Site icon IAS

הרמת הכוסית בלשכת התיאום: "בקרוב נתחיל לגרד את 10 מיליון התיירים"

מימין, יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות, אמיר חייק, נשיא ההתאחדות, אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, מיקי פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, רונן ניסנבוים, מנכ"ל רשת "דן" ודני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת. צילום יהודה עשור

שלשום קיימה לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל את הרמת הכוסית המסורתית שלה, בנוכחות חבריה ושותפיה, לצד ותיקי הענף. רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות בישראל פתח באמרו שהתיירות היא ענף כלכלי מוביל, וכלכלה אוהבת ודאות ויציבות, כשמיקי פדרמן יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות בישראל מחרה מחזיק אחריו באמרו ש"הערב מתקיים בהיעדרו של שר התיירות, יריב לוין, בתקוה שהוא יקרב אותנו להקמת ממשלה".

מרימים כוסית לשנה החדשה. מימין, מיקי פדרמן, יו"ר לשכת התיאום של תעשיית התיירות, אבי רוזנטל, מנכ"ל התאחדות המלונות בעבר ואמיר חייק, נשיא ההתאחדות. צילום יהודה עשור

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי:  ציין שהוא מקווה שהמשרד ימשיך לפתח את הנגב וכי לצד היותה של שנת 2019 שנת שיא בתיירות עם 4.6 מיליון תיירים, "תמיד צריך לחשוב על המספרים העתידיים שלנו, ואני חושב שכולנו מבינים שצריך להמשיך ולהשקיע, לבנות ולשפר את המוצר". הלוי הדגיש שבמקצוע הזה צריך לחקות את הטובים "ובאירופה אנחנו רואים את המקצוענות, וצריך לשפר את הסטנדרד גם באכסון ובוודאי שבמרחב הציבורי, שבו הצלחנו בהרבה מקומות כמו בים המלח, כמו באילת שנראית הרבה יותר טוב, בעכו ובתל אביב – שכמובן מובילה ברמה מאד גבוהה של איך צריך להיראות מרחב ציבורי – אבל יש עוד הרבה אתגרים". הוא הביע תקווה שישראל תמשיך ליהנות מתקופה של שגשוג בתיירות, "לשתף פעולה ונמשיך לשבור שיאים".

חני סובול: בשורה משמחת צפויה אחרי החגים

המלונאים: מימין, עמי פדרמן מרשת דן ורוני פיבקו מקלאב הוטל. צילום עירית רוזנבלום

הדוברת הבאה היתה מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, חני סובול, שמנתה את הישגי ההתאחדות בשנה האחרונה, "שהיתה שנה נפלאה – עם שיא בתיירות היוצאת והנכנסת כאחד, למרות כל האתגרים". לדבריה, ממש עם פיזור הכנסת, הצליחה ההתאחדות להעביר את החוק שמאפשר לסוכנים למכור מוצרים שנצרכים מחוץ לישראל ללא זכות ביטול "ובמישור המשפטי המשכנו במאבקנו הצודק לקבל עמלות ומיד לאחר החגים אנחנו מניחים שתהיה לנו בשורה משמחת לכולנו". לצד השתלמויות מקצועיות וכנס שנתי מצלח במיוחד בפאפוס בשיתוף לשכת התיירות של קפריסין, וכנס נוסף פהבתל אביב, אירחה ההתאחדות לראשונה – בעזרת משרד התיירות ובחסות רשת פתאל – את הכנס החצי-שנתי של ECCTA, ארגון התאחדויות הנסיעות האירופי, בירושלים. "חברותנו ב- ECCTA פותחת לנו דלתות בכל רחבי אירופה ואנחנו מקיימים שיתופי פעולה עם גופים רבים", ציינה סובול, "בימים אלה שכולנו מייחלים לאחדות, אני קוראת גם לענף: בואו נאחד כוחות למען הציבור ולמען לקוחותינו, על מנת לקדם נושאים שבנפשנו אל מול הרגולטורים. זכינו לעבוד בענף שמייצר חוויות ומגשים חלומות. אני מאחלת לכולנו שבשנה הבאה נמשיך לייצר ללקוחותינו חוויות ונמשיך להגשים חלומות גם ללקוחות, אבל בראש ובראשונה לעצמנו. שנה טובה לכם ולכל בני ביתכם", סיכמה סובול.

המלונאיות: מימין, ענת סטריק-דהאן, מנכ"לית משותפת ברשת טמרס ואביה מזרחי-מגן מנכ"לית רשת פתאל. צילום יהודה עשור

יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, דני אמיר, אמר ש"לראשונה אנחנו לא חושבים איך לנהל משבר, אלא איך לנהל הצלחה. וזה משחק חדש לחלוטין. בהצלחה לכולם".

"הקבלנים והמלונאים נמצאים במקום הנכון"

ואילו ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, שהוא גם מלונאי, היה איש בשורות כשאמר שענף הבנייה וענף המלונאות חופפים זה לזה. "אנחנו רואים לא מעט יזמים שבאים מרקע נדל"ן ומשקיעים במלונאות ואנחנו גם בונים את בתי המלון בדרך כלל, ומה שמשותף לשני הענפים הוא שבנוסף לענף ההיי טק, הבנייה והתיירות הם הענפים שיצמחו ביותר בשנים הקרובות. כולנו נמצאים בענף הנכון. אני מקווה שב-2020 כבר נגיע ל-5 מיליון תיירים ואין ספק שבקצב הגידול של בתי מלון והאטרקציות בכל הענף הזה, מהר מאד נתחיל לעלות מעלה מעלה, לגרד את 10 מיליון התיירים".

מי שקצת שפך מים קרים על ההתלהבות היה רועי כהן,  נשיא להב, שאמר כי הוא מדבר בשם 52 ארגונים שחברים בלהב ומייצגים את העצמאיים ואת העסקים הקטנים. "נמצא כאן מנכ"ל ארגון המסעדות, שי ברמן, שבסופו של דבר נהנה מהפריחה בענף התיירות ובלהב מאוגדים בעצם כל מי שנהנה בסופו של יום מהגידול והצמיחה שיש בענף התיירות. לכן שיתוף הפעולה בינינו מביא לכך שלנהג המונית, לטכנאי המיזוג ולמעצב הפנים יש עבודה. יש ענף שגדל וגם אנחנו העצמאים והעסקים הקטנים נהנים מכך, אך חבל שיש פיל לבן שלא מדברים עליו פה, שהיתה שנה של שיתוק מלא בכל מה שקשור בענף העסקי והאנשים כאן, בעלי המלונות ושאר העוסקים בענף, ספגו את השיתוק הזה". לדבריו, עסקים רבים קורסים "והגיע הזמן שהמדינה תסתכל על אזרחיה ועל האנשים שלובשים כל יום שכפ"ץ ויוצאים להביא פרנסה – רבים מהם שנמצאים כאן – שתדע להוריד בירוקרטיה, להוריד רגולציה לא רק במילים אלא גם במעשים ותסתכל בלבן של העיניים לכל אלה שלוקחים את הכסף שלהם ומשקיעים כדי שתהיה פה מדינה טובה יותר. מאחל לכולם שנה טובה".

Exit mobile version