Site icon IAS

יומולדת 1000 למנזר Mont Saint Michel

מיצג אור בחגיגות האלף למנזר מון-סן-מישל, צרפת. צילום באדיבות אפסון

האי הסלעי מון-סן-מישל, הוא המקום השלישי המתוייר ביותר בצרפת (לאחר מגדל אייפל וארמון ורסאי). מדובר באי יפייפה וקטן בצפון מערב צרפת, אשר כל היקפו לא עולה על ק”מ אחד, והוא נישא לגובה של 80 מטרים מעל פני הים. האי מתאפיין בנופים מרהיבים הצופים אל הים ואל צרפת עצמה, ובראש תלו עומד מנזר סן מישל העתיק. רחובות העיר תלולים וצפופים, חומה מקיפה את כולו והוא מכיל בסה"כ 80 תושבים. האי הוכרז בשנת 1979 כאתר מורשת עולמי ע”י אונסק"ו, עקב הקרבות הרבים ששרד במלחמה בין אנגליה לנורמנדי ושכבות הבנייה המרובות בו.

חגיגות יום ההולדת של מנזר מון סן מישל הסתיימו במיצג אור, בו צפו כ- 15000 אורחים, והיה מבצע רחב היקף וחגיגי במיוחד, ששבר את שיאי ההקרנה מרובי המקרנים: למשימה גוייסו 36 מקרני על של חברת Epson, שיצרו הקרנת וידאו מפינג, שכיסתה את כל אתר המורשת העולמית של אונסק"ו לרגל חגיגות יום הולדתו ה-1,000. בסך הכל כוסו בהקרנת הענק מעל 17,000 מטרים רבועים.

הפרוייקט, Solstice du Millénaire, עוצב על ידי סטודיו Les Ateliers BK, ושילב בנוסף להקרנת וידאו וסאונד, גם 18 פרוג׳קטורי ענק ו-400 רחפנים. VLS, ספקית ה- AV, התמודדה עם האתגר, להעלות את המופע תוך שמירה על האתר ושלמותו, כשהציוד כולו הותקן במרחק של 200 מטרים מהמנזר.

לדברי קובי כהן, מנהל תחום המקרנים ב-Epson ישראל: "המקרן שנבחר למבצע האתגרי היה ה- EB-L20000U, המקרן הראשון של Epson בקטגוריה הפופולרית של מקרני 20 אלף לומן ברזולוציית WUXGA, המתוכנן לשימוש באירועים, בפסטיבלים, באטרקציות למבקרים, באולמות גדולים, בירידים מסחריים ובמרכזי קניות, וכן למטרות עסקיות וחינוכיות. מקרני הלייזר מבית Epson עם עוצמת לומן גבוהה, משמשים ליצירת סביבות חווייתיות, סוחפות ואינטראקטיביות באתרי אירועים גדולים ואטרקציות תיירותיות ברחבי העולם, כמו גם במגוון אתרי מורשת בישראל, דוגמת מצדה, חומות ירושלים ואתרי רשות שמורות הטבע והגנים".

Exit mobile version