ברלין על אדרנלין

עם גג פתוח באוטוסטרדות של אירופה. צילום פיור אדרנלין

ברגע שהתיישבתי במושב הנהג של הפורשה 911 ידעתי: מרגע זה, כל מה שנשאר לי לעשות הוא לתת למסע הזה להתגלגל ופשוט ליהנות מעוצמת המכונית ויכולותיה, מהדרך היפהפיה. אוי, כמה שאני נהניתי. זה היה ללא ספק אחד הטיולים היפים והמהנים שהשתתפתי בהם.

כמה פעמים חלמתם לנהוג במכוניות ספורט-על אקזוטיות כדוגמת פורשה 911 טורבו, מזראטי גראנטוריזמן, אסטון מרטין ואאודי? חברת פיור אדרנלין (Pure Adrenalin) מציעה חוויה ייחודית שתיקח אתכם לקצות האדרנלין: טיולי נהיגה עצמית במכוניות ספורט-על הטובות בעולם, בכבישי אירופה היפים, בשילוב לינה בבתי מלון איכותיים ויוקרתיים, ארוחות גורמה ובילוי במועדוני לילה.

דמיינו את עצמכם נוהגים בכבישים היפים באירופה כשהסאונד הנשמע הוא נהמת מאות כוחות סוס הבוקעים ממנועים עוצמתיים. הגג פתוח, ואתם נהנים מהאוויר הצלול בכבישי האוטובן (האוטוסטרדה) ברחבי גרמניה, באלפים השוויצרים, באגמי צפון איטליה, ובאוסטריה, לאורך הריביירה הצרפתית ומונקו או ברחבי ארה"ב.

הטיול מיועד לזוגות וליחידים המעוניינים בחוויית אקסטרים יוצאת דופן.

את ניר שרון, מנכ"ל החברה, פגשתי ביריד התיירות IMTM בגני התערוכה בת"א והוא הבטיח טיול שלא אשכח לעולם. חוויית חיים – אמר וצדק. טיולי הקונספט של פיור אדרנלין הפכו לספינת הדגל ולמותג ייחודי ומרתק ואני ספרתי את הימים לטיול.

שיירת מכוניות הפורשה לפני מלון אינטרקונטיננטל בברלין. צילום יצחק רביחיא

50 שנה על הכביש

עלינו על טיסת בוקר ביום שישי מתל אביב לברלין ולאחר הנחיתה הגענו הישר למלון אינטרקונטיננטל במרכז ברלין. היום הראשון הוקדש לבילויים, שופינג, ארוחה במסעדת גורמה, שהות בספא המדהים והסתיים – כמו כל לילה – במועדון לילה יוקרתי.

למחרת, יצאנו לאסוף את רכבי הפורשה 911 המיוחלים. הפורשה 911, יש לדעת, הוא האייקון של רכבי הספורט. מכונית הספורט היוקרתית והמצליחה בכל הזמנים. הפורשה 911 חוגגת 50 שנה על הכביש עם אבולוציה זהירה בעיצוב שמוכיחה את עצמה – מראה אתלטי וסקסי המשדר ביטחון עצמי ונוכחות מרשימה. גרסת הטורבו שקיבלנו היא בעלת נפח מנוע של 3000 סמ"ק, 420 כוחות סוס ותאוצה המגיעה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד. אני מטורף על המותג הזה עוד לפני שהתיישבתי מאחורי ההגה, מדמיין את התנהגות הכביש הברוטאלית והמעודנת של הפורשה שעוד מחכה לי.

כבר ברחבת המלון, משם החל מסענו, גם הגרמנים קרי הרוח, לא נותרו אדישים למראה ששת רכבי הפורשה הניצבים בשורה. נהמת המנועים הקפיצה את הקונסיירג' שביקש לשמור על שלוות אורחי המלון. מספר הנחיות ותיאומים ואנחנו יוצאים למסע של 400 ק"מ בשיירה מוטורית ששועטת קדימה בפרץ אנרגיה אדיר.

מזג האוויר היה מושלם. יום שמש יפהפה עם שמיים כחולים ומרחבים ירוקים. יצאנו מברלין ושמנו פעמינו לביקור בפוטסדאם ובטירת סנסוסי. יום הנהיגה הזה מרגיש כמו מסלול מרוצים ענק משולב בנופים כפריים, גבעות ירוקות, פריחת אביב אירופי קלאסי ולא מעט מבטי הערצה של נהגים ועוברי אורח למראה שיירת הפורשה השועטת במסלול השמאלי של האוטובן במהירויות מדהימות.

כאן אני מגיע לעיקר. מבחינתי לפחות, לא המהירות עשתה בהכרח את החוויה. המהירות היא מרכיב חשוב ולא בכל יום אתה יכול לסחוט את הדוושה ולטוס במהירות של 200-300 קמ"ש לשעה. עיקר החוויה היא דווקא בעוצמת המנוע, בכוח העצור בו, בזינוק המהיר של חיית הכביש הזאת שדורשת ממך – תעיף אותי, אך באותה מידה נצמדת לכביש באמצעות הספוילר המרטט מאחור. החוויה היא ביכולת שלך לשלוט בהגה, לנסוע מהר – ועדיין לרסן את כוח הקרב והרצון של הפורשה לעוף קדימה.

החוויה הזאת שמתחילה בסחיטת דוושת הגז גרמה לכולנו לפרץ אדרנלין, למתח משכר, לזעקות אושר ועונג, שמלוות במתח שמצמיד את הגוף למושב בכל האצה של המנוע הברוטאלי שלה. הפורשה 911 היא צייתנית ומדויקת מהמתגים שמאחורי ההגה שבעצמו מגיב מעולה, דרך מושב ספורטיבי תומך ומתכוונן לכל תנוחת ישיבה שתרצו וכלה ביכולות שלה להידבק לכביש, ללא כל סיכון, גם בעיקולים ובסיבובים חדים במהירויות גבוהות. חשוב להדגיש – נהיגה של מאות קילומטרים ביום במכונית ספורט דוגמת הפורשה מחייבת ריכוז, רצינות, מקצועיות, בגרות והבנה, שבמקרים רבים לא ניתן לעשות כל מה שרוצים.

היינו תריסר נהגים ונהגות שלאורך המסלול חלקנו את מושב הנהג, מרביתם היו צעירים ממני, אך כולנו היינו חדורי להט ותשוקה לנהיגה. כולנו התפוצצנו בזעקות עונג ואושר כשמד המהירות טיפס מעבר ל-200 קמ"ש ואצל אחד הנהגים בקבוצה אף מעבר ל-300 קמ"ש. ההתלהבות של כולנו היתה עמוקה וסוחפת. האנרגיות היו בשמיים והחיוך לא מש מפינו.

מזח ציורי בפוטסדאם. צילום Depositphotos

אזור עם 3,500 אגמים

התחנה הראשונה היתה בעיר פוטסדאם, עיר הבירה של מדינת המחוז ברנדנבורג ולמעשה משמשת מעין עיר פרבר של ברלין. לאחר שחלק ניכר מהעיר חרב במלחמת העולם השנייה, היא נראית כיום כיצירת אומנות מרהיבה של גנים, פארקים, מזרקות וארמונות. פארק סנסוסי בו ביקרנו היה מרהיב במיוחד באביב כשהעצים מלבלבים והפרחים בשיא פריחתם ולא בכדי הוא נמנה על רשימת האתרים למורשת עולמית של אונסק"ו. בלב המתחם ניצב ארמון יפהפה, הכולל מספר אגפים, פסלים ואוצרות אומנות, תחנת רוח ונוף עוצר נשימה.

משם המשכנו במסענו מערבה לכיוון העיר ברנדנבורג השוכנת על נהר האפל. האזור משופע ביערות ומשובץ בכ-3,500 אגמים ולפיכך מהווה אטרקציה לתיירים. באזור זה גם שמורות טבע ואזורים מוגנים רבים. לאחר נהיגה ממושכת, עצרנו לצהריים מאוחרים במסעדת גורמה איטלקית בלב העיר העתיקה, חוויה גסטרונומית כשלעצמה. בהמשך שוטטנו ביריד במרכז העיר, ניסינו גלידה מקומית וחזינו באלפי הליטרים שגומעים תושבי העיר, כשהם נהנים מיום שמש ומוסיקה מקומית.

אוכל להמשיך ולתאר כאן מסלולי נסיעה וחוויות נהיגה לרוב אך אסתפק בהמלצה למספר אטרקציות ובילויים מגוונים במסעדות הגורמה ובמועדוני הלילה של ברלין (אנחנו ביקרנו בפרל, אבל אחד המועדונים המומלצים והפרועים הוא הברגהיין).

אל תוותרו על אי המוזיאונים – שם תמצאו מספר מוזיאונים מרשימים ובראשם מוזיאון פרגמון. מומלץ גם לבקר באנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו, המוזיאון היהודי, שער ברנדנבורג, גן החיות של ברלין הסמוך למלון אינטרקונטיננטל, מגדל הטלוויזיה של ברלין, כיכר אלכסנדר, הקתדרלה של ברלין, הרייכסטאג, צ'ק פוינט צארלי וכמובן שיטוט ברבעים המיוחדים של העיר – מיטה, קרויצברג ועוד.

הכותב היה אורח חברת פיור אדרנלין (Pure Adrenalin)