Site icon IAS

הקו הכחול: מהפכת תחבורה ציבורית במרכז הארץ

משרד התחבורה משיק את הקו הכחול - קו BRT . צילום חברת נתיבי איילון

משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון השיקו היום (שלישי) את הקו הכחול – קו ה-BRT הראשון במרכז הארץ, בהשקעה כוללת של כ-3 מיליארד שקלים. האירוע נערך לציון תחילת העבודות, בהשתתפות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, מנכ"ל המשרד משה בן זקן, ראשי הערים ראשון לציון, נס ציונה ורחובות, ומנכ"לית חברת נתיבי איילון אורלי שטרן.

קו ה-BRT (Bus Rapid Transit) הוא מערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים עם אוטובוסים חשמליים גדולים ורבי קיבולת, הנעים בנתיבים ייעודיים ומקבלים עדיפות ברמזורים. כל רכב יוכל להסיע עד 200 נוסעים, ומציע נסיעה מהירה, אמינה ונוחה, בדומה לרכבת קלה, אך בעלות ובזמן הקמה נמוכים משמעותית.

פרטי הקו הכחול:

*אורך: 30 קילומטרים (15 ק"מ לכל כיוון) – מצומת ביל"ו בדרום ועד צומת בית דגן בצפון.

*תחנות: 44 תחנות חכמות ומונגשות.

*נוסעים צפויים: מעל 100 אלף ביום (~30 מיליון בשנה).

*זמני נסיעה: ממרכז רחובות למרכז ראשון לציון – כ-26 דקות; מפארק המדע למרכז רחובות – כ-13 דקות.

*אמצעים משלימים: שבילי אופניים, ריהוט רחוב, תאורה מתקדמת, גינון ושדרוג תשתיות ביוב, חשמל וניקוז.

הקו הכחול ישדרג את רחובות, נס ציונה וראשון לציון, ויחזק מרכזי תעסוקה, מסחר ותרבות לאורך התוואי. רחוב הרצל ברחובות יהפוך לרובו לנתיב תחבורה ציבורית, ויוקמו מוקדי פעילות עירוניים סביב תחנות הקו.

חזון לאומי רחב:
הקו הכחול הוא השלב הראשון בתוכנית לאומית לפיתוח רשתות BRT בהיקף של כ-20 מיליארד שקלים, הכוללת קווים נוספים במרכז, צפון ודרום הארץ. התוכנית צפויה לשרת כמיליון תושבים וכחצי מיליון מקומות תעסוקה, תוך הפחתת עומס בכבישים והגברת הנגישות התחבורתית.

דגשים על קווים נוספים בתוכנית:

*הקו האדום (נתניה): 22 ק"מ של נת"צים מצפון העיר לדרומה.

*הקו החום (ראשון לציון, רמלה, לוד, באר יעקב): 30 ק"מ עם 46 תחנות.

*הקו הצהוב: מחבר בין צפון ודרום המטרופולין בגוש דן ומתחבר למטרו ורכבת קלה.

*מטרונית קריות, קו נתניה–הרצליה, הקו הכתום (אריאל–פתח תקווה), מטרונית השרון, קו יבנה–רחובות, קו אופקים–באר שבע, קו אשדוד–אשקלון, קו רמון–אילת – כל אלה חלק מהרשת הלאומית המתרחבת.

תגובות רשמיות:
שרת התחבורה מירי רגב: "הקו הכחול הוא פרויקט חלוצי ראשון במרכז הארץ, מהפכה אמיתית בתחבורה הציבורית שתשנה את חייהם של מאות אלפי אנשים כבר בשנת 2028".

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך: "הקו הכחול והקו החום המערבי יצרו מערכת תחבורתית מקיפה שתשנה את הדרך שבה אנחנו חיים, עובדים ונעים".

ראש עיריית נס ציונה שמואל בוקסר: "מערכת הסעת המונים מהירה ויעילה היא בסיס לפיתוח נס ציונה כעיר חכמה נגישה ומקושרת".

ראש עיריית רחובות מתן דיל: "הקו הכחול יחבר את העיר שלנו ישירות לערי המרכז וישנה את פני התחבורה ברחובות בעשורים הבאים".

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "הקו הכחול הוא צעד ראשון ברשת רחבה של קווי BRT שיחזקו את התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ".

מנכ"לית חברת נתיבי איילון אורלי שטרן: "הקו הכחול יספק אלטרנטיבה ראויה, אמינה ובת קיימא לרכב הפרטי ויסייע להפחית את הגודש בכבישי האזור".

חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ:  IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם

חפשו אותנו גם בטלגרם

Exit mobile version