Site icon IAS

יריד ITB בברלין: הקאמבק של טורקיה ומצרים

מתחם הירידים Messe Berlin שבברלין, התמלא לקראת פתיחת יריד התיירות הגדול בעולם ITB – שיתקיים בו בין ה-7-11 במרץ. בין המדינות ששכרו השנה ביתן גדול מבעבר נמנות אבו דאבי, וייטנאם, ברזיל, יוון, אוקראינה וטג'יקיסטן. אפשרות חדשה להתבלט הפעם היא לצמוח לגובה ולשכור ביתן בן שתי קומות, כפי שעשו בריטניה, איטליה, פורטוגל, פולניה, צ'כיה, פרו, מיאנמר, סינגפור וטאיוואן.

מי שצפויה לחגוג את חזרתה המרשימה למפת התיירות העולמית היא טורקיה, שסיימה את שנת 2017 עם 32,4 מיליון מבקרים  – עלייה של כ-28% לעומת שנת  2016, כשעיקר התיירות הגיעה מרוסיה ומגרמניה. היא גם תציג את הביתן הגדול ביותר ביריד. גם מצרים, שמגלה סימני התאוששות הגדילה את הביתן שלה. "מצב הרוח השתנה. שני היעדים צוברים פופולאריות מחודשת, לאט אך בטוח", הצהיר מנהל היריד, דיוויד רוטס.

ישראל תאייש אף היא ביתן ביריד, כפי שהיא עושה כבר שנים ארוכות, ושלוש המדינות הבלטיות – אסטוניה, לטביה וליטא, יחגגוו השנה את מלאת 100 שנים לעצמאותן.

המזרח הרחוק מחזק את השפעתו

בתחום הטכנולוגיה והנסיעות ישנם מציגים חדשים, כולל הענקית הסינית Ctrip ומובילת השוק היפני – JTB. לדברי מנהל היריד יש בקשות השתתפות ממספר רב של מציגים סינים.

מספר מדינות יחזרו אחרי היעדרות של כמה שנים ובהן בליז, אקוודור, גיניאה, גינאה הצרפתית, זמביה ועוד. מבין הספקים, חוזרת ליריד חברת טראוולפורט וכן רשת המלונות קרלסון רזידור.

היעדרות כואבת ליריד השנה היא זו של חברת התעופה אמירייטס איירליינס, שהחליטה לא לאייש ביתן השנה, כחלק מתוכנית החסכון והצמצומים שלה.

השותפה הגרמנית של היריד השנה היא מדינת Mecklenburg-Vorpommern, שמבקשת לנצל את הבימה לקידום התיירות הבינלאומית אליה תחת הססמה "רוח הטבע" – The Spirit of Nature".

במסגרת הכנסים והאירועים ביריד, יינתן דגש לתיירות רפואית, שתזכה השנה לראשונה לאזור משלה ותיירות היוקרה, הלאקשרי, תאייש את אולם 9 ויתקיים גם אירוע ערב מיוחד בנושא זה.

כנס המשקיעים IHIF

במקביל ליריד ITB, בין ה-5-7 במרץ, מתקיים במלון אינטרקונטיננטל בעיר כנס משקיעים במלונאות, שמושך מדי שנה יותר מ-2,000 בכירים בענף מיותר מ-80 מדינות, ביניהן גם ישראל, באמצעות ביתן של משרד התיירות.

ה- IHIF – International Hotel Investment Forum מקיים בשלושה הימים הללו פאנלים, ויכוחים פתוחים והזדמנות להיחשף לעמיתים ולהזדמנויות כלכליות.

נושא האירוע השנה הוא "מגיעים לגבהים חדשים", שאמור לספק למשתתפים את הרקע לזהות הזדמנויות השקעה חדשות, לשפר את הרווחיות ולגלות את הכלים הדרושים כדי להגיע לשווקים נוספים. זאת לאחר ששוק המלונאות הגלובלי חווה תקופה חסרת תקדים של צמיחה שהביאה להגברת התחרות, מוצרים חדשניים ואיתגור על ידי שחקנים חדשים.

בכנס ינסו לבדוק איך יכולים משקיעים להתאים את עצמם לתנאי השוק הנוכחיים כדי להמשיך ולגדול. פוקוס מיוחד יושם על שווקים אזוריים ובהם גרמניה, צפון אירופה וכן על הם התיכון אסיה, המזרח התיכון ואפריקה.

Exit mobile version