Site icon IAS

כנס ההתאחדות לתיירות נכנסת

תחושת רעננות ועשייה מורגשת בהתאחדות יועצי התיירות בישראל מאז שחני סובול נכנסה לתפקידה כמנכ"לית. הכנס השנתי שנערך באתונה רשם הצלחה גדולה ואחריו סדרה של פעילויות מבורכות כמו השתלמויות מקצועיות, כנס תיירות פנים הראשון שנערך בחודש שעבר והיום (ג') כנס ההתאחדות לתיירות נכנסת, גם הוא הראשון, שהתקיים ע"י ההתאחדות.

חני סובול, מנכ"לית התאחדות יועצי התיירות בישראל אמרה בפתיחת הכנס: " אני נרגשת ושמחה לפתוח את כנס ההתאחדות לתיירות נכנסת . אנחנו ממשיכים ולוקחים חלק פעיל בפעילויות התיירות הנכנסת מול משרד התיירות, מוסדות נוספים בארץ ויוזמים פעילויות לחיזוק התיירות הנכנסת מול גופי תיירות מובילים בעולם. ההתאחדות רואה בתיירות הנכנסת לא רק תיירות בפני עצמה אלא חלק מסל פעילויות מעגלי שמשרדי נסיעות יכולים להטמיע כחלק מההתחדשות המקצועית, בעידן האינטרנט", הוסיפה חני .

גם יו"ר ההתאחדות , קובי קרני שהשתתף בכנס רואה בתיירות הנכנסת, חלק בלתי נפרד מההתאחדות ומהשינויים הגלובליים."עולם התיירות כיום הוא מקוון, מרחב העשייה גדל אם כי ההתאחדות מאז ומעולם עסקה בתיירות הנכנסת מתוך ראייה שההתאחדות צריכה לטפל בכל מגוון הפעילויות של ענף התיירות. עד היום אני לא מבין את ההיגיון בהקמת לשכה נפרדת. "

"בשביל לעסוק בתיירות נכנסת לא צריך להקים לשכה או ארגון מיוחד , הכל יש בהתאחדות ואנחנו מטפלים בזה כמו כל סוכן נסיעות. אותו מטוס שמוציא תיירים מהארץ הוא גם מביא תיירים לארץ וככול שההתאחדות תהיה חזקה יותר נצליח לייצג את האינטרסים של החברים טוב יותר",סיכם קובי קרני .

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות ניסה לרצות את כל הצדדים וציין כי קיים תחום פעולה די רחב עבור כל הגופים העוסקים בתחום." השוק גדל ואנחנו מצפים שתתחברו ותפעלו יחד איתנו", הוסיף אמיר הלוי.

מנכ"ל משרד התיירות מנה את פעילויות והצלחות המשרד כמו: מוצר משולב ירושלים – תל אביב, שלטענתו עובד טוב ומצליח, גידול הטיסות השבועיות באילת מ-4 בשבוע ל-50 בשבוע בחורף הקרוב, בניית חבילות המבוססות על חוויה מדברית דוגמת פרויקט Desert Land ו- Friendly Desert, שמטרתו להביא את האירופאים מהקור והשלג לחוויה מדברית, דבר שהוכיח עצמו השנה בתמנע.

"דווקא הקהל היושב פה שעסק עד כה בעיקר בתיירות יוצאת יכול להצטרף אלינו ולהבין את הפוטנציאל הקיים . בהשוואה להרבה יעדים בעולם לנו יש את הניסיון לחיות לצד אירועי טרור ואנחנו יודעים כיצד להתמודד עם זה. כל זה יחד עם תקציב שיווק ענק,  פי שלושה ממה שהיה במשרד התיירות טרם הגעתו של יריב לבין, מביא תוצאות", סיכם אמיר הלוי.

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות מתייחס לתיירות כתעשייה רחבה אבל לצערו גם הכי מוכה, מכוון שזה ענף יצרני שקט ומנומס שמקבלי ההחלטות במדינה בוחרים להתעלם ממנו ומחשיבותו לכלכלתה.

"המדינה מצפה מהענף הזה שיצור יש מאין, היא מצפה שהוא יקים מלונות ידאג לתיירות, יטפל בתיירים אבל ללא עובדים. התנהלות משרד האוצר בנושא העובדים האריתראים היא שערורייתית, אם הם כבר פה מישהו צריך להעסיק אותם והמדינה מקשה במקום להקל .יש פה מדניות אנטי כלכלית ואנטי תעשיית התיירות", מוסיף אמיר .

לטענתו קיימת בעיה עם הרגולציה,"כל רגולטור שקם בבוקר ואין לו מה לעשות חובט בענף הזה". הקשיים איתם מתמודד ענף המלונאות כוללים ארנונה היקרה פי 5.7 לעומת זו הקיימת בגרמניה, מחירי החשמל והמים יקרים בשיעור של 70% בהשוואה למדינות אירופה. בעיה נוספת היא מונופול הרבנות ופריון העובדים המתחלפים חדשות לבקרים.

"אנחנו חייבים לעשות יד אחת ולעבוד  כולם יחד עם מטרה אחת, להביא לפה יותר תיירים, שהישראלים ינפשו פה יותר ושהענף הזה ילך ויפרח", סיכם נשיא התאחדות המלונות.     

בהמשך הכנס התקיימו הרצאות מגוונות:  קידום התיירות הנכנסת – ירושלים כמשל ע"י אילנית מלכיאור, ממונה על התיירות, הרשות לפיתוח ירושלים. שילוב חברי ההתאחדות בשיווק ישראל לתיירים באתרי משרד התיירות ע"י ד"ר נעם קוריאט מנהל מערכות מידע במשרד התיירות. פאנל מרכזי של בכירי ענף התיירות, שזכה לתשומת לב מיוחדת. נושא האינטרנט ע"י איתן אבריאל עורך דה מרקר.

משה (בוגי) יעלון – שר הבטחון והרמטכ"ל לשעבר: "פיגועי הטרור מכוונים לפגוע בתיירות, ישראל היא מקום בטוח לעומת כל מקום אחר, העולם מתחיל להפנים ש'טרור הוא טרור' – אין טרור של לוחמי חופש״ וח"כ יעקב פרי – שר המדע וראש השב"כ לשעבר: " מי שמציע שירות אישי, אנושי, שמעניק ערך לצרכן, לא יאבד את עבודתו לטכנולוגיה שמתחילה להחליף עובדים בתחומים רבים".  

בסיום הכנס ברך עו"ד רועי כהן, נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל, שפועל לשינוי גישת הממשלה והמוסדות כלפי העצמאים – לא רק רגולציות אלא גם הכרה בתרומתם לכלכלה.

Exit mobile version