Site icon IAS

חדש בכדור הפורח בת"א: רצפה שקופה בגובה 120 מ'

כל מי שגר או מבקר בגוש דן לא יכול להתעלם מהכדור הפורח שבגני יהושע, שממריא לגובה 120 מטרים, נצפה מקילומטרים ובלילה נראה כירח מלא ענק. הוא עולה לאוויר לשיוט יציב בן כ-15 דקות עם כ-30 איש בכל המראה, מספק תצפית מפעימה על כל גוש דן, השרון והרי יהודה. את הריחוף מלווים הסברים מקוריים על המתרחש בסביבה ובמרחק, ואז הכדור חוזר ונוחת, באותה הנקודה שממנה המריא, וכעת השתדרג וחלק מרצפתו רוצפה בזכוכית שקופה.

הכדור הפורח של תל אביב מוגדר ככלי טייס והוא ממולא ב-6,200 מ"ק הליום, עם כושר הרמה של 6 טון. העמידה וההליכה על רצפה שקופה בגובה רב כל כך היא לא מובנת מאליה, ולכן היא מותקנת רק בחצי משטח הרצפה של הכדור, לאורך כמה מטרים. ד"ר אופיר מילר, יזם הפרויקט: "המבקרים פה לראשונה מופתעים לגלות כמה הכדור יציב, ומתרגלים מאוד מהר לשהייה בגובה. אם עד היום לא יכלו להפסיק לבהות בנוף, אז היום ברור לנו, שהם לא יוכלו להפסיק להסתכל גם למטה".

הכדור הפורח של תל אביב פעיל מדי יום בין השעות 9:00 ל- 19:00 (עם המעבר לשעון קיץ יהיה פתוח עד 21:00) מדי יום כולל שבת, ובשישי 9:00 עד 16:00.

מחירים: 80 שקלים למבוגר או 70 שקלים לתושבי העיר, 55 שקלים לילד מגיל שלוש. יש להתקשר מראש לפני הביקור ל-03-5589722. ההגעה דרך שדרות רוקח 94 תל אביב, חניה בפארק הירקון גני יהושע, בחלק המערבי ביותר של החניון. לפרטים נוספים: https://tlv-balloon.co.il/

 

Exit mobile version