Site icon IAS

כיצד תשפיע בחירת הנשיא החדש בסרי לנקה על הקשרים עם ישראל

ישראל וסרי לנקה מקיימות קשרי מסחר, תעשייה, היי טק, חקלאות ותיירות.

סרי לנקה היא למעשה אי, בו חיים כ- 18 מיליון תושבים. היא נחשבת ליעד מושלם למטיילים, בזכות נופים מרהיבים של מטעי תה אינסופיים, שמורות טבע עם מגוון עשיר של צמחים ובעלי חיים נדירים, לצד אתרים היסטוריים וחופים נפלאים ובתוליים, משופעי עצי קוקוס.
 

ב- Flyeast מדווחים כי בשנת 2012 ביקרו בסרי לנקה 7,212 ישראלים, בשנת 2013 – כבר ביקרו בה 8,545 ישראלים, ובשנת 2014 כבר ביקרו בה למעלה מ- 9,000 ישראלים, כשעל רקע צמיחת התיירות מישראל לסרי לנקה השיק לאחרונה מר וויג'סינגהא  ((H.E.SarathWijesinghe, שגריר סרי לנקה בישראל, את לשכת התיירות ישראל – סרי לנקה, בראשה עומד יריב פישר, מנכ"ל חברת  flyeast, המתמחה בתיירות למזרח.

 

יריב פישר, יו"ר לשכת התיירות  ישראל – סרי לנקה ומנכ"ל חברת התיירות Flyeast: " אזרחי סרי לנקה מממשו את זכותם הדמוקרטית והצביעו בבחירות לממשלה החדשה. הנשיא המודח Mahinda Rajapaksa (מהינדה רג'פקסה), שמשל קרוב לעשור והתמודד בפעם השלישית, היה בטוח בעצמו והקדים את הבחירות בשנתיים, מהלך שעלה  לו בשלטון. הנשיא לשעבר, אומנם היה זה שהביא לקץ למלחמה האתנית בין הרוב הסינהיליים (מהמילה (Sinhales, לבין המיעוט הט'אמילי (מהמילה Tamil) אך עם זאת, לדעת העם הסרי לנקי, שלטונו ייצג עולם ערכים מושחת ונפוטיסטי ובשנים האחרונות גם חלה בסרי לנקה עלייה במעשי האלימות נגד מוסלמים ונוצרים.

מייטריפלה סיריסנה – מועמד האופוזיציה, שהיה חבר אישי של הנשיא ושר בממשלתו, למעשה יצא נגדו והוביל את מפלגות האופוזיציה הקטנות באמצעות גוש פוליטי משמעותי, שהפיל את השלטון.

הממשלה החדשה מורכבת בעיקר מט'אמילים ותומכי זכויות האדם, מייצג, לדעת העם, תפיסת עולם ליברלית פרו-מערבית, דבר שיביא עוד יותר להתחממות היחסים בין ישראל וסרי לנקה.

 

 

Exit mobile version