Site icon IAS

לשכת מארגני תיירות נכנסת באיגרת לחבריה

"יחד ננצח". צילום באדיבות לשכת מארגני תיירות

באיגרת שנשלחה ע"י לשכת מארגני תיירות נכנסת לחבריה, כותב יוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה:

שלושה שבועות למלחמת חרבות ברזל, ולמדינת ישראל אין עדיין תוכנית כלכלית למלחמה. שלושה שבועות למלחמה, והישובים והם של העוטף, המוכים והאבלים, עדיין לא מקבלים מהמדינה את מלוא הסיוע שהמדינה חייבת להם, תמורת מחיר הדמים שכפתה עליהם בחידלונה.

פנקסנות ותככנות פוליטית – זה מה שמגישה הכנסת.

אינקוויזיציה בירוקרטית – זה מה שמגישים פקידי המדינה לנזקקים.

אין ״תוכניות מגירה״ למשברים כלכליים, לעיתות משבר גיאו-פוליטיים, במדינה שמשברים הם חלק בלתי נפרד משגרת חייה. העדר תוכניות לעיתות משבר, אינו מקרי אלא מזימה מכוונת להבטחת תעסוקתם של הבירוקרטים באותן עיתות המשבר. ממשרתי הציבור הם הפכו לאדוניו. שלושה שבועות למלחמה, וגם מחר למדינת ישראל לא תהיה תוכנית ומערכת מתפקדת, להתמודד עם המשבר שמאיים על עתידם הכלכלי של אזרחים ועסקים רבים.

אנחנו משלמים כל כך הרבה, ומקבלים כל כך מעט.

ובתוך התוהו הזה, פועלת הלשכה בניסיון להבטיח את עתידם ושרידותם של חבריה. שימור כ-1500 העובדים אצל חברי הלשכה, המונים כ-150 חברות בלבד, היא השקעה כדאית ולא הוצאה או תמיכה למסכנים. את שוויונו הוכחנו מיד עם היציאה ממשבר הקורונה. חשיבותנו במספרים מוחלטים לכלכלת ישראל ברורה כשמש. רק עיוורון וקידוש האותיות המתות בהררי התקנות, בנותיהן ובנות בנותיהן, עומדים בין האחראים ליישום מיידי עפ"י השכל הישר.

עם ישראל ינצח את החמאס, אך את הבירוקרטיה ממש לא בטוח. כבר עתה יש להכין שלטים: "יחד ננצח את הבירוקרטיה".

המלצות לשיכוך חרדת המלחמה

הימים האלה מביאים אל פתחנו רעידת אדמה רגשית, נפשית ופיסית, הגורמת לנו לחשוב שמשהו נורא עומד להתרחש והבטחון האישי מתערער ומערער את חיינו. המתח הבלתי נשלט משפיע גם על גופינו. ליקטנו מספר המלצות מוכחות להפגת המתחים והחרדות שמציפים אותנו בימים אלה. חרדות גורמות למתח בשרירים או סימפטומים גופניים אחרים ויש להפיגם גם באופן פיסי. מומלץ (באחריות, אם לא עובד, מקבלים את הכסף בחזרה).

להלן ההמלצות:

* הגבילו את החשיפה לתקשורת – בדרך כלל אין חדש בחדשות. הראשים המדברים לא מפסיקים ללהג את אותם הדברים במחזוריות מתישה. אלו שרק אתמול ליהגו שמה שקרה לא יכול היה לקרות, מסבירים היום למה זה קרה ומה צריך לעשות. החדשות ממכרות, מזיקות, ומעצימות מאוד חרדות שיזינו את הרגלי צריכת החדשות האובססיבית.

* פעילות גופנית – פעילות גופנית בעצימות משתנה, תורמת להרגשת הפוגה ומהווה מקום מפלט לרגשות הגואים בנו.

* הימנעו או הגבילו את החשיפה למדיות החברתיות – פחדים וחרדות רבים גדלים בתוכנו, כתוצאה מחשיפה בלתי נשלטת לידיעות ברשתות החברתיות, חלקן מזוייף ואחרות מוגזמות וגרפיות בצורה שנוטעת בנו מחשבות וחרדות בלתי פרופורציונליים. המנעו מהרשתות לפחות שעה לפני השינה.

* אל תשארו לבד עם מחשבותיכם – היפגשו ושוחחו עם חברים ובני משפחה. שיתוף ודיבור מקלים בצורה משמעותית, תיעול החרדות לשיחות משותפות מקל על הרגשת חוסר האונים.

* תרגלו נשימות עמוקות וקצביות – תרגול נשימות עמוקות, תוך כדי ניסיון להסיט כל מחשבה, מרגיעים ומספקים מזור לנפש.

* טפחו את רגש החמלה – חרדת מלחמה מעוררת כעס וזעם, הקדישו תשומת לב לאדיבות בסביבתכם והשתדלו להיות אדיבים בכל הזדמנות. השתדלו להגביל את חוש השיפוטיות ונסו להתבונן במציאות סביבכם מנקודות מבט שונות.

* שנו את שגרת יומכם – חיסכון בזמן המוקדש לחדשות באמצעי התקשורת והרשתות החברתיות, מאפשר מציאת פעילויות אלטרנטיביות בריאות יותר לנפש ולגוף.

Exit mobile version