Site icon IAS

לונדון כן מחכה לי

ועדת הכספים של עיריית לונדון, בעידודו של ראש העיר סדיק חאן (Sadiq Khan) , ממליצה להטיל "מס תיירים" בגובה של 2.5 פאונד ללילה בכל בתי המלון של הבירה הבריטית במטרה להכניס לקופתה כ-100 מיליון לירות שטרלינג בשנה, מפרסם העיתון הבריטי DailyMail.

לטענת ועדת הכספים הדבר יעזור לעידוד התיירות לעיר, בדיוק כפי שנהוג גם בערים אחרות בעולם: ניו יורק, פריז, ברלין, רומא ואמסטרדם. ראש העיר מגבה ומעודד את ההמלצה: "המטרה להגן על משרות וליצור צמיחה ושגשוג".

בין מצדדי ההיטל, גם מועצת קדמן (Camden Council) התומכת בהעברת כספים עבור שיפור שירותים מקומיים הנמצאים בקריסה כתוצאה ממספר רב של מבקרים ומה שיתרום לדעתה לקידום אירועי התרבות בלונדון.

קרן מבקרי אומנות (Visitors' Art Foundation -VAF) מי שתומך במוזיאונים, גלריות וספריות בעיר הבירה, מרוצה מהרעיון ומעלה הצעה משלו:" לחייב גם את ספינות הקרוזים , Airbnb ואתרים דומים בהיטל לטובת כלכלת לונדון".

UKinbound, גוף המאגד 370 עסקים בתחום התיירות מתנגד בתוקף לרעיון ומזהיר שהדבר עלול לפגוע במספר התיירים הנכנסים למדינה בכלל וללונדון בפרט. לטענתם, התיירים מכניסים מספיק כסף לקופת המדינה וללונדון (כ-630 פאונד בממוצע לתייר) ואין צורך להענישם על רצונם לבקר במדינה. כל זאת, במיוחד אחרי הליך הברקזיט (Brexit) שיצר אי וודאות כלכלית.

דובר אתר האינטרנט הפופולארי  Airbnb מסר בתגובה: "במידה ויוחלט להטיל "מס תיירים" נעשה את המוטל עלינו  בשיתוף פעולה מלא עם עיריית לונדון, כפי שאנחנו מבצעים כבר בערים נוספות בעולם. מיסים בשווי של כ-175 מיליון פאונד הועברו ל-220 ערים במדינות ברחבי תבל."

צויין כבר, כי החלטת הבריטים לעזוב את האיחוד האירופי ("ברקזיט") במשאל העם בקיץ האחרון, מה שהביא לירידת ערך המטבע הבריטי, פתחה הזדמנויות עבור תיירים רבים וישראלים כאחד לבקר בלונדון וליהנות מחופשה במחירים סבירים.  מחירי בתי המלון בלונדון צנחו ב- 7.7% מה שעודד ישראלים רבים לצאת לביקור בעיר הבירה, לונדון, אחד היעדים היותר שווים באירופה. ספק אם "מס תיירים" בגובה 12 ש"ח ללילה ימנע מתיירים להגיע ללונדון.

 

 

Exit mobile version