Site icon IAS

התיירות הקמעונאית: תפקיד מרכזי בהתאוששות תעשיית הנסיעות

תיירות קמעונאית תורמת משמעותית להכנסות. צילום freepik

המועצה העולמית לנסיעות ותיירות (WTTC) פרסמה את מחקר "תיירות קמעונאית עולמית: מגמות ותובנות". המחקר נעשה בשיתוף פעולה עם מרכז המחקר והתיירות של האוניברסיטה בהונג קונג ו-Bicester Collection.

בשנת 2019, תיירות קמעונאית ייצגה סכום משמעותי של 178 מיליארד דולר, המהווה 6% מכלל תעשיית הנסיעות והתיירות, ועולה על 15% בחלק מהיעדים. למרות הדחיפה המשמעותית לכלכלת המדינות ברחבי העולם, היסטורית היא לא נחקרה, מה שהוביל למחסור בנתונים קריטיים לראיית הנולד האסטרטגית. מחקר WTTC האחרון מתייחס לפער הזה, ומציע תובנות לגבי הרגלי הקניות של מטיילים, כולל ביקורים ביעדי קמעונאות מחוץ לעיר, ומדגיש מגמות מתפתחות כמו קמעונאות בת קיימא. המחקר שופך אור על הפוטנציאל העצום והבלתי מנוצל של תיירות קמעונאית עבור יעדים ועסקים כאחד.

על פי הדו"ח, פלח זה החל להתאושש ממגפת הקורונה ברוב השווקים בשנת 2021, כאשר ארה"ב ואירופה מובילות. הפגינה צמיחה יוצאת דופן, חצתה את כל היעדים, כמעט בכל השווקים שלפני המגפה, הפגינה את חוסנה ואת סיכויי הצמיחה העתידיים שלה.

התיירות הקמעונאית משחקת תפקיד מרכזי בהתאוששות מגזר הנסיעות והתיירות, שרשם זינוק של 82% בשנת 2022. קניות אינן עוד רק פעילות פנאי; אלא משפרת את המשיכה ליעד, מגדילה את רווחי המט"ח ותומכת במותגים ובמוצרים מקומיים. הדו"ח מדגיש נושאים, לרבות 'קמעונאות' – המיזוג של קמעונאות ובידור – כדי לתמרץ קניות ולשפר את חווית הלקוח.

תיירות קמעונאית תורמת משמעותית להכנסות. צילום freepik

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאה ומנכ"לית WTTC, אמרה: "תיירות קמעונאית היא כבר לא רק קניית מזכרות; זהו כוח מניע מאחורי ההתאוששות של תעשיית הנסיעות והתיירות, התורם באופן משמעותי להכנסות, ליצירת מקומות עבודה ולצמיחה כלכלית. דו"ח זה מדגיש את הפוטנציאל הבלתי מנוצל של תיירות קמעונאית ואת הצורך של בעלי עניין בכל תעשיית הנסיעות והתיירות להסתגל להעדפות המטיילים המשתנות. המטיילים מחפשים מותגים אותנטיים הכוללים את התרבות והייחודיות של יעדם, כמו גם מותגי יוקרה באווירה יוקרתית".

הדו"ח מספק תובנות חשובות לגבי דפוסי ההוצאות וההעדפות של תיירי הקניות של היום. הוא מדגיש את המיזוג של תיירות חווייתית עם קניות, ועונה על הדרישות של תיירים קמעונאיים. בעוד שחנויות ברחובות יוקרתיים נותרו יעדי קניות פופולריים, גם קמעונאות מחוץ לעיר צומחת בפופולריות, כאשר כשליש מהמשיבים בסקר מדווחים על ביקורים ביעדים כאלה. בנוסף, קניות מקוונות משלימות ולא מחליפות חוויות קמעונאיות מסורתיות.

בעוד שעתיד התיירות הקמעונאית נראית חיובית, חיוני להכיר ולטפל במכשולים מסוימים, כולל אתגרים הקשורים לחוקי העבודה וההשפעה של מדיניות קניות פטורה ממס. התגברות על חסמים אלו תהיה חיונית להמשך הצמיחה והקיימות של מגזר דינמי זה.

Exit mobile version