Site icon IAS

התיירות לטורקיה: צמיחה כמעט בשליש מינואר

נראה שחרף היחסים הקרירים בין המדינות, היחסים הכלכליים והתיירותיים בין ישראל לטורקיה גואים: לפי דניאל צימט, חבר הנהלת מועצת העסקים ישראל-טורקיה, היקף הסחר בין המדינות עומד על כ-4 מיליארד דולר בשנה ובתחום התיירות, היו לא מעט ישראלים שבילו את חגי תשרי בטורקיה השנה. לפי נתוני משרד התרבות והתיירות הטורקי, ביקרו בחודשים ספטמבר-אוקטובר בטורקיה 83 אלף ישראלים, בדומה לחגי תשרי בשנה שעברה, אז עמד המספר על 80.3 אלף.

לעומת זאת בחודשים ינואר-אוקטובר 2017 נרשמה עלייה של 28% בתיירות הישראלית לטורקיה והיא עמדה על 643.5 אלף, לעומת 500.3 אלף באותם חודשים אשתקד. יצוין כי בניגוד לטיסות, שבהן חלק ניכר מהישראלים משתמש באיסטנבול כיעד לטיסות המשך, משרד התיירות הטורקי מונה כתייר רק מי ששהה במדינה לפחות 24 שעות ולן בה, כהגדרת ארגון התיירות העולמי UNWTO.

גידול דומה של 28% נרשם בתיירות בכלל בטורקיה באותם חודשים (ינואר-אוקטובר) ומספר התיירים הגיע ל-29 מיליון, מה שמעיד על התאוששות התיירות אחרי 2016, שכללה שורה של פיגועי טרור והפיכה כושלת. אנטליה רשמה את המספר הגבוה ביותר של תיירים – 9.29 מיליון ואיסטנבול עם כ-9 מיליון מבקרים. עיקר התיירות לטורקיה הייתה רוסית – כ-4.5 מיליון, ואחריהם הגרמנים והאיראנים.

לפי נתוני רשות שדות התעופה, בחודשים ינואר-אוקטובר 2017 נרשמו בין טורקיה לישראל 1.7 מיליון תנועות נוסעים יוצאים ונכנסים, המהווים עלייה של 20% לעומת אותה תקופה אשתקד.

היעדים אליהם טסו הנוסעים הם נמל התעופה אטאטורק באיסטנבול המהווה שער לטיסות-המשך –777.7 אלף נוסעים – עלייה של 12%, אנטליה – 474.2 אלף – עלייה של 27.6% ודלמאן – 50.3 אלף המהווים עלייה של 315%.

מכיוון שאל על אינה טסה לטורקיה, חולשות על השוק חברות התעופה הטורקיות: טורקיש איירליינס רשמה בחודשים אלה כ-850 אלף תנועות נוסעים  – עלייה של 9%, פגסוס הטיסה 515.7 אלף נוסעים – עלייה של 46%. אונור אייר 79.8 אלף נוסעים – עלייה של 124% ואטלס גלובל הטיסה בתקופה זו 42.6 אלף נוסעים, עלייה של 90%.

מהחודש – טיסות יומיות של אטלס גלובל

כפי שכבר פורסם, החל מהחודש תחל חברת התעופה הטורקית אטלס גלובל בטיסות יומיות בין נתב"ג לאיסטנבול. זאת לצד כוונה לקיים טיסות לאנטליה ולדלמאן. היא מציעה יעדי המשך פופולריים כמו אמסטרדם, ציריך, פריז, לונדון, מילאנו, קופנהגן, שטוקהולם ועוד, כמו גם לערים ברחבי טורקיה. זאת בשונה מטורקיש איירליינס, שטסה ליעדים רחוקים כמו ארה"ב והמזרח הרחוק. אטלס מיוצגת בישראל על ידי חברת ממן.

לחברה כמה הסכמי קוד-שייר ובהם עם אייר פראנס/קלמ ואייר סרביה והיא טסה ל-45 יעדים, חלקם כאלה שאף חברה אחרת אינה טסה אליהם.

החברה, שזכתה ב-4 כוכבים בדירוג הנחשב של Skytrax  בדומה לחברות כמו בריטיש איירווייז, מתרחקת מההגדרה "לואו-קוסט" ומתגאה במחלקת עסקים עם מושבי עור ומרווח של 100 ס"מ בין המושבים. באקונומי פלוס קומפורט, המרווח הוא של 77 ס"מ. כמו כן מוצעת לנוסעים ללא תשלום כבודה של עד 30 ק"ג באקונומי פלוס ועד 40 ק"ג במחלקת עסקים. השירות כולל ארוחה חמה וכן שתייה חמה וקרה, כמו גם צ'ק אין מקוצר ומועדף בנמלי התעופה וכניסה ללאונג' המפואר בנמל התעופה באיסטנבול אטאטורק. החברה מעניקה גם מיילים – הן מיילים רגילים והן מיילים של ביזנס, היבט חשוב לחברות עסקיות.

הטיסות יוצאות מת"א בשעה 6:00 בבוקר ומאיסטנבול ב-23:15 בלילה, מה שמאפשר חיבור נוח לטיסות ההמשך ליעדים הרבים.

המחירים הלוך ושוב מת"א לאיסטנבול מ-210 דולר, לאמסטרדם מ-249 דולר,  לציריך מ-279 דולר, לקופנהגן מ-279 דולר, לשטוקהולם מ-219 דולר, לפריז מ-299 דולר, לונדון מ-375 דולר ועוד. כל המחירים כוללים שירות מלא ומיסים.

Exit mobile version