Site icon IAS

"וירג'יניה מיועדת לאוהבים"

אירוע חגיגי שנערך אמש (א') במסעדת "בלו סקיי" של השף מאיר אדוני, בגג מלון קרלטון תל אביב, סימל את היחסים החזקים בין שתי המדינות- ארה"ב וישראל. אירוע רב משתתפים של פוליטיקאים (בני גנץ, ציפי לבני ועוד) אנשי עסקים (עופרה שטראוס ונוספים) ונכבדי ענף התיירות, לרגל הגעתו של מושל מדינת וירג'יניה, טרי מק'אוליף ומשלחת של בכירי המשק במדינה. כ-18 מבכירי הממשל והמשק הגיעו לישראל כולל שר המסחר והכלכלה – מריוס ג'ונס , שר החקלאות – טוד היימור, שר הטכנולוגיה – קראן ג'קסון ומנכ"לית משרד התיירות – ריטה מק'קלני, זאת במטרה ברורה – לקדם ולעודד את הקשר הכלכלי והתיירותי בין ישראל לווירג'יניה. המושל נחשב כיום לאחד החזקים והמשפיעים ביותר בארה"ב  והינו גם אחד האנשים הקרובים ביותר  להילארי קלינטון, המעומדת לנשיאות ארה"ב.

מספר האורחים שהגיע לאירוע הפתיעה את המשלחת האמריקנית, שזה המסע ה-19 שלהם לקידום היחסים התיירותיים ועסקיים בקרב מדינות ברחבי תבל, צייניה בפני דיאן באקמפס ( Diane Bechamps ) , סגנית נשיא לשיווק בתאגיד התיירות של וירג'יניה.

"Virginia is For Lovers", לדבריה, הוא סלוגן לקידום התיירות למדינה, שציין 40 שנות הצלחה בשנת 2009 ומייצג "אהבה לחיים ותשוקה לנסיעות".

מושל ורג'יניה, טרי מק'אוליף  ( Terry Mcauliffe ) בנאומו:" המקום הטוב בעולם לחיות בו הוא ישראל, אחרי וירג'יניה כמובן" ציין בהומור לקול צחוקם של האורחים. המושל ידוע בתמיכתו בישראל ואף הציג את בתו, סטודנטית החיה ולומדת בישראל למעלה משנה. הוא עצמו ביקר כבר בארץ 10 או 11 פעמים.

בוירג'יניה יש הכל לדבריו, 277 יקבים, 7 סוגים של אויסטרים, אהבה וחופים מדהימים ללא כרישים, "רק דולפינים שייקחו את ילדיכם "לסיבוב" ויחזירו אותם משועשעים". " בנוסף, יש פסטיבלים והרבה אתרי מורשת כמו ביתו של ג'ורג ווישינגטון ותומאס ג'פרסון וכמובן כיום את טרי מק'אוליף, אמר המושל בהומור". 6 נשיאי ארה"ב נוספים נולדו בוירג'יניה והיא עשירה באתרים הקשורים להיסטוריה של ארה"ב.

צפונה של וירג'יניה גובל בעיר וושינגטון, אליה היה רוצה לראות המושל טיסות ישירות של חברת אל על והרבה ישראלים המגיעים לביקור למטרות עסקים ותיירות. נושא, שבחברת אל על או בחברות תעופה אמריקניות אחרות לא ימהרו לבצע, נוכח "אי כדאיות מסחרית", ציין בפני גורם בכיר בתעשיית התעופה בישראל.  

 40,000 מיליון תיירים ביקרו בשנה שעברה בווירג'יניה, מדינה יפיפייה ומגוונת שמציעה כאמור שפע אטרקציות לכל אדם ולכל גיל הכוללים ערים תוססות כמו ריצ'מונד, הרים, נופים, חופים מדהימים, מוזיאונים מפורסמים, אירועים תרבותיים ופסטיבלי מוסיקה, יין משובח ואוכל נהדר מכל הסוגים, כל זה מבטיח הנאה מושלמת  לכל סוג של טיול וחופשה.

Exit mobile version